Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 12:04

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 14 jan 2005, 16:52 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 nov 2004, 10:32
Indlæg: 289
Geografisk sted: køge
man stikker den ned i tanken også vikker den lidt som en syrer måler
med der kommer benzin op også kan man aflæse det

støj man kan kører helt ned bag ved så kun er den ene bil + vind også måle pisset

sværer er det ikke

_________________
1000 hk er hejmme
( 6 biler :=) )


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jan 2005, 17:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Er du ikke liiiiiige gavmild nok med den udregning på 30.000 for bilen Søren?

-I sin tid nyt Tec 2 + alle sensorer(WB sonde) og dyser osv, ikke? (20000)
-Turbo. Var den også ny? (5000)
-Ny wastegate. (5600)
-Selve motoren/knast MÅ også koste lidt, ved godt det ikke er meget. (3000)
-Intercooleren... Var det ikke en ny til en cossi? (Hvis ja, 3500)
-Selve bilen, det gamle lig. (-1200 hehe :lol: )
-Kobling? (3000)
-Så er der jo nok en små ting. (2000)

Omkring 40000kr... Er det så endda ikke også lavt sadt? Eller snakker vi om den pris man kan FÅ for bilen hvis den skule sælges?

V/h Christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jan 2005, 19:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det er egentlig relativt enkelt tving alle deltagere til at køre på en rundbane ca 400 km den første dag med lav hastiged. alle dem med dragrace opsætning vil brænde sammen, og den ulovlige benzin vil være opbrugt, hvorefter der tankes fra et sted på pladsen.
Synet med plader det blev min også for et år siden, men det gør den ikke lovlig idag men måske om 8 måneder når den skal til syn igen.
Det er sjovt nok altid dem der vinder der er villige til at investere flest penge i projektet.
Men så kommer der noget socialt/ jantelov ind i billedet, og man forsøger at give det et skær af alle er lige. Sikken noget vrøvl.
Hvis man som glad amatør stiller op i en klasse med 20.000 investeret i bilen og håber på at blive hurtigst i klassen glem det, men vær glad for din tid du har opnået, og den forbedring du har opnået fra sidste gang.

Efter min mening burde der være 200 km tvungent cruise, og derefter 402 meter, og tilsidst en manøvre prøve.
De biler der har overlevet den første test, og derefter har sammenlagt den hurtigste tid på de to sidste kan udråbes som den hurtigste i Dk.
Men det er nok stadig den der har investeret mest i bilen der vinder.

Som alm. amatør har man ikke en chanche for den overordnede titel, men man har en chanche for at have det sjovt.
Jeg må dertil sige at jeg syntes dek kunne være sjovt at stille op i volvoen i år 2005 og se hvilke tider 1,5 ton svensk stål kan opnå.

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jan 2005, 21:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
en af de biler, der kørte en af de bedste tider til DHB 2004, kørte fra den store by og hjem igen for egen kraft. samme dag .... MR. X i en sort TOYOTA.... tro faktisk også den kørte på billig benzin! ang. kaffemøllen så har jeg givet 20000 kroner for bilen minus motorstyrring.men med en T4 og en RS500 ladeluftkøler. læg en brugt TEC 2 oveni.... priserne på turbo og wastegate du nævner, er for høje HAVNER! det er sikkert fordi, du som alle unge mennesker, er vant til at strø om dig med penge! læg et par gadedæk til 1500 kroner oveni. tror stadig at det kan forsvares at skrive under 30 tusinde! MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jan 2005, 22:59 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
ladathomas skrev:
man stikker den ned i tanken også vikker den lidt som en syrer måler
med der kommer benzin op også kan man aflæse det

støj man kan kører helt ned bag ved så kun er den ene bil + vind også måle pisset

sværer er det ikke



Nope, ikke svært, men usandsynligt nemt at manipulere med.

De måler som jeg mistænkte bensinens massefylde. Der findes et HAV af tilsætningsstoffer der hæver oktantallet, og det eneste din massefyldemåler vil fortælle dig er om der er 92 oktan, eller 120avgas i tanken. Det kan den skelne imellem.
Tag feks temperaturen....korrigerer den for bensintemperaturen?

Eller et lille trick med toluen, feks? Det vil stort set ikke forrykke bensinens densitet, aka målemetoden er ringere end hvis man stikker næsen i udstødningen og tager et snif.

Støjmåling lige bag bilen....very nice. Meget meget nemt at flytte 3db der.
Alene en bøjning, eller et "knækket" halerør fikser minimum 1,5 db på den konto, når der måles lige bag bilen.

Det jeg forsøger at fortælle dig er at både støjmåling og oktantalsmåleren er værdier der er befængt med en afsindig måleusikkerhed, og så nemt at manipulere til en anden værdi at det stort set ikke kan undgås at værdierne er værdiløse. ISÆR oktantallet.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2005, 07:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 668
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
lqs skrev:
en af de biler, der kørte en af de bedste tider til DHB 2004, kørte fra den store by og hjem igen for egen kraft. samme dag .... MR. X i en sort TOYOTA.... tro faktisk også den kørte på billig benzin!


Den Hot Rod som kørte i finalen om Danmarks Hurtigste Bil, kørte og så til og fra arrangementet selv og det var fra Lolland af. Modsat mange andre biler som kom på autotrailer/fejeblad.

