Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 13:37

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 17 nov 2004, 19:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
ZX'erne var for nylig på rullefelt med et ok resultat, men det kan jo altid blive bedre.

For folk der ikke kender så meget til min motor er den fra fabrikken født med variabel indsugning. Dvs at den skifter mellem en kort og lang indsugningsvej for at få momontet i bunden og stadig hidsigheden i toppen. Det system har jeg skiftet ud (pga ustabilitet) til manifoldet fra en 306gti

Første gang bilen blev chippet havde den et stort hul i effekt og moment kurven som næsten forsvandt efter chipningen, men efter portning af manifoldet er det satme vendt tilbage :? Vi snakker jo et fald på 15nm!! det er sku en del

Billede

Hvorfor bliver hullet ved med at vende tilbage? Skyldes det den originale motorstyrings gamle ideer med de 2 indsugningsveje? Andre ideer?

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 nov 2004, 20:14 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Hej...

Den har egentligt rellativt fint moment nede fra på trods af at det er en omdrejningsmotor. Kurven er faktisk også ret jævn hvis det ikke lige havde været for det der hul du selv nævner... Nu når du selv nævner indsugningen kan dette jo have skylden. Hvis din indsugning (grenrørs længder og plenium kammer osv) er bygget til omdr virker de jo typisk ikke ret godt i bunden. Jeg har dog svært ved at forestille mig at det lige frem skulle kunne lave sådan et hul. Jeg tror nærmere det er et forbrændings problem - Altså tænding eller brændstof. Tror mest på tænding.

P.S Hvor kommer de 200+hk og 300nm fra som du opgiver i bunden? Er det de to biler lagt sammen eller er det med gas?

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 nov 2004, 21:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Løsningen må være et nyt program til chippen, da den ny portede manifold tilsyneladene har et problem ved visse omdrejnings tal, som forhåbentlig kan maskeres med et nyt program.
Jeg vil håbe at du fandt de 15 nm et andet sted på omdrejnings skalaen, og helst over et stort område, ellers har portningen jo været forgæves.

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 nov 2004, 21:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Med gas :D den løb desværre tør for gas på rullefeltet :( :( :( :(

Men inden den løb tør rullede 302nm ved 4400rpm (der løb den også tør for gas) og 221hk. Den skal nok ruller over de 240hk uden probs hvis der er nok gas i flasken

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 nov 2004, 21:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Portningen vidste jeg godt ikke ville give moment i bunden, men flytte det højere op og derved bedre motor til min kørestil (skulle måske ha købt mig en Civic VTI??)

De 15nm driller bare helt sindsygt ved normalt kørsel :-( og ved lidt moderat acceleration. De kan dog ikke mærkes ved et 402m ræs for mit vedkommende

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 nov 2004, 21:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg villeyu anbefale en civic type R,Meget sjovere, og mere moment i bunden.
Intet vejgreb i vådt føre, og en irriterende 6 trins gearkasse.

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 nov 2004, 21:58 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Morten VJ skrev:
Jeg villeyu anbefale en civic type R,Meget sjovere, og mere moment i bunden.
Intet vejgreb i vådt føre, og en irriterende 6 trins gearkasse.

Morten


Og lortebremser, hvilket jeg opdagede da jeg testede den i en uge. Men ellers en forrygende dejlig bil...:

http://www.mandezonen.dk/billeder/hondabremser.jpg

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 nov 2004, 22:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
He He røde bremse kan alle lave. Har ennu ikke løbet tør for bremser på alm. landevej i Div. pressebiler, da vejgrerebet forhindre en i at bremse på offentlig vej, selv med hastigheder der fjerner kortet helt automatisk, Tror nu at alm biler, og de fabrikstunede har samme bremse problemer.

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 nov 2004, 23:00 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Dette foregik på lukket anlæg, Randers Køreteknisk Anlæg og det var den eneste af alle de biler der deltog hvor bremserne gav op pga. fading.

2 gange for enden af langsiden.. Ikke skide sjovt i situationen ;-)

Men fik da noteret hurtigste omgangstid i den bil uanset...

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 nov 2004, 23:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
John Sahl skrev:
Dette foregik på lukket anlæg, Randers Køreteknisk Anlæg og det var den eneste af alle de biler der deltog hvor bremserne gav op pga. fading.

2 gange for enden af langsiden.. Ikke skide sjovt i situationen ;-)

Men fik da noteret hurtigste omgangstid i den bil uanset...

.

8)

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 64 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team