Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 13:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 02 jan 2005, 12:15 
Altså på den sorte kasse indtil tandremmen står der 4-age, og det er lidt svært for mig at bedømme om den har 120 eller 140 for jeg kommer lige fra en Corolla 1.3DX..

Og det er en Ae92 og den er fra december måned i 88...

RollaGTi-> Ved ik om det er en EGR potte, men der er 2 afgangsrør på bagpotten...

Slet ik nogen sikker måde på at man kan se/mærke om det er en 140 hk motor?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jan 2005, 17:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
jeg mener at den 140hk har 7 ripper på siden hvor den anden kun har 5

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jan 2005, 18:07 
Hvor siger du de ripper sidder? Kunne være rart at være 100% på at det er 140 hks :P


Men altså hva er forskellen på den 120 og 140 hks motor? Hva gør at den ene har flere end den anden? Er det manifætteren der er anderledes eller hvordan?


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jan 2005, 21:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
prøv at se på denne side:

http://www.billzilla.org/4agstock.htm

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jan 2005, 22:48 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2004, 22:41
Indlæg: 160
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
ribberne sider på bagsiden af din motor. Men det er i motorrummet jeg snakker om.. Du kan evt også kigge om der sider et stykke slange fra topstykket til motorblokken bagerst på bagsiden af motorblokken.. Det indikere også at det er en 7 ribbet.. Men i det tilfælde kan den have 116 eller 140 hk. Den med 116 har dog egr. PS: alle std gtier har dobbelt afgang på bagpotten.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2005, 14:59 
Men hvad gør så den ene har 120 og den anden 140? Hvilken dele gør at den ene har flere hks end den anden?


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2005, 18:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2004, 22:41
Indlæg: 160
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
EGR, Kat, andre dyser, anden tændingsmap, og andet kompresionsforhold. Skriv i øvigt hvis du mangler dele.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 71 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team