kompression hævning.
Redaktør: Moderatorer
-
codeman_p5
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 29 jan 2005, 19:28
kompression hævning.
er der nogen der kan give en formel til beregning af kompressionsforholdet hvis man sænker sin top x antal mm.
Eller kan man ikke regne sig frem til det.
man har boring og slaglængde og gl kompressionsforhold og og hvad gør man så
for at ramme det forhold man ønsker??????
mvh Codeman_p5
Eller kan man ikke regne sig frem til det.
man har boring og slaglængde og gl kompressionsforhold og og hvad gør man så
for at ramme det forhold man ønsker??????
mvh Codeman_p5
man skal altid se om man kan lave det endnu bedre....mvh codeman_p5
- hYe
- Mester Medlem
- Indlæg: 732
- Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
- Geografisk sted: Malmö
Alt efter hvilken bil det er, så prøv at se om du ikke kan få nogle stempler der hæver kompressionen.
Hvis du høvler noget af toppen gør du motorens volumen mindre....
Hvor disse stempler kan anskaffes er der nok nogle her inde der er bedre kvalificerede til at svare på...
Hvis du høvler noget af toppen gør du motorens volumen mindre....
Hvor disse stempler kan anskaffes er der nok nogle her inde der er bedre kvalificerede til at svare på...
Smøring er ALT!
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
hYe skrev:prøv at se om du ikke kan få nogle stempler der hæver kompressionen.
Hvis du høvler noget af toppen gør du motorens volumen mindre....
og det mener du ikke man gør ved at sætte stempler i for at hæve kompresionsforholdet
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
ja hehe
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
codeman_p5
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 29 jan 2005, 19:28
- Tiis
- Medlem
- Indlæg: 114
- Tilmeldt: 24 dec 2003, 12:49
- Geografisk sted: Hedehusene
Lerup skrev:Der er en regnemaskine på powerpage til netop dét formål
Hvor? Den der kan regne toppaknings tykkelse, kan ikke regne omvendt!
Men hvis man nu (teori) regner at man skal ha' sin motor fra 10:1 til 9:1 i komp. så skal man bruge (EKS. ) 2mm ........ men hvis man nu "høvler" det a'...har man så 11:1 i komp. eller??????
Mvh. Martin
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
der findes formodentlig ingen formel for det store problem her er hvor stort forbrændingskammeret i topstykket er og det er ikke lige let at regne ud.
men med en kubik formel for en cylinder så ville du nok komme et stykke af vejen. så må du lige selv regne ud hvor mange ccm3 luft der er i toppen. nogle bruger at ligge toppen vandret på bordet og så fylde en kendt mængde eks petrolium i en sprøjte og så aflæse på sprøjten hvor meget der er forsvundet...
held og lykke
venlig hilsen Lasse
men med en kubik formel for en cylinder så ville du nok komme et stykke af vejen. så må du lige selv regne ud hvor mange ccm3 luft der er i toppen. nogle bruger at ligge toppen vandret på bordet og så fylde en kendt mængde eks petrolium i en sprøjte og så aflæse på sprøjten hvor meget der er forsvundet...
held og lykke
venlig hilsen Lasse
Brap brap brap...

