Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 13:38

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Ja... Det er RET svært at gennemskue hvordan det lige hænger sammen. Og så mht til mærsk - Hvordan havde danmark mon set ud i dag hvis mærsk aldrig havde eksisteret?

Egentligt undrer jeg mig bare over at udenlandske virsomheder kan konkurerer på det danske marked uden at betale skat på lige fod med de danske virksomheder (snakker ikke om alle mulige udenlandst produkter, det er slet ikke det det handler om, men der i mod disiderer situationen som McD situationen). Jeg mener bestemt ikke at det er et fornuftigt udgangspunkt for fri konkurence internt i dk når virksomhederne beskattes SÅ forskelligt.
Har man som forbruger og dansker ikke en med ansvar for udviklingen? Hvad er folks holdning?

Læste lige i fagbladet i dag at 5000 arbejdspladser hver år flyttes til udlandet... der vær også nævnt at der om 20 år ville være flyttet yderligerer 375000 arbejdspladser væk fra dk... Danmark skal så i stedet tjene penge på "inovation" (ny tænkning). Mon ikke det bliver svært?

v/h christian

(Jeg kan ikke forstå at McD kan vise et regnskab frem der siger de ikke har tjent en rød reje de sidste 14 år i dk... Mon dog det virkelig kan være rigtigt de ikke har det? Det er jo pga. at dette regnskab at de kan undgå at betale skat sådan som jeg har forstået det)

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Anonymous skrev:
Dagooz skrev:
Nu mener jeg nu også at huske at en koncern som Mærsk heller ikke betaler skat. Simpelthen på grund af at de bidrager med så meget i det danske samfund (på godt og ondt).

De betaler skat!, men fik jo også et par oliefelter eller to...

Nu får de jo osse bygget en del skibe i DK=dansk arbejdskraft=skat af dansk arbejdeskraft+moms af forbrug af dansk arbejdskraft etc

Fri bane, fuld hane!!!

Titel:
Havneren skrev:
Ja... Det er RET svært at gennemskue hvordan det lige hænger sammen. Og så mht til mærsk - Hvordan havde danmark mon set ud i dag hvis mærsk aldrig havde eksisteret?

Egentligt undrer jeg mig bare over at udenlandske virsomheder kan konkurerer på det danske marked uden at betale skat på lige fod med de danske virksomheder (snakker ikke om alle mulige udenlandst produkter, det er slet ikke det det handler om, men der i mod disiderer situationen som McD situationen). Jeg mener bestemt ikke at det er et fornuftigt udgangspunkt for fri konkurence internt i dk når virksomhederne beskattes SÅ forskelligt.
Har man som forbruger og dansker ikke en med ansvar for udviklingen? Hvad er folks holdning?

Læste lige i fagbladet i dag at 5000 arbejdspladser hver år flyttes til udlandet... der vær også nævnt at der om 20 år ville være flyttet yderligerer 375000 arbejdspladser væk fra dk... Danmark skal så i stedet tjene penge på "inovation" (ny tænkning). Mon ikke det bliver svært?

v/h christian

(Jeg kan ikke forstå at McD kan vise et regnskab frem der siger de ikke har tjent en rød reje de sidste 14 år i dk... Mon dog det virkelig kan være rigtigt de ikke har det? Det er jo pga. at dette regnskab at de kan undgå at betale skat sådan som jeg har forstået det)

Alle virksomheder med dansk postnummer betaler skat i DK, hvis de har overskud!! McD er basseret på franshice og dermed betales der skat fra restauranterne. At McD som virksomhed i DK så ikke tjener penge kan jo hænge sammen på mange forskellige måder.

Men du har helt ret i at regnskabsverdenen er svær at gennemskue men så er det jo skønt vi kan lade revisorerne om det og vi selv kan makke i biler :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time