Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 20:53

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö
Citat:
Feks har jeg da leget vældigt med en R1er i volvoen

Her lidt syd for kbh findes der en rød volvo 850 som jeg også pludselig fik temmelig svært ved at trække fra, på min cykel...
Er ret sikker på hans bil ikke er standard.....
Har også mødt ham før i bil, hvor han holdt stille og jeg havde rullende start....
Han nakkede mig på 100m..
Hvis den person ved et tilfælde skulle være herinde, så gad jeg godt se nogle tal på den volvo...

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordvestjylland
Største problem, er nok at finde et sted, hvor alle har "lyst" til at komme..
Det er sikkert ikke mange fra Jylland der har løst til at køre til Sjælland, og omvendt..

Men for mit vedkomende vil jeg ikke have noget i mod at betale 100-150kr for at få lov til, at køre( en dags ), og tilskuere burde betale et symbolsk beløb på 25-100kr alt efter hvad der sker? Her mener jeg, hvis man fik nogen til at komme og lave noget opvisning i form af motorcykel shows eller andet sjovt.. Jeg syntes på en måde, at det er nødvendig med lidt underholdning, så "kørende" evt kunne lokke resten af familen med, og beboerne i området kunne se, at det ikke kun går op i ræs og brændere.. På den måde vil familen danmark, måske også få en lidt anden holdning til disse "løb"

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn, Denmark
Til et løb som jeg har været med til at arrangere i Randers på 201m med professionelt tidstagning og startlys tog vi 75 kr for at køre (10-16) og 50 kr for tilskurer.

Prisen kunne godt have været 150 kr for at køre - men prisen på 50 kr for entre synes jeg er meget passende.

Der var ca 1000 tilskurere og 80 kørere til arrangementet.

Sådan her så banen ud:
Billede

Billede

Titel:
ikke særlig prof. med den smalle bane! 201meter? øv!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Smal???

Hvilken distance kører de på banen i Malmö?
EDIT: Det var mere for at starte en diskussion om 201m ikke er holdbart til race? Jeg har fået afvide SÅ mange gange at det er da plat at køre 201m når de har en bane til Quatermile race i Malmö, men så vidt jeg ved er det en 201m bane? Ret mig hvis jeg har misforstået noget. (Læs evt selv om banen her: http://www.streetrace.com/srif/banan.htm ) Jeg har så svært ved at bevare min venlige tone og interesse når nogen kommer med den sætning - og jeg har nok hørt den 40 gange ca.

Og sæt lige navn på dit indlæg?! Så er det nemmere at forholde sig til din mening om det.

Billede

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
201M ødelækker det lidt for de vilde biler efter min mening.. men os med lidt mere motorsvage biler har en ret stor chance for at hjule de hurtige..

men en Qmile er at foretrække..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hvad er en vild bil? - Du har nok ret i at forskellen ikke vil blive så stor som på en 402m bane men jeg tror nu stadig at i de fleste tilfælde vil den hurtigste bil vinde selv om "den mindre vilde" kommer godt med.

Jeg synes også Quatermile er den "rigtige" distance, men 201m er fint til mig når det enten er det eller ingenting. Men åbenbart ikke mange der deler den holdning.

Den dag vi kørte 201m var dagens hurtigste en Buggy :) derefter en Subaru Impreza.

Billede

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sydsjælland
Jeg ville da gerne give 100-150kr for at komme til at køre en aften. Og ville nok køre i omkring en time til halvanden alt efter hvor langt tid arrangementet varer. Kører jo 3-4 timer for at kome til DHB, og en time til halvanden for at komme til Holeby og køre.

Men jeg kan virkelig ikke se hvad folk har imod 201 meter? Det er tit mere spændende da starten har utroligt meget at sige, laver man en dårlig start så har man ikke ret lang tid til at indhente modstanderen. Hvor man på 402 meter vil have lettere ved det, hvis man har en bil med mange heste og laver en dårlig start. Men jeg kan da stadig ikke se problemet, medmindre man har en utroligt hurtig bil og er bange for at tabe, ofrdi det er klart mere åbent hvem der vinder på en 201 meter.

Og hvad er så en hurtig bil? Man må jo erkende at når det kommer til dragrace, så er en forhjulstrukket bil altså ikke lige det bedste. Men så må man jo vælge sin bil efter hvad man vil bruge den til, og bygge den efter det også. Skal man køre dragrace så nytter det ikke at have en bil der laver hjulspind de første 50 meter og ikke kan få greb, så er gutten ved siden af højst sansynligt stukket af selvom han måske har færer heste. Men det er jo netop dette der gør dragrace spændendeog dermed også 201meter, da det måske sætter lidt større krav til førereren da han helst skal lave perfekt start hver gang. Derfor kan jeg rigtig godt lide at køre 201 meter. Og så vidt jeg ved er den bane i Malmø også en 201 meter. Så jeg ville sagtens kunne affinde mig med at køre 201 meter.

Titel:
Moderator

Hvis alternativet er nul meter, så er 201 da at foretrække, men rigtigt race er altså 402.

Først her finder man ud af om både chauffør OG motor er klar til opgave.

201 er klart mest chauffør, og ret beset er der en del herinde der har mere motor end 201meter retfærdiggør.

402 må klart være at foretrække, men hvis valget er mellem nul eller 201m, så er beslutningen jo klar ;-)

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 7160 Aale city
Det med at have mulligheden for at komme ud at køre, og se hvad bilen og mig selv kan når der kommer tal på er lige så spændende som at se på syntes jeg. Vil gerne se nogle biler blive "skudt" af, og selv komme ud og "skyde" min egen bil af. Selv om den absolut ingen vinder canser har.

En god hundred mand vil jeg gerne betale for en lille dags tid, og ca. det halve som tilskure. Til et stort weekend arrangemengt med show og det hele er en plovmand nok passende.
Der sælgfølgelig forskeld på om man skal over broen hver gang,

201m Vs 402m???? 402m er jo den klasiske, 201m er ok med mig.

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time