HenrikGM skrev:
Lige en lille kommentar til det: 531toppen er en typsik topeffekt top, og den er ikke kendt for godt bundtræk på sugemotorer, og af samme grund ses den stort set aaldrigt på sugemotorer.
530toppen er imo et bedre valg.
MEN, næsten al konventionel tuning vil uvægerligt rykke momentkurven opefter. Kun hævning at kompressionen, og højere løftehøjde på knast kan give mere grynt. Så snart du leder efter knaster vil du se de også rykker durationen op, og så følger momentkurven med.
Sprøjt er et must.
trykladning er stadigt den rigtige vej til det aktuelle problem. originalt er volvos sugemotorer motorer faktisk _meget_ momentstærke, så det er begrænset hvad der kan hentes. Jeg vil kraftigt fraråde dig at begynde at porte et 530/531 topstykke hvis du ikke ved hvad du laver. Får du nogen til det, så HUSK at sige til dem at det er _moment_ i BUNDEN du går efter, og ikke topeffekt. Kanalerne er imo rigeligt store til dit formål som de er nu.
Det med 531 toppen syntes jeg også jeg beskev i mit tidligere indlæg.
Men det at den kke findes å sugemtore er noget sludder, en orløber for 531=405 sad faktisk på de tidlige GLT modeller, og sidst i produktionen blev de solgt som tunings kit ti 240 sammen med en VX knast. den gav 136 katalysator hk men en turbo udstødning.
Forresten sælger KG trimmining en knast de anbefaler til campingvogns kørsel, så der kunne vel være noget at hente.
Med passende modefikationer.
Og at sprøjt er vejen rem er vi ikke uenige bare det er programmer bart, og tændingen er med.
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html