Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 18:47

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 11 feb 2005, 16:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
@ søren.
Ved overhovedet ikke hvad du snakker om.???
Det er denne her jeg kører med.
http://monkeywrenchracing.com/fidanza_f ... 2000_.html
Ud fra hvad de skriver er det ikke helt ved siden af det jeg skrev.Men der er sikkert nogen der har en anden menning.
MVH Finn.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 feb 2005, 18:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Det søren mener (tror jeg) er at svinghjulet ikke burde ha nogen indflydelse på gearskift da det sidder fastmonteret på krumtappen. Kun selve koblingen sidder på gearakslen. Derfor burde det ikke ha betydning for gearskift om svinghjulet er let

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 feb 2005, 18:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ja det er selvfølgelig rigtig.
MVH Finn.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 feb 2005, 21:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
@ søren.
Ved overhovedet ikke hvad du snakker om.???
Det er denne her jeg kører med.
http://monkeywrenchracing.com/fidanza_f ... 2000_.html
Ud fra hvad de skriver er det ikke helt ved siden af det jeg skrev.Men der er sikkert nogen der har en anden menning.
MVH Finn.

Punkt 1 lyder sandsynligt
Punkt 2 det må være ved nedgearing.
Punkt 3 Volapyk øvelse gør mester uanset svinghuls vægt
Pungt 4 <<<<Nej aldrig i livet vil man kunne mærke nogen forskel på levetiden
Punkt 5 længere levetid for hovedlejer Hvorfor det , hvis jeg hænger en storbækltsfærge i vægt som mit svinghjul, afsemt efter motoren får jeg større slid på Mine hovedlejer nej ikke da motoren er diminsioneret til det pågældende svinghjul.
Punkt 6 gider jeg slet ikke kommentere. fjern reservehjulet og få en større vægt reduktion

Et lettet svinghlul bruges hovedsagligt til race, hvore man fortager mange accelrationer, og deccelrationer. da det er der det har sin berettigelse.
Turbo eller suge motor er underordnet
Det kommer helt an på ens egne preferencer

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 66 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team