Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 21:07

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 27 jan 2005, 09:11 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 27 jan 2005, 08:28
Indlæg: 16
Hey...

På min Escort RS TURBO ønsker jeg selv at montere Olietryk og olietemperatur måler?

Hvor og hvordan ska jeg præcist montere det?

_________________
Escort RS Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2005, 09:23 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2003, 11:05
Indlæg: 253
Geografisk sted: Malmö, Sverige
På din motor sidder en kontakt til Olietrykslampen i instrumenthuset.
Den afmonterer du og monterer et T-stykke i hullet.
Så monterer du kontakten og den nye olietryksmåler i T-stykket.
Hvis du køber VDO kan du få en del der har begge funktionerne. Så monterer du din eksisterende ledning på den klemme og ledning til dit nye olietryksur på den anden.
På den måde slipper du for T-stykket.

Olietemperaturmåleren er der nogen der monterer i stedet for bundproppen i bundkarret.
Den kan også fåes hos VDO forhandlere.

Håber svaret kan bruges.

_________________
...Daniel Slater :mrgreen:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2005, 09:34 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 27 jan 2005, 08:28
Indlæg: 16
Daniel 537 skrev:
På din motor sidder en kontakt til Olietrykslampen i instrumenthuset


I Instrumenthuset?

_________________
Escort RS Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2005, 12:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
https://www.burtonpower.com/default.aspx

indstrumentation-->Gauge mount-->nummer 27 fra toppen

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2005, 13:01 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 27 jan 2005, 08:28
Indlæg: 16
Tinasmartin > Så tror jeg nu bare jeg selv laver en plade i aluminium og højglanspolere den og køber ure fra prorace.dk og smider i :)

_________________
Escort RS Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2005, 13:52 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2003, 11:05
Indlæg: 253
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Jalle skrev:
Daniel 537 skrev:
På din motor sidder en kontakt til Olietrykslampen i instrumenthuset


I Instrumenthuset?

Når du sætter tænding på din bil er der en lampe i ved speedometer og omdrejningstæller der lyser. Billedet forestiller højst sansynligt en oliekande. Når du starter motoren, skal lampen slukke med det samme!
DEN lampe er forbundet med olietrykskontakten på din motorblok. Og den skulle helst gerne virke, selv om du får et olietryksmanometer i kabinen.

_________________
...Daniel Slater :mrgreen:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2005, 14:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Jalle skrev:
Tinasmartin > Så tror jeg nu bare jeg selv laver en plade i aluminium og højglanspolere den og køber ure fra prorace.dk og smider i :)


det er bare cool sæt en prodution igang hvis den bliver fin der er nok flere der gerne ville være fri for at skulle "importere" dem :wink: :wink:

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2005, 15:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
Mht. til det T-Stykke, så har mange den opfattelse at det ikke er helt god skik at skrue det i blokken.

Belastningen fra olie-tryk/temp-målerne kan knække t-stykket pga. vægten og vibrationerne og så kan man jo regne ud, hvad der sker....... :shock:

Derimod kan man istedet montere et stykke armeret slange i blokken (samme som mange bruger til oliefødning til turboen) og sætte t-stykket i den anden ende af dette. Hvis t-stykket så boltes fast til noget (karosseri, blok eller andet godt) bliver det ikke belastet.

Mvh
Nolan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2005, 18:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
På min(ikke ford) har jeg monteret en alu skive mellem olie filter og blokken, hvor jeg har monteret tryk og temp følere, og det virker fint fint.

Har stadig den originale tryk kontakt til lampen i instrument bordet sidende.

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jan 2005, 01:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
Lars E skrev:
På min(ikke ford) har jeg monteret en alu skive mellem olie filter og blokken, hvor jeg har monteret tryk og temp følere, og det virker fint fint.

Har stadig den originale tryk kontakt til lampen i instrument bordet sidende.


Det lyder som en sej løsning - har du et billede ?

/Nolan


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 81 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team