Den lavere temperatur gør det muligt at køre med mere fortænding og det giver i hvertfald noget, ud over den højre tæthed i indsugningsluften.'
Andgående den store mængde luft som skulle køle indsugningsmanifolden jo vis du køre ved WOT heletiden men hvis du cruiser så er det en meget lille mængde luft der pasere manifolden og den bliver varm når du så fyre svinet af er manifolden allarede varm og varmer derefter luften de første 5-10-15 sekunder.
Montering af "koldere" termostat i sugemotor
Redaktør: Moderatorer
-
FALFA
- Senior Medlem
- Indlæg: 263
- Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
- Geografisk sted: tæt på kbh
- Kontakt:
-
Gæst
lqs skrev:du vil vinde en del ved at skifte til 82 grader eller lavere. drifttemperaturen vil jo falde ca. 10 grader... har meget at sige, særlig på en V motor! nogen der kender et sted hvor man kan købe endnu lavere (under 82 grader) termostat? MVH. søren
biltema har en 78 graders termostat fra en honda civic