duckstardeluxe skrev:
Nu er Piggyback jo bare et begreb for et motorstyringssystem der snylter på signaler fra det originale. Der findes mange forskellige.
Jeg kører med SMT6 til at snyde min orig. motorstyring i forbindelse med en eftermonteret turboapplikation. Jeg valgte SMT6 fordi jeg ikke kan/vil undvære den originale motorstyring. Det er en relativt moderne motorstyring, som er integreret med instrumenteringen (signal til speedo, rpm, kørecomputer osv kommer fra motorstyringsboksen) ligesom startspærre og fjernbetjent centrallås (ja jeg kunne blive ved) også ryger ind over den originale boks. Ja selv min radio bundet sammen med boksen ;- ) Det er argumentet for at bibeholde motorstyringen og f.eks. ikke lave MegaSquirt som jeg gjorde på en af mine tidligere biler.
SMT6 bruger jeg i mit setup til at snyde den originale motorstyring samt drive to tilskudsdyser. SMT6 og de to dyser lever af et signal via en ekstra MAP sensor der kan aflæse overtryk, modsat den originale..
Jeg har ikke selv kørt den ind - det har jeg overladt til en mand med mere forstand på at justere mappet ind på rullefelt. Derudover er det ikke ret svært.
Der er ingen der sagt det er let at eftermontere noget i en moderne bil.
De fleste komponenter du har på boksen er udgange fra boksen, og kan omgås hvis man ved hvilket signal den sender ud.
Ellers fjerner man køre computeren, og fravælger at radioen hæver lydstyrken ved højere hastighed, og monterer uoriginale instrumenter, og bilen ikke låser sig selv når motoren er startet.
Så har vi en indgang tilbage startspærren, og der må man nødvendigvis investere i en anden eftermonteret type, medmindre motorstyringen understøtter denne funktion.
MVH
Morten
Så har vi
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html