Hvad mangler jeg (fra NA til Turbo)

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Borup

Hvad mangler jeg (fra NA til Turbo)

#1 Indlæg af Borup »

Hej Forum.

Jeg er helt Newbie inden for tuning af biler (næsten), og er ejer af en Nissan Sunny Coupe 1,8 16V.

Jeg vil have turbo på min bil, og har derfor købt:

Turboudstødningsmanifold
Garret T28 A/R 0.60
Downpipe
Saab 9000 Intercooler
MF-2 tilskudssystem med MAP sensor

Og nu er mine spørgsmål:

1. Hvad mangler jeg, udover dyser og 2,5" udstødning for at kunne køre stabilt med min turbo (lavt tryk ca 0,4 bar)?

2. Hvordan ved jeg hvilken størrelse dyse/(dyser?) jeg skal vælge, og skal de være lav eller høj Ohms?

3. Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på, inden jeg giver mig i kast med projektet? Ved godt med tændingsbanken og lambdamål.

Håber i vil hjælpe

Vh Borup
Brugeravatar
bmwmanden
Medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Geografisk sted: Vejle

#2 Indlæg af bmwmanden »

Hej

Har du en benzintryksregulator med i det der mf2 sæt?
BMW ---> Best Motor in the World!
Borup

#3 Indlæg af Borup »

bmwmanden skrev:Hej

Har du en benzintryksregulator med i det der mf2 sæt?


Nej, er det et must?
Doc 309
Nyt Medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 01 dec 2004, 20:33
Geografisk sted: Midt Jylland

#4 Indlæg af Doc 309 »

Hejsa

Jeg kender ikke så meget til mf2 men jeg ville ikke mene det skulle være nødvendig med en benz regulator. Da du kan give mere benz med mf2 systemet.

Hvis du vil have andre dyser så kan du bruge dem fra en porche 911turbo men det er bosch dyser og det er 16ohm´s de skulle kunne levere op til ca 240hk siges der.
du kan bare prøve og ohme en af dine dyser så kan du se om det er høj eller lav ohms (16ohm er høj)


Har selv lavet sådan et projekt har godt nok brugt en anden type tilskudssystem (smt6) da denne også kan regulerer tændingen.. kørte fint med 0.4 Bar.:D men måtte afmont pga. syn :(
Std. er ikke godt nok:)

Pug 309 nu med Turbo og typegodkendelse
Besvar