Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 13:30

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 29 nov 2004, 16:47 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
faktum er at siden jeg satte den nye starter i så er batteriet gået død tre gange... eller sådan virker det. Starteren tager en omgang eller to men der er lys etc. sætter man så startkabler til eller triller den igang er der ikke noget problem.

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 nov 2004, 16:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det næste spørgsmål vil være hvordan forbindes kablerne imellem bilerne fra batt pol til batt pol. eller sættes stelledningen på den døde bil på motoren.
I første tilfælde kontrol af batteri kabelskos tilspænding.
Det andet kontrol af stelforbindelsen mellem batteri og motor.
Det ultimative ville være at måle afladning, og spændings fald på starter kredsløbet.

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 nov 2004, 17:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Prøv da lige næste gang starteren går kold at måle batterispændingen, helst mens du får en hjælper til at holde nøglen helt omme i "start".

Hvis der så stadig er 11-12 volt på batteriet, så skal du på jagt efter dårlige forbindelser!!

De samme dårlige forbindelser kunne også være skyld i, at dit batteri slet ikke bliver ladet ordentligt op.
Husk i den forbindelse, at et afladet batteri IKKE bliver ladet korrekt op, blot ved at man kører i bilen.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 nov 2004, 20:25 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
Har ikke tiltro til at jeg selv kan måle de forskellige, desuden var det første jeg gjorde, efter at have monteret det nye batteri og konstaterede at det ikke hjalp, at køre bilen til en autoelektrikker og han fandt ingen fejl. Han mente at det måske havde været batteriet der ikke havde været ladt ordentligt op endnu, men det var det nu. Men når man drejer nøglen og starteren ikke kører ret meget så er der stadig næsten fuld knald på lyset. Mystisk.

Edit: Har egenlig kun brugt kabler på det gamle batteri. Det nye har jeg trillet igang og en enkelt gang lod jeg bilen stå en time hvorefter at den lige akkurat kunne starte igen. Havde pillet radioens display af i som det eneste. Men jeg har også prøvet at selvom den har stået hele natten uden front monteret så kunne den ikke starte.

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 nov 2004, 20:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det luder som en dårlig forbindelse. Hvorfor blev starteren udskiftet i første omgang?
Spændings fald er nemt at måle fra batt+ til starter, med aktiveret starter, og fra stelpolen til motorblokken, sammen lagt må spændings faldet ikke overstige 10% af batterispændingen, også med kørende starter.
Mit bud er en dårlig stelforbindelse til motoren, Da det er en meget hyppigt forekommende fejl på alle biler.

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 nov 2004, 21:21 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
Den gamle starter var færdig. Kunne ikke mere. Jeg kunne med nød og næppe banke den i gang med en hammer.

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 nov 2004, 21:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Dagooz skrev:
Men når man drejer nøglen og starteren ikke kører ret meget så er der stadig næsten fuld knald på lyset. Mystisk..

Det antyder blot en dårlig strømforbindelse til starteren, enten fra batteriplus til starterplus, eller fra motorblok til batteriminus.

Hvis du ikke føler dig godt tilpas i selskab med et voltmeter, så prøv at forbinde motorblok til batteri-minus med et startkabel næste gang det driller.
Hjælper det ikke, så prøv med endnu et kabel fra batteriplus til starterplus.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 nov 2004, 21:25 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
Jo men den dårlige forbindelse kan vel lige så godt være i selve starteren? Men vil da lige skrive mig det bag øret. Det sker jo nok igen inden for den næste uges tid. Så må tsvansen vente lidt endnu.

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 nov 2004, 21:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
En periodisk dårlig virkende starter, det kan næppe skyldes starteren, da det er relativ hårdfør elektronik, medmindre at der stod på kassen at den var lavet i kina af et ukendt firma.
Søg først og fremmest efter dårlige forbindelser, korroderede, eller løse, før du skyder skylden på starteren. Da der er noget der kan tyde på at du har forbedret forbindelserne ved udskiftning af starter.

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 nov 2004, 21:47 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
magnetti marelli. Typisk for fiat.

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 74 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team