uno turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Gæst

#11 Indlæg af Gæst »

Hvor hurtig ville du gætte på at en uno turbo ville være med 150hk?
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387
Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

#12 Indlæg af LionTamer »

Nu skal jeg ikke spille klog eller lignende, men hvis man bare justerer den op i tryk, så vil den vel stadig ramme sit normale omdrejnings begrænser... Bare hurtigere..

Derfor burde topfarten ikke ændres bare ved at justere den op...

Jeg ved selvfølgelig ikke med en Uno Turbo, men min tidligere MI16 2.0 ku da ramme begrænseren ved 235 på speedo... da et par skarpere knaster røg i, så kom den bare hurtigere derop, og stadig ramte den ved 235. Efter chipning var det en helt anden sag... :D

Derfor må din vej frem også blive højere tryk, intercooler og en gang chip... Og hvis du skal gøre mere, så skal knaster og top have den helt store tur... :wink:
Gæst

#13 Indlæg af Gæst »

har hørt noget med at en uno turbo er rimeligt død efer 200km/t
escort
Senior Medlem
Indlæg: 292
Tilmeldt: 08 apr 2004, 17:02
Geografisk sted: falster

#14 Indlæg af escort »

chippen kan jo flytte begrænseren højere op så vil den løbe stærkere på toppen. Men så er det jo heller ikke sikkert den har godt af det.
Vil du stå forrest i flokken skal der stå FORD på blokken.
Brugeravatar
fraguzz
Mester Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
Geografisk sted: kbh

#15 Indlæg af fraguzz »

hmm
at en uno T er langsom efter 200km/T nååå okey det er så mange andre biler med 115hk standard ikke eller hvad?

uno turbo er enten en 1,3 eller 1,4 at de kan køre 200km/t er da noget i det hele taget!

derudover er er en del efterhånden der er Way over 200hk på 1,4 motoren, som desuden er magen til den på punto GT som der også er nogle der tuner op i mod 300hk... den er ikke langsom efter 200km/t

men der hvor unoen er på sin plads er striben :) ingen vægt og massere af krafter !
Diesel!
Dagooz
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
Geografisk sted: Vejle

#16 Indlæg af Dagooz »

Anonymous skrev:har hørt noget med at en uno turbo er rimeligt død efer 200km/t


Har personligt ikke haft min uno oppe over 190 men det er så en ren 1.4 uden turbo hvor det eneste der er gjordt er en anden undrevogn og nyt luftfilter. Nå ja det var ned af bakke... Noget helt andet er at det er skræmmende at køre så hurtigt i den lille vogn. Men lidt bredere dæk etc så er den der nok.
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
j.s

uno t

#17 Indlæg af j.s »

Hvad hvor højt tror i selv i kan skrue den op i lader tryk så det holder.

det er pisse sjældent at en uno 1,3t kan holde til mer´en 1 bar og der har den ca. 129hk og ca. 180nm skruer du den mer´op så skal du nok regne med at du brænder hul i et stæmpel, den kan næmelig ikke give nok benzin til mer´en 1 bar. (top fart 220 - 235 kmt efter klokken)

Og så husk at køre motoren godt varm enden du fyre svinet af, og lad være med at køre flere km, med sømet i bund, den holder dårligt nok standart.
Gæst

#18 Indlæg af Gæst »

har nu også tænkt mig at købe en 1.4 og ikke en 1.3
Gæst

#19 Indlæg af Gæst »

Hej j.s

129 hk synes jeg godt nok lyder af lidt lidt, jeg har en uno 1.3t, jeg køre med 0,9 i tryk, udover det er der 2,5" udstødning, kn filter, ellers er den standart og den er blevet målt til 142 hk og 204 nm.
Det er rigtigt at benzinen slipper op ved 0,9 - 1,0 bar. og 5900 omdr. men holder man sig under det, så skulle holdbarheden være iorden, min har rundet 298000 km uden motorproblemer.

hilsen R.W.
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#20 Indlæg af Yugo Turbo »

jeg har en udskrift fra felt hvor min motor lavede 159 hk og 275 nm, dette var dog med en omex 500 boks, men originale dysser og den originale Turbo. men en noget større intercooler. std knast og det hele, købte motoren hos en hugger og har stadig ikke haft måttet åbne motoren efter nu godt 2 år.

målingen var med 0,95 i tryk.

bilen kørte en 402 meter på 14,6 (uden boost control og ca 1,1 bars tryk)
og en 201 på 9,3 (med boost control og 1,2 bars tryk)
Begge kørt på ganske alm 185/14 dæk
Brap brap brap...
Billede
Besvar