Jeg syntes at det ville være en god ide at bilerne ikke måtte på komme på autotrailer/fejeblade, de sku ku kører selv og ikke kun på banen, for det er vel Danmark Hurtigste Indregistreret Gadebil der skal kåres? og ikke den hurtigste dragracer? Det ville også være fint hvis der blev indført manøvrebane igen, for på den måde er det lidt mere realistisk at kunne kårer Danmarks Hurtigste Indregistreret Gadebil, dvs den kan kører lige ud og den ka sku også styre...

_________________
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2005, 13:12 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 nov 2004, 10:32
Indlæg: 289
Geografisk sted: køge
Dr Jones skrev:
lqs skrev:
en af de biler, der kørte en af de bedste tider til DHB 2004, kørte fra den store by og hjem igen for egen kraft. samme dag .... MR. X i en sort TOYOTA.... tro faktisk også den kørte på billig benzin!


Den Hot Rod som kørte i finalen om Danmarks Hurtigste Bil, kørte og så til og fra arrangementet selv og det var fra Lolland af. Modsat mange andre biler som kom på autotrailer/fejeblad.

Jeg syntes at det ville være en god ide at bilerne ikke måtte på komme på autotrailer/fejeblade, de sku ku kører selv og ikke kun på banen, for det er vel Danmark Hurtigste Indregistreret Gadebil der skal kåres? og ikke den hurtigste dragracer? Det ville også være fint hvis der blev indført manøvrebane igen, for på den måde er det lidt mere realistisk at kunne kårer Danmarks Hurtigste Indregistreret Gadebil, dvs den kan kører lige ud og den ka sku også styre...



ja men så bliver det bare lidt at det også er kørern jeg syntes også det nye der med finale løb er lidt lamt forså er det også den der kender et juletræ bæst og har kørt det mange gange så er det ikke den almenlige hjemmetuner der bare kommer og laver en god tid, nå man også lige bluslig skal tage raktions tiden med

_________________
1000 hk er hejmme
( 6 biler :=) )


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2005, 19:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Ja... Det hedder jo Dk hurtigste BIL. Det er jo som sådan BILEN som skal kåres og ikke føren - Er det ikke det der ellers bliver lagt op til? Kan egentligt godt tilslutte mig LadaThomas på det punkt. Egentligt ville en finale være overføldig når alle biler allerede havde fået taget en tid. Det er nok for den sidste spænding at det bliver afviklet på den måde.

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel: DHB 05
Indlæg: 16 jan 2005, 08:58 
Offline

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 13
Ang. reglerne!

Jeg er helt enig i at de skal laves om på et eller andet punkt, så alle får en chance for at være med. Den med et plads syn kunne være en god ide, når bilen så var "synet og godkendt" så blev bilen plumberet, og ville være klar til race.

En anden mulighed kunne være at dele hele lortet op i en pro og en amatør klasse, og så laver nogle regler der, for det er langtfra alle biler derude der kan synes, tag f.eks cossien' den røde hot tod, mig bekendt er de synet begge 2 som de står(næsten) og kan blive det igen. Og de er begge kørt til træffet selv, se det er DK's hurtigste bil i mine øjne, enhver kan sku bygge en bil der kan køre 3x402 M lige ud.

Find en løsning så oz "alm" kan være med, og så er det ligemeget om bilen har kostet 30.000 eller 500.000 bare den bliver rugt til hverdag. Jeg regner da også selv med at stille op, men nu må vi se n¨år reglerne kommer:)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2005, 10:38 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Havneren skrev:
Ja... Det hedder jo Dk hurtigste BIL. Det er jo som sådan BILEN som skal kåres og ikke føren - Er det ikke det der ellers bliver lagt op til? Kan egentligt godt tilslutte mig LadaThomas på det punkt. Egentligt ville en finale være overføldig når alle biler allerede havde fået taget en tid. Det er nok for den sidste spænding at det bliver afviklet på den måde.

v/h christian


Well, når det nu er bilerne der bliver kåret, skal vi så ikke droppe de 2 baner, finde to proff. dragracing kørere, og lade dem trække en tur i bilerne een af gangen, den med bedste tid vinder, end of story.

Fuck, kender I nogen der gider se på det??

Synes måske der går lidt tøsedreng i det her?

Havner; hvem vinder hvis du liner op imod en anden golf i et lyskryds, og den ene sidder og snorksover når starteren sænker armene?
Ham der kom sidst fordi han snorksov?

Hvorfor ikke bare lade natmekanikeren måle effekten på hjulene, veje spanden og regne vægt effektforhold, og den med højeste vægt effektforhold vinder. Så behøver vi slet ikke de 402m....det var sgu da nok noget nemmere at få lov til.. :?

Synes bestemt den menneskelige faktor skal med her, ellers er DHB sguda reduceret til en rullefelttest og en vejning. groft sagt.
Mener NETOP at det fine ved 402m er hele konceptet m. juletræet. At der tidligere har være disket folk på "for lave reaktionstider" er naturligvist usmageligt, når der ikke er tale om redlights. Folk kan jo træne deres reaktionstid, hvis de ikke er gode til at vågne op i tide.

Ser absolut ingen pointe i at køre 2 på banen af gangen, med de faremomenter det medfører, hvis den ene kan starte 4minutter senere end den anden, og alligevel vinde.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 56 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team