Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 17:41

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 13 jan 2005, 21:53 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Mener ikke folkeklassen er særligt attraktiv. Ville ikke selv gide bygge noget der var sjovt at køre i for at skulle sætte det til salg for 30k!

Der mangles lidt klart info, så TTE sagen undgåes igen.

Et klart og tydeligt reglement. Feks kan man ikke stille krav om indreg. biler, modtage en klage lydende"den bil kan ikke synes for den er ombygget", og derefter diskvalificere bilen, uden yderligere handling.

Er der regler, så skal de sateme gælde for alle, uden undtagelse. Faktum er at TTE ikke kan synes, på præcist samme måde som 99% af feltet til DHB hellerikke kan synes.

måske et HAV af forskellige klasser , feks forhjulstræk:

Forhjulstræk ,sug, indreg. (vinderbilerne underkastes pladssyn)
Forhjulstræk,trykladning,indreg(vinderbilerne underkastes pladssyn)
Forhjulstræk, sug, 0-1600
forhjulstræk, tryk,0-1600
forhjulstræk, sug 1600-
forhjulstræk,tryk,1600-
forhjulstræk, unlimited, sjove brændstoffer, gas, etc,etc alt tilladt.

Måske dragracing folkene har nogle klasser der passer...:-)

Tror faktisk nogle af bilerne bliver påbudt at køre med bremseskærm hvis dragracingfolkene skal ind i det?

Der skal nok endnu flere klasser til, før det kan blive rimeligt fair, og så bliver arrangementet totalt uoverskueligt, men bare de regler der laves, også rent faktisk bliver overholdt. Gælder de for nogen, så gælder de selvf. for _ALLE_

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jan 2005, 09:45 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 nov 2004, 10:32
Indlæg: 289
Geografisk sted: køge
der vil jeg alså sige et transit far har fat i nået

lidt lige som folkerace går så man ikke tuner helt vildt så de andrer ikke kan værer med.

det med at sælge bilen bag efter vil gøre at det er dem der er bæst til og bygge bilen, og ikke som nu hvem der har flest penge.

feks nå jeg kommer til dhb 2005 kan min bil lagt fra synesog er det så en gadebil mere.

det er gået lidt på vild spor syntes jeg.

efter siste års episode med tte´en må man sku til og tramme ralerne rigtig meget, med hvad man må og ikke må og ikke sige som sist bare ikke gas, slicks og det skal værer gadebenzin, ikke højrer ind 108 db

for så kan man sku bygge en drikster på en ford A eller nået i den stil.
og kører 6 sek

men fed ide med de 30.000 så har vi sku fundet en vinder siste år.
he he det må værer en vis yugo

_________________
1000 hk er hejmme
( 6 biler :=) )


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jan 2005, 12:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
hvilken yugo tænker du dog på thomas? he he 8)

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jan 2005, 13:28 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Oktantallet kan ikke kontrolleres. Ikke på stedet ihvertfald.

På lugten at dømme, så tror jeg mere end 95% af feltet kørte på alt andet end tankstationsbensin. Måske det i tankningsøjeblikket kom fra tankstationen, men der blev flittigt eksperimenteret med diverse tilsætningsstoffer. Brug næsen ;-)

Men hvordan man kan håndhæve den regel kan jeg ikke se. MAn kan ikke diske nogen på grund af lugt.

Støj....de kan stikke deres 108db op hvor solen aldrigt skinner. Hvordan vil de måle det på en træfplads, med flere tusind mennesker, højttalere der tæsker løs, brænderpladser,en lufthavn i nærheden, og blæsevejr?
For slet ikke at tale om hvor og i hvilken retning de måler det??

Kan som oktantallet ikke håndhæves, medmindre de siger 108db, plusminus 2db, og hvor er vi så henne??

Ang. prisklassen, så skulle man decideret lave en "b-division" hvor der er prisloft, men evt lade dem køre sammen med resten af feltet, for ikke at få tåbeligt mange klasser.

Har Vmax lagt reglementet ud nu, eller forventer de at vi bygger bilerne fredag aften før DHB, igen iår?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jan 2005, 13:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
det forventer de sandsynligvis...... så stop dog jeres gætterier! men nej der burde ikke være regler der ikke kræves overholdt! MVH. søren ejer af DK hurtigste bil under 30000kr på 95oktan!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jan 2005, 14:00 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 nov 2004, 10:32
Indlæg: 289
Geografisk sted: køge
benzinen kan meget næmt måles jeg har da en til og gører det med her.
man stikker den ned i tanken og så siger den oktan tallet

støj kan også måles men ja + - til 2003 blev det målt
men ikke i 2004

jeg syntes stadig man sku stramme meget op på kontrolen i år :oops:

_________________
1000 hk er hejmme
( 6 biler :=) )


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jan 2005, 14:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
jeg vil her og nu gerne forsikre dig om at jeg i alt fald også kørte på 95 uden bly eller noget andet!!! og det gjorde ladathomas heller ikke hva jeg ved af... så det var da et par skridt i den rigtige retning...

men vinderen i den kaner der, han kørte på et eller andet sjovt, for som en kammerat siger hvordan får han den motor til at køre med det kompressions forhold han oplyste i vmax månden efter?

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jan 2005, 14:06 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 nov 2004, 10:32
Indlæg: 289
Geografisk sted: køge
jeg kørte på 98 købt på tanken i køge scheel så den er også god nok yugo men nej 30,000 kan jeg ikke holde mig under :cry:

_________________
1000 hk er hejmme
( 6 biler :=) )


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jan 2005, 14:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
jeg vil nu mene at mit yugo projekt løb op i nær 40 klik incl indkøb af bil, uno T motor, motorstyring og hva der ellers blev lavet, men der var "bang for every buck"

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jan 2005, 14:46 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
ladathomas skrev:
benzinen kan meget næmt måles jeg har da en til og gører det med her.
man stikker den ned i tanken og så siger den oktan tallet

støj kan også måles men ja + - til 2003 blev det målt
men ikke i 2004

jeg syntes stadig man sku stramme meget op på kontrolen i år :oops:



Lad mig endeligt høre hvordan den måler fungerer! Er det bare en påstand, eller har du noget konkret om den dersens oktandims??


Ang. støj, kender du en støjmåling der kan foretages på pladsen, og frafiltrere udenomsstøjen, i så fald lytter jeg gerne.

Er det bare en dum mikrofon, 2m fra bilen, så kan man ligeså godt bruge øret, eller stereoanlægget VUmeter til det! ISÆR fordi det fpregår på pladsen, og sidst jeg var på DHB var der ikke ligefremt støjfrit trods bilen ikke kørte.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 64 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team