Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 13:38

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
øhh... hvordan står motoren mest rigtigt så? jeg ville nok bare åbne den, kan ikke lige se hva forskel det skulle gøre hvordan den står... men ok ku jo bare gå efter at alle stempler står midt i cylinderen så burde det vel være fino...

eller tager jeg helt fejl der?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Det er almindelig kotume at man stiller en motor i TDC FØR man begynder at skifte rem, knaster, toppakning eller strømfordeler..... :twisted:

Det troede jeg faktisk at du vidste, men måske er det bare mig som er gammeldags???? :shock: .

På den måde får man jo kontrolleret samtlige mærker INDEN adskillelse, således at man under samlingen IKKE laver "kage"... 8) .

Det er jo ikke noget problem med en maskine, som man kender til hudløshed, men en skønne dag er der pludselig en knold, som har drejet svinghjulet 180 grader, eller strømfordeleren har været adskilt og samlet forkert, eller der er fusket med remskivemærkerne, eller der er en usædvanlig modelvariant af maskinen, osv... :evil: :evil: .

Fx har Sierra´s DOHC-maskine været årsag til mange hovedpiner, kædemærkerne på den er temmelig tricky..... :? 8) 8) .

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
det har jeg nu aldrig gået så stort op i, har bare stillet ind efter mærkerne bagefter og det har faktisk aldrig vold mig de store problemer, men der har jeg så bare været heldig kan jeg forstå... men ideen er go det vil jeg gøre... tusind tak lars
mit projekt er ved at være godt fremskredent så du skal nok få lidt at se på næste år til vores lille barbeque... :wink:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Problemet er jo så bare, at det OGSÅ er god kotume "lige" at dreje krumbassen 10-20 grader tilbage, før man lægger toppen på.....
Men hvis man lige ser efter, at ventilerne er lukkede der hvor stemplerne er i top, inden man lægger toppen på, så går det jo nok... :wink: .
Prøv evt. at vente, måske C. Sørensen kommer på banen igen med et par gode råd, eller send ham evt en PB.

Ang Barbeque: Jeg glæder mig osse som et lille barn.... :lol: , du (og et par andre) kommer forhåbentlig til at høre nærmere inden alt for længe :wink:.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
[quote="Jimmy Elkjær"]På en TU motor kan man låse svinghjulet med en lang 6mm bolt.

Hovedet skal bare saves af bolten, og så skal enden af den bøjes i 45 grader. Så stikker man den i et et lille hul der er i gearkassen lige over bundkarret på forsiden af motoren og drejer motoren indtil den smutter ind. Meget nemt, og så er det også nemmere at montere tandremmen igen. quote]

det er nemmere at bruge en skruetrækker så skære hovedet af og bøje det så har man et fint håndtag også.... men det er ikke i gearkassen man gør det men i blokken ved starteren... ( skal bøjes lidt sjovt men den virker )

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 7160 Aale city
Har faktisk heller ikke mere at tilføje.
Lås krumtap, lås knast og vip toppen løs = ingen problemer. (skide nem motor at arbejde på) (er citroën mekker til dagligt)

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Lars E skrev:
(er citroën mekker til dagligt)

ja det er NÆSTEN den samme maskine.... man kan bare ikke bytte topstykkerne lige over.... pisse irriterende havde nemligt en jeg skulle skifte top på fordi den var død så fik vi et fra citrôen og det blev skruet ned og det hele kørte bare..... ja lige til jeg skulle montere dyssebroen så sidder hullerne til boltene i en lidt anden vinkel og sådan var det med småting hele vejen igennem..... + vippetøjet er med ruller (på citrôen toppen 8) )og ikke faste vippe arme som pugens :cry: .... bare så du ikke køber et sådan en gang hvis den skulle portes eller lign....

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

tinasmartin skrev:
Lars E skrev:
(er citroën mekker til dagligt)

ja det er NÆSTEN den samme maskine.... man kan bare ikke bytte topstykkerne lige over.... pisse irriterende havde nemligt en jeg skulle skifte top på fordi den var død så fik vi et fra citrôen og det blev skruet ned og det hele kørte bare..... ja lige til jeg skulle montere dyssebroen så sidder hullerne til boltene i en lidt anden vinkel og sådan var det med småting hele vejen igennem..... + vippetøjet er med ruller (på citrôen toppen 8) )og ikke faste vippe arme som pugens :cry: .... bare så du ikke køber et sådan en gang hvis den skulle portes eller lign....

Dejligt at man ikke arbejder med franske biler, føler med Jer begge... :wink: .
Forresten er det vistnok en Pug-diesel som sidder i den ny Fiesta (?), men det har nu ikke nogen betydning, da den aldrig går i stykker... :wink: .

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

ford har vel fået lov til at sige et par ord eller to kan man fornemmere (hvis den ikke går i stykker) LOL.....

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 7160 Aale city
hmmm..... det kan da godt være, sevlom jeg ikke vil indrømme det.

og nu laver de (PSA) noget sammen med toyota, hva ska verden dog ikk ende med........

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time