Montering manuelt af olietryk og olie temperatur måler?
Redaktør: Moderatorer
-
Jalle
- Nyt Medlem
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 27 jan 2005, 08:28
Montering manuelt af olietryk og olie temperatur måler?
Hey...
På min Escort RS TURBO ønsker jeg selv at montere Olietryk og olietemperatur måler?
Hvor og hvordan ska jeg præcist montere det?
På min Escort RS TURBO ønsker jeg selv at montere Olietryk og olietemperatur måler?
Hvor og hvordan ska jeg præcist montere det?
Escort RS Turbo
-
Danielsito
- Senior Medlem
- Indlæg: 253
- Tilmeldt: 03 okt 2003, 12:05
- Geografisk sted: Malmö, Sverige
- Kontakt:
På din motor sidder en kontakt til Olietrykslampen i instrumenthuset.
Den afmonterer du og monterer et T-stykke i hullet.
Så monterer du kontakten og den nye olietryksmåler i T-stykket.
Hvis du køber VDO kan du få en del der har begge funktionerne. Så monterer du din eksisterende ledning på den klemme og ledning til dit nye olietryksur på den anden.
På den måde slipper du for T-stykket.
Olietemperaturmåleren er der nogen der monterer i stedet for bundproppen i bundkarret.
Den kan også fåes hos VDO forhandlere.
Håber svaret kan bruges.
Den afmonterer du og monterer et T-stykke i hullet.
Så monterer du kontakten og den nye olietryksmåler i T-stykket.
Hvis du køber VDO kan du få en del der har begge funktionerne. Så monterer du din eksisterende ledning på den klemme og ledning til dit nye olietryksur på den anden.
På den måde slipper du for T-stykket.
Olietemperaturmåleren er der nogen der monterer i stedet for bundproppen i bundkarret.
Den kan også fåes hos VDO forhandlere.
Håber svaret kan bruges.
...Daniel Slater 
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
Danielsito
- Senior Medlem
- Indlæg: 253
- Tilmeldt: 03 okt 2003, 12:05
- Geografisk sted: Malmö, Sverige
- Kontakt:
Jalle skrev:Daniel 537 skrev:På din motor sidder en kontakt til Olietrykslampen i instrumenthuset
I Instrumenthuset?
Når du sætter tænding på din bil er der en lampe i ved speedometer og omdrejningstæller der lyser. Billedet forestiller højst sansynligt en oliekande. Når du starter motoren, skal lampen slukke med det samme!
DEN lampe er forbundet med olietrykskontakten på din motorblok. Og den skulle helst gerne virke, selv om du får et olietryksmanometer i kabinen.
...Daniel Slater 
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Jalle skrev:Tinasmartin > Så tror jeg nu bare jeg selv laver en plade i aluminium og højglanspolere den og køber ure fra prorace.dk og smider i
det er bare cool sæt en prodution igang hvis den bliver fin der er nok flere der gerne ville være fri for at skulle "importere" dem
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
Nolan
- Mester Medlem
- Indlæg: 639
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Østjylland
Mht. til det T-Stykke, så har mange den opfattelse at det ikke er helt god skik at skrue det i blokken.
Belastningen fra olie-tryk/temp-målerne kan knække t-stykket pga. vægten og vibrationerne og så kan man jo regne ud, hvad der sker.......
Derimod kan man istedet montere et stykke armeret slange i blokken (samme som mange bruger til oliefødning til turboen) og sætte t-stykket i den anden ende af dette. Hvis t-stykket så boltes fast til noget (karosseri, blok eller andet godt) bliver det ikke belastet.
Mvh
Nolan
Belastningen fra olie-tryk/temp-målerne kan knække t-stykket pga. vægten og vibrationerne og så kan man jo regne ud, hvad der sker.......
Derimod kan man istedet montere et stykke armeret slange i blokken (samme som mange bruger til oliefødning til turboen) og sætte t-stykket i den anden ende af dette. Hvis t-stykket så boltes fast til noget (karosseri, blok eller andet godt) bliver det ikke belastet.
Mvh
Nolan
- Lars E
- Mester Medlem
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
- Geografisk sted: 7160 Aale city
På min(ikke ford) har jeg monteret en alu skive mellem olie filter og blokken, hvor jeg har monteret tryk og temp følere, og det virker fint fint.
Har stadig den originale tryk kontakt til lampen i instrument bordet sidende.
Har stadig den originale tryk kontakt til lampen i instrument bordet sidende.
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
-
Nolan
- Mester Medlem
- Indlæg: 639
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Østjylland