Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 13:40

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
noget der næsten ALTID er et sikkert tegn på mange km er meget rustne udstødnings manifoldsbolte, så hvis du kan se dem så må du jo vurdere om du synes de er mere rustne end de evt andre biler du har haft kigget på.
men kan da godt selv se at dette trick kun virker hvis man er hjemmevandt i motorrummet på ældre biler

venlig hilsen Lasse

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jyllinge
Nu er det selvfølgelig meget rart at vide hvor langt ens bil har kørt, men personligt synes jeg folk går for meget op i det. Noget folk kan jo slet ikke eje en bil der har kørt over 200kkm :shock: den er jo slidt ihjel!!

Jeg ville hellere eje en bil der har kørt langt på motorvejen end kort i byen. Timemæssigt kan de 2 biler meget vel ha kørt lige langt + at man kan få den fra motorvejen billigere :lol:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Yugo Turbo skrev:
det med km tallet bruger de til at se hva du laver af ting med din vogn... hvis du eks sælger den og har spolet den, så tror jeg de ville kommentere det det til syn...

Desværre Lasse, det tror jeg du har misforstået....
Og et speedometer/kilometertæller kan også (ligesom alt andet) gå i stykker, synsfar hverken kan eller må blande sig.
Jeg tror bare, at de bruger tallet til statistikker, og at de sådan set er totalt ligeglade med den enkelte bil.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Anders Pedersen skrev:
Man kan ik se at min GAMLE Ford fra 87 har gået 210.000 ved at se i kabinen...

Anders som alle andre rst turbo´er så kan de nemt få skiftet kabine af ejere før dig og som sagt så skal der ses på helheden (Har ikke skrevet det da jeg antog det som en selvfølge når det var skrevet ovenfor :wink: ) men med alt det der er lavet på din bil efterhånden, det angiver netop at din har gået mange hårde KM...... brændt stempel, sprunget topparkning, gearkasse osv.....

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Yugo Turbo skrev:
det med km tallet bruger de til at se hva du laver af ting med din vogn... hvis du eks sælger den og har spolet den, så tror jeg de ville kommentere det det til syn...

som transitfar også skriver så tror jeg ikke at det er til andet end statistiker og lign. for det er tit at der skal et hugger kombi i med omdregningstæller eller andet gejl.... (selv hos forhandlerne "så sælger den bedre") :wink:

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sydsjælland
tinasmartin skrev:
Anders Pedersen skrev:
Man kan ik se at min GAMLE Ford fra 87 har gået 210.000 ved at se i kabinen...

Anders som alle andre rst turbo´er så kan de nemt få skiftet kabine af ejere før dig og som sagt så skal der ses på helheden (Har ikke skrevet det da jeg antog det som en selvfølge når det var skrevet ovenfor :wink: ) men med alt det der er lavet på din bil efterhånden, det angiver netop at din har gået mange hårde KM...... brændt stempel, sprunget topparkning, gearkasse osv.....

Smiler meget ...

Min gode gamle ven ...

Et brændt stempel.. Jo jo .. men det var jo ik pga. slitage men pga. den ik fik benzin nok da jeg dengang kørte 1,3 Bar konstant fra Vordingborg til Nyk. det ku den ik holde til efter 15 km .. PIS. og den der slange du snakkede om ik måtte være der.. JA! der var det for sent .. c",)

Sprunget toppakning.. nej nej .. aldrig sket ..

Gearkasse .. HALLO seriøst sjusk inden fra FORD af .. jeg er jo ik morfar .. min bil skal ku holde til det .. har efterfølgende fundet ud af at det er en ret dyr ting at skift.. sikke noget .. MEN takker for at kende mine to gamle venner fra Rønnede.. "ELSKER JER SKU" .. HOST

Takker for jeres hjælp i år .. og håber på min vogn ik skaber for mange problemer i det nye år..

c",)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Anders Pedersen skrev:
Takker for jeres hjælp i år .. og håber på min vogn ik skaber for mange problemer i det nye år..

c",)

kan da huske ude foran peugeot i vordingborg hvor den stod og bobblede noget i beholderen men det er måske standart hehe....

hvorfor ikke hvad skal vi så lave host host..... hehe

www.RavenZ.dk

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Nordvestsjælland
Transitfar skrev:
Yugo Turbo skrev:

Desværre Lasse, det tror jeg du har misforstået....
Og et speedometer/kilometertæller kan også (ligesom alt andet) gå i stykker, synsfar hverken kan eller må blande sig.
Jeg tror bare, at de bruger tallet til statistikker, og at de sådan set er totalt ligeglade med den enkelte bil.

korrekt :!:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time