Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 17:49

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 jan 2005, 10:00 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 75
Geografisk sted: Nordjylland
Hej jeg har været på jagt efter tændspoler og så forleden på 4 stk fra en 318i fra midt i 90'erne mener jeg..
Mit spørgsmål er hvilken spænding BMW'ens motorstyringen sender ind i spolerne, eller hvis i ved hvilken spænding andre BMW modeller med separate tændspoler føder spolerne med.. 12V.. 300V???? Håber nogle har et godt bud så jeg ikke køber noget som jeg ikke kan bruge.
På forhånd tak


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2005, 13:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
12V :!: hvor skulle den lige få 300V til en spole fra :?: :?
gider jeg ikke regne på hvad gnisten bliver på i den anden ende ved tændrøret men tror næsten den kan køre på den uden benz og luft :wink:

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2005, 15:39 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 75
Geografisk sted: Nordjylland
tinasmartin skrev:
12V :!: hvor skulle den lige få 300V til en spole fra :?: :?
gider jeg ikke regne på hvad gnisten bliver på i den anden ende ved tændrøret men tror næsten den kan køre på den uden benz og luft :wink:

Lige presis.. :D Min kommende styrerboks har "ignition coil drivers" som sender ~ 380V ud til hver spole, så jeg skal bruge spoler som kun tranformerer spændingen 90-100 gange op.. eller ville jeg teoretisk smide over 1000000V ud på tændrørene hvis spolerne er beregnet til 12V indput :shock:
Har fundet spoler som passer:
http://store.summitracing.com/default.a ... 140+310296
http://store.summitracing.com/default.a ... 140+310297
men leder efter en billigere løsning (spoler som kan fås på hugget).


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2005, 15:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
hvad hedder sådan en styring :?: :?: .....

og hvorfor skal den have en så ekstrem høj spænding ud :?: :?: .......

tror ikke du finder nogle OEM spoler der kører med en sådan spænding foran for det kræver jo en voldsom omformer indbygget i boksen!! eller hvad siger i andre :?:

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2005, 15:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 239
Geografisk sted: København
Prøv her i stedet , de er tossede med bimmer :twisted:
http://bmwe34.dk/forum/

_________________
Ford Escort RS Turbo S2
Streetracing is NOT a crime !
Brothers .... What we do in life, Echoes in eternity !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2005, 17:09 
det er garenteret CDI tænding siden primær spændingen er så høj.
prøv med alm. spoler og se om det virker tilfredsstillende.
sekundær spændingen burde ikke blive højre end original hvis elektrode afstanden er den samme.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2005, 17:30 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 75
Geografisk sted: Nordjylland
Anonymous skrev:
det er garenteret CDI tænding siden primær spændingen er så høj.
prøv med alm. spoler og se om det virker tilfredsstillende.
sekundær spændingen burde ikke blive højre end original hvis elektrode afstanden er den samme.

Okay.. det vil jeg da evt. lige prøve.

tinasmartin: Nej det kan godt værer at jeg ikke skal regne med at finde nogle OEM, og må finde den "storer" tegnebog frem :cry:
Her kan du finde databladet på "driverne" som forsyner spolerne og forklaringen på de mange volt. http://www.datasheetcatalog.com/datashe ... F3VL.shtml


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 78 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team