Nolan skrev:Ja, godt så.....
Dvs. intet nyt under solen:
/Nolan
Nej faktisk ikke, men det der irriterede mig OG det som gjorde jeg tog kontakt til dem var at når jeg spurgte om det var muligt fik jeg alle mulige underlige svar. Især den med nej nej det kan du ikke for du kan ikke syne din bil med kompressor eller turbo uden at have en emmisionstest med.
Nå okay...
Nu ved jeg det så og jeg ved hvordan den fra SBI og FS skal tolkes. JEG tolker den nu korrekt. Det var bare det jeg ville frem til, den korrekte fortolkning, så folk ikke længere skulle spises af med "noget man har hørt" eller "sådan forstår jeg det".
Problemet med tuning og trykladning på biler nyere end fra 1984 er stadig det samme, medmindre naturligvis du stadig med eks en kompressor u wg kan holde dig indenfor CO værdierne når du bliver målt! Men der skal jo som bekendt ikke meget til på nyere biler. Dog vil jeg sige at nogle biler faktisk stadig har gode chancer for at ryge igennem nåleøjet selvom de er fra efter 84. Dog skal de bare lige regne med 20% reglen..!
Så dette indlæg er faktisk mere eller mindre til dem der tuner gamle biler "youngtimers" fra før 84!

men jeg håber da noget af det kan bruges alligevel