lqs skrev:
der er emissionskrav på alle biler... det er blot meget forskelligt (afhængig af alder) hvor skrappe de er! al trykladning er IKKE at regne som over 20% effektforøgelse. hvor den vandrehistorie kommer fra må guderne vide..... løsningen med en mindre (lavere ydende motor) i forbindelse med turbolader, som gæsten foreslår er fuldt brugbar.... er tidligere brugt med held af bla. KOLSTRUP... reglerne er ikke anderledes om man er 41 år og uden hår eller 21 med hængerøv i bukserne. blot et par fakta i er tråd der altid løber løbsk, med formodninger og løse påstande! MVH. søren
Vandrehistorie eller ej, så kan det ikke godkendes som under 20%.
http://www.trm.dk/graphics/synkron-libr ... snit07.pdf
Første 3 liner på side25.
Citat:
Køretøjer eftermonteret med kompressor med waste-gate, eller med turbolader,
kan ikke godkendes på baggrund af dokumentation, der angiver
under 20% effektforøgelse ved ændringen.
Citatslut.
Reelt har ikke alle biler krav om emission,(se linket), men der hvor det bliver besværligt er der hvor euronormerne kommer ind i billedet.
Så, Søren; Nu provokerer jeg dig lidt, men kom lige med nogle af de fakta du skriver om?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!