methanol / nitromethan

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Mark
Senior Medlem
Indlæg: 380
Tilmeldt: 17 sep 2003, 19:05
Geografisk sted: Danmark

methanol / nitromethan

#1 Indlæg af Mark »

Hej,

Her snart en vinterbil (3mdr) der skal køres til døde, det er en vw polo 1,3L 1986

Kan benzinen blandes med methanol el, nitromethan for at få flere rpm´s ud af det ?
hvad ja, hvad skal blandingsforholdet med benzinen/methanol el. nitromethan så være ?
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#2 Indlæg af møffe »

og den skal sige MEGET BANG....
Dagooz
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
Geografisk sted: Vejle

#3 Indlæg af Dagooz »

Hehe. Har en r/c der kører på det. Hvis skidtet får for lidt at leve af kan den tage en ordentlig bunke omdrejninger og den reagerer med det samme. Der går bare ikke lang tid før brændstoffet er så varmt at det enten koger eller fordamper inden det når at blive antændt :(
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Gæst

#4 Indlæg af Gæst »

hvis det er standard kompression ville jeg nok ikke prøve methanol.
prøv og start med ca 10% nitro i benzinen, det er nok svært at dyse ind.

hvis du vil prøve methanol og nitro har jeg prøvet blandinger fra 5 til 25% nitro "på model motore"

husk nitromethan koster ca 200kr literen
husk og køb methanol uden olie.
Mark
Senior Medlem
Indlæg: 380
Tilmeldt: 17 sep 2003, 19:05
Geografisk sted: Danmark

#5 Indlæg af Mark »

havde kun tænkt mig en af tingene sammen med benzinen
hvad taler det ene for fremfor det andet, nitroen er jo langt mere eksplosiv men kan det overhovet køre på en alm bil motor.

hvis jeg har 5 liter benzin, hvor meget methanol eller nitromethan, skal der hældes i ? det gør ikke noget motor springer i luften efter 5-10 minutter, bare den kan tage Mange rpm´s :)
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#6 Indlæg af Nolan »

Hvorfor gøre så meget ud af det ?

Giv den fuld skrue i frigear og giv den alt det diesel-start den kan æde - det skal nok slå den ihjel. Du kan jo trække en slange fra kabinen, hvis du absolut VIL køre i den imens.

/Nolan
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#7 Indlæg af HenrikGM »

Hvis du tør, så tilsæt ilt fra et skærebrændersæt imens den får noiget gas.

Det vil nok være en god ide at tænke lidt på sikkerhed....!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Mark
Senior Medlem
Indlæg: 380
Tilmeldt: 17 sep 2003, 19:05
Geografisk sted: Danmark

#8 Indlæg af Mark »

Det var meningen at man skal kunne køre i bilen imens, selvf. på lukket område, så det dielsel start mm. holde ikke helt.
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#9 Indlæg af Nolan »

Jamen man kan da vel godt køre i den, hvis man trækker en slange fra dysen (om det så er diesel-start eller ilt fra en flaske) hen til karb'en.... ?

Om ikke andet kan man vel få en makker til at trykke på flasken - det ville vel være kedeligt at gøre dette alene (så har man jo ingen at grine sammen med bagefter).

Tøm olien af, så er der sgu da en chance for at den stikker et ben ud gennem blokken, når lejerne disintegrerer (sejt ord fra en gammel tegneserie).

Og ja, det lyder fedt at man har brændt sin motor af med nitro men det er stadig lidt noget bøvl at gøre ud af 10 minutters sjov imho.

/Nolan
Mark
Senior Medlem
Indlæg: 380
Tilmeldt: 17 sep 2003, 19:05
Geografisk sted: Danmark

#10 Indlæg af Mark »

Jep, vi er skam et par stykker, den skal også filmes, hehe

hvis man tager 5 liter benzin, og 0,5 liter nitro eller methanol er det mon så en rimelig blanding......mon det blandingforhold passer, hvad er bedst til omdrejninger og hvad har motoren lettest at køre på uden at hakke vildt og voldsomt i det

er ude efter Mange omdrejninger
Besvar