Tuning peugeot v6 es9j4(s)

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Gæst

Tuning peugeot v6 es9j4(s)

#1 Indlæg af Gæst »

Jeg skal iløpet av vinteren montere en ny-v6 i min 91 mod. 605.motoren skal trimmes, mål:over 200hk på drivhjul.
valget står imellom es9j4 (96-01) og es9j4s (01-) den første utgaven har enkelt svinghjul, faste knaster og 10,4:1 i komp og, den nyere utgaven har dobbelmasse-svinghjul, variable knaster på innsug,og komp på 10,9:1. Hvilken vil egne seg best for trimming? er "enkeltmassesvinghjul" enklere å lette en dobbelmasse?
kan jeg få problemer med sliping av knaster på en motor med variable knaster?
hvor mye utgjør kompresjonshevingen fra 10,4 til 10,9:1?
Kan også nevne at stemplene med 10,9-komp er 40gram lettere enn 10,4 stemplene.
Vil det beste være "gammel" motor med enkelt svinghjul og faste knaster, + stempel fra ny motor ?
Er det noen som har erfaring med trimming av peugeots v6?
Brugeravatar
DorkVonWaterfall
Mester Medlem
Indlæg: 571
Tilmeldt: 17 maj 2004, 23:19
Geografisk sted: Ikast, verdens navle

#2 Indlæg af DorkVonWaterfall »

prøv at spørge på www.hi-speed.dk
der plejer at være nogen der har lidt forstand på Peugeot og tuning ;-)
pffftttt......
Hammer

#3 Indlæg af Hammer »

Men noen her må ha litt peiling også?
Gæst

#4 Indlæg af Gæst »

up
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#5 Indlæg af lqs »

sæt gas på! så ved du hvad du får.....det bliver rigtig dyrt på den gammeldags måde. plus at bilen vel ikke egner sig aller bedst til en spids momentkurve..... N2O anlægget kan du altid tage med over på en anden bil eller blot sælge. blot en ide fra den virkelige verden. MVH. søren
Gæst

#6 Indlæg af Gæst »

gas er for homofile mend og kvinner! vil ha EKTE baller! :twisted:
Besvar