Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 13:25

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: ZVH-turbo???
Indlæg: 02 dec 2004, 16:46 
Hejsa - jeg har et lille spørgsmål vedr. afgifter/syn og import -
En kollega i england har en buddy der har en Escort rs turbo fra 90" tilsalg -
Der der lavet zvh motor på den, dvs. den har org. 8v topstykke, men bunden (komplet blok) er en 1,8 Zetec - zvh?? :-) -
hvad gør man hos synsmanden, kan det lade sig gøre, da det jo er en turbobil eller gælder de sædvanelige regler der gør det umuligt at syne... Og hvis den kan synes, der skal vel betales afgift (krumptap) hos told og skat, eller gælder det ikke da den jo er godkendt i UK...??

Nogen der har erfaringer med denne problemstilling, evt har prøvet lign-

jeg ved godt det tit er oppe med afgift og syn, men syn's ikke jeg kan finde noget der lige dækker......

cheers

Lars


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2004, 19:58 
Det opdager de da aldrig, jeg ville bare syne den uden at nævne noget !


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2004, 20:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Hvis bilen kommer fra udlandet er det jo ikke nok at syne den.... :roll: :roll:

Toldskat vil også gerne lige se vidunderet... :lol: :lol:

Og tro mig, de vil interessere sig MEGET for sådan en speciel bil!!

Det bedste ville være at spille med åbne kort, og simpelthen ringe til 70131212 og få nogle gode råd.

Man kunne måske forestille sig at CVH-motoren blev Zetec-konverteret, "efter" at den kom til DK :wink: ????

Når bilen er godkendt i et andet EU-land, SKAL danske synsmyndigheder bare bukke pænt og sige "godkendt", men det kræver jo så i dette tilfælde at ombygningen er godkendt SAMT skrevet i papirerne i England.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2004, 21:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 17:40
Indlæg: 837
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
kender ganske godt den ombygning..

og selve motoren ligner helt sig selv.. der er ikke nogen umiddelbar forskel.. forskellen ligger i de 1,8 tal på bagsiden af blokken.. men jeg ville nok ikke være bange for det.. det eneste der lige springer i øjenene er det alu. bundkar fra zetec motoren.. hvis man kan bilde dem ind at der er for bedre kølning :lol: tror jeg ikke de lægger mærke til det...

husk at stille den ned i ladetryk så den ikke levere 220 hk. på en "alm 1,6L motor"

_________________
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2004, 22:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Da bilen jo under alle omstændigheder skal forbi Toldskat, hvad er så fidusen i at snyde for 200 ccm for at spare nogle få kroner, kontra at gøre det rigtigt og have samvittigheden og papirerne i orden???

Hvis bilen er synet og godkendt med ombygningen i England kan den også få danske nummerplader.

Under alle omstændigheder skal der jo betales dansk reg.afgift af bilen, 200 ccm større slagvolumen gør nok næppe den store forskel i dennne forbindelse.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2004, 22:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 17:40
Indlæg: 837
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
bilen er heller ikke godkendt i england...

de har bare lagt en større bund i den.. altså motorbund...

men det svarer jo til at lægge en større motor i.. der ikke engang er typegodkendt.. den er jo lavet af flere forskellige motore..

tror ikke den kan blive godkendt i vores dejlige land uanset hvad der sker..

_________________
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2004, 09:58 
det er rigtigt at der ikke umiddelbart er forskel...1.8 i blokken og alubunden, og oliepinden ved siden af turboen, men er de ikke godkendt i uk??? - eller det jeg mener, er at de har MOT på dem med ombygningen, som for dem, ikke er noget problem - modsat herhjemme... -
NU jeg sidder og tænker over det er det vel samme sag som hvis jeg gik til told og skat med en turbomotor der har 200 cc mere - og betaler afgiften - men hvad med synsmanden....der er jo ikke nogen 20% regel på turbobiler(?), ergo kan synmanden sige "no way", der skal ny emissions papir, støj papir, og hvad de ellers kan drømme op....?? - eller hvad...drømmer jeg selv??? :-)

Lars


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 04 dec 2004, 04:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 17:40
Indlæg: 837
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
nop det kommer helt an på synsmanden.. sansynligvis vil han kræve nye emissions, støj papire og rullefelts attest der ikke er 24 Timer gammel.. forudsat at den ikke overstiger de 20% som er max effekt forøgelse.. og at motoren er lavet til den type bil..

ps klokken er nu 4: 56 er der nogen der vil hente mig i høje tåstrup?? er pænt stiv og vil gerne hjem til syd sjællend og venter lige nu på mit tog der går klokken 6:32...

og tinas martin sover... så jeg kan kun vente med mindre der er nogen af jer der vil tjene en 200krone..

_________________
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team