Har en bil der er født standart med turbo. Jeg har før haft en forstærket toppakning i fra spesso, men syntes de er lidt pevrede. Nu er det sådan at jeg har chancen for at få lavet en i kobber til 800,- Skulle jeg tage at få gjordt det?? eller skal jeg gå efter spessoen som er 500,- dyrer??
Fordele udlæmper??
Spesso: skulle kunne tage 1,7bar, negativ kan kun bruges en gang.
Kobber: Skulle vel egentlig kunne tage en del og kan bruges flere gange.
kobber toppakning
Redaktør: Moderatorer
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
hvilken bil og motor snakkes der om????
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
- FiatNørden?
- Mester Medlem
- Indlæg: 679
- Tilmeldt: 26 mar 2004, 14:30
- Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland
Hvis du har tænkt dig at med OVER 1,7 bar skal du ikke bruge dine penge på en kobbertoppakning eller den anden... Du skal nok bruge dine penge på en ny motor så ,fordi en unot (som jeg selv har) kan ikke tåle og køre med 1,7 i tryk ,med mindre du har gjort andet den ? så brug den der er i standart den er ok op til 1 bars tryk (ca)
Nuværende bil:
http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230420
http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230420
-
turbo
Jeg er ved at få fat i noget styring til den ekstra benzin, og ja jeg ved godt at benzinsystemmet ikke kan følge med til mere end 0.9bars tryk. Men motoren er faktisk temlig stærk ellers. Jeg havde tænkt på at skulle køre med < 1 bars tryk til hverdag og når der skal være lidt sjov så 1,3bars tryk. men igen, mer vil have mer. så jeg vil gerne være sikker på at have noget der kan holde til min. 1,7bar.
Frederikssund!> fint at du har en selv. Men det man ikke har styr på, det må man jo spørge om for at lære noget mere! og dit kommentar/svar kan jeg desværre ikke bruge til noget, da det ikke omhandler noget om kobbertoppakninger.
Frederikssund!> fint at du har en selv. Men det man ikke har styr på, det må man jo spørge om for at lære noget mere! og dit kommentar/svar kan jeg desværre ikke bruge til noget, da det ikke omhandler noget om kobbertoppakninger.
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
turbo skrev:Jeg er ved at få fat i noget styring til den ekstra benzin, og ja jeg ved godt at benzinsystemmet ikke kan følge med til mere end 0.9bars tryk. Men motoren er faktisk temlig stærk ellers. Jeg havde tænkt på at skulle køre med < 1 bars tryk til hverdag og når der skal være lidt sjov så 1,3bars tryk. men igen, mer vil have mer. så jeg vil gerne være sikker på at have noget der kan holde til min. 1,7bar.
Frederikssund!> fint at du har en selv. Men det man ikke har styr på, det må man jo spørge om for at lære noget mere! og dit kommentar/svar kan jeg desværre ikke bruge til noget, da det ikke omhandler noget om kobbertoppakninger.
Kan du bruge den her kobber pakninger er noget lort på en motor der kører til dagligt, og de kan med garenti ikke genbruges hvis den har skudtt pakningen pga. forkerte indstillinger. :shockToppakninge ryger generelt pga. tændings banken eller ligenende og ikke grundet mere effekt.Kobberpakningen med stålringe omkingg forbrændingskamrene bliver næsten kun brugt i rene 402 m motore, og deter pgaf de bliver skildt ad jævnligt.
Ellers er det et rent helvede at pakke toppakningen om hver måneg grundet olie eller vandspild, men fordelen er at man ikke skal rense paknings rester af.
Skrevet af en kender af stålpakninger, med en vulkaniseret gummirinf der burde holde tæt, men det gør den ikke, og en ren kobber er kun at vente på katastrofen.
Så vælg selv, og undersøg først inden du nedgøre andre mennessker,
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html