Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 18:43

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 31 jan 2005, 16:07 
Har en bil der er født standart med turbo. Jeg har før haft en forstærket toppakning i fra spesso, men syntes de er lidt pevrede. Nu er det sådan at jeg har chancen for at få lavet en i kobber til 800,- Skulle jeg tage at få gjordt det?? eller skal jeg gå efter spessoen som er 500,- dyrer??
Fordele udlæmper??
Spesso: skulle kunne tage 1,7bar, negativ kan kun bruges en gang.
Kobber: Skulle vel egentlig kunne tage en del og kan bruges flere gange.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2005, 19:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Er det nødvendig med det.En standart bude kunne holde til 1,5 bar,hvis der ingen tændingsbanken er.Kender flere der kører med 1,4 bar og standart toppakning.
MVH Finn.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2005, 21:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
hvilken bil og motor snakkes der om????

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2005, 22:36 
Fiat Uno Turbo 1.3l


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2005, 12:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 mar 2004, 14:30
Indlæg: 679
Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland
Hvis du har tænkt dig at med OVER 1,7 bar skal du ikke bruge dine penge på en kobbertoppakning eller den anden... Du skal nok bruge dine penge på en ny motor så ,fordi en unot (som jeg selv har) kan ikke tåle og køre med 1,7 i tryk ,med mindre du har gjort andet den ? så brug den der er i standart den er ok op til 1 bars tryk (ca)

_________________
Nuværende bil:
http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230420


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2005, 14:10 
Jeg er ved at få fat i noget styring til den ekstra benzin, og ja jeg ved godt at benzinsystemmet ikke kan følge med til mere end 0.9bars tryk. Men motoren er faktisk temlig stærk ellers. Jeg havde tænkt på at skulle køre med < 1 bars tryk til hverdag og når der skal være lidt sjov så 1,3bars tryk. men igen, mer vil have mer. så jeg vil gerne være sikker på at have noget der kan holde til min. 1,7bar.

Frederikssund!> fint at du har en selv. Men det man ikke har styr på, det må man jo spørge om for at lære noget mere! og dit kommentar/svar kan jeg desværre ikke bruge til noget, da det ikke omhandler noget om kobbertoppakninger.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2005, 21:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
turbo skrev:
Jeg er ved at få fat i noget styring til den ekstra benzin, og ja jeg ved godt at benzinsystemmet ikke kan følge med til mere end 0.9bars tryk. Men motoren er faktisk temlig stærk ellers. Jeg havde tænkt på at skulle køre med < 1 bars tryk til hverdag og når der skal være lidt sjov så 1,3bars tryk. men igen, mer vil have mer. så jeg vil gerne være sikker på at have noget der kan holde til min. 1,7bar.

Frederikssund!> fint at du har en selv. Men det man ikke har styr på, det må man jo spørge om for at lære noget mere! og dit kommentar/svar kan jeg desværre ikke bruge til noget, da det ikke omhandler noget om kobbertoppakninger.

Kan du bruge den her kobber pakninger er noget lort på en motor der kører til dagligt, og de kan med garenti ikke genbruges hvis den har skudtt pakningen pga. forkerte indstillinger. :shockToppakninge ryger generelt pga. tændings banken eller ligenende og ikke grundet mere effekt.Kobberpakningen med stålringe omkingg forbrændingskamrene bliver næsten kun brugt i rene 402 m motore, og deter pgaf de bliver skildt ad jævnligt.
Ellers er det et rent helvede at pakke toppakningen om hver måneg grundet olie eller vandspild, men fordelen er at man ikke skal rense paknings rester af.
Skrevet af en kender af stålpakninger, med en vulkaniseret gummirinf der burde holde tæt, men det gør den ikke, og en ren kobber er kun at vente på katastrofen.
Så vælg selv, og undersøg først inden du nedgøre andre mennessker,

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 73 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team