Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 20:48

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: OPEL CORSA A
Min kæreste har sådan en som jeg går og tænker på at rode lidt for sjovt med men hvad for en motor kan man evt smide i sådan en 1.2s med de ophæng den nu har eller skal de flyttes hvis den skal være sjovere eller hvad.....jeg tænkte måske lidt på en 1.6GSi motor til den med mølle på det køre min egen rolla med og det virker sku.......

tjek den evt her

http://www.toyotaextreme.dk/brugsedeb.asp?bil=232

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
hej Jimmi,

Du kan jo næsten smide lige hvad du vil i den hvis du er ligeglad med 20% regelen, en c20xe(150hk) kan såmænd puttes ned uden de store problemer.......

En billig men hurtig motor kunne være en 115/130hk fra en KadettGSI eller Vectra A, med en F16 gearkasse som er ret lavgearet......

Det er en Opel...alt passer i !!!

SLOW EYES WILL KILL YOU

Okey det vil sige jeg finder bare en motor,box.ledningnet,gearkasse så skulle det hele næsen passe i den eller hvad ??? det lyder jo lettere end med corollaen...he he jeg skal vel også have trækaksler osv fra den så og hvordan med tanken når du det er en kaburator bil skal den ikke også skiftes når der kommer spøjt på så ?? :D :D

Titel:
Junior Medlem

Du kan ligge en c20xe i din Corsa hvis du monterer undervogn og bremser fra en GSI...og selfølgelig betaler afgift af det. Jeg tror ikke afgiften er stor for det...max 10K

Titel: corsa
Junior Medlem

Geografisk sted: Odense
du skal enten købe et sæt speciale trækaksler eller skære to sæt trækaksler op og sætte den sammen da en f16 gearkasse ikke køre med samme knokkelled som den gearkassen der sider på nu som enten er en f10 eller f13 og den fra en kadett eller vectra er for lange men der er andre små ting der skal laves om før det passer.

men gi mig et ring det er næmmere at forklare over telefonen

40548173

vh Rane

Okey det vil jeg da lige gøre så det lyder jo som om det er noget du selv har prøvet :D :D men jeg slår lige på tråden senere...

Titel:
hejsa...

det burde være lidt til at smide en c20xe motor i svinet..men nogle folk siger at man helst skal forstærke tårnene og vangerne..men det skulle ikke behøves siger nogle andre..men en tårnstiver er nok en god ide...

hvis jeg var dig ville jeg anskaffe mig det 2.0L conversion sæt fra http://www.mathijssentechnics.nl for så du sku sikker på det holder ordentligt...+ der vist nok er TUV godkendelse på det...

du skal bare skaffe et par caliber og skiver fra en astra 2.0 16v at sætte foran...så er bilen godkendt..smart ik..:D

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland
Jeg mener og skulle ha hørt der en gang kørte en Corsa med en Calibra motor i (2.0 turo) ude på striben... så det var jo også en mulighed hehe.. nok lidt dyrt men hva fanden ik :D

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Frederikssund! skrev:
Jeg mener og skulle ha hørt der en gang kørte en Corsa med en Calibra motor i (2.0 turo) ude på striben... så det var jo også en mulighed hehe.. nok lidt dyrt men hva fanden ik :D

det var en corsa B ikke A :wink:

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
tinasmartin skrev:
Frederikssund! skrev:

det var en corsa B ikke A :wink:

Det kan så godt være, men der har været en inde på bilgalleri.dk som havde en Corsa A til salg med 270-350hk alt efter ladetryk, og det var altså med en C20LET motor fra en calibra Turbo... Så det kan nu lade sig gøre! :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time