Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 10:28

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: spærredif?
Indlæg: 24 okt 2004, 23:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
er der nogen der kender til firmaer der laver den slags her i dk? hvis man altså bare komme med kassen...
gerne hvis nogen har erfaringer...

venlig hilsen Lasse

_________________
Brap brap brap...
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 okt 2004, 09:07 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2004, 13:02
Indlæg: 23
Geografisk sted: Horsens
Gunner Aaskov sælger dem fra ny af.

Der er utallige i england, prøv at se på Rallyinfo.dk under links, der er de forskellige firmaer :) . Hvis du støder på nogle der kan renovere skidtet må du gerne skrive tilbage, mit er lige stået af :cry:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 okt 2004, 13:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Det er sjovt at der altid er nogen der skriver det jeg tænker. Efter at ha set for meget Discovery (igen) med deres airlock spær får jeg jo gode ideer. Sådan et 100% spær er jo genialt at trække med men elendigt at køre med, men med airlock systemet kan man jo slå det til og fra. Tror snart jeg må ud og skille min ekstra gearkasse ad og se om jeg kan lave lidt tricks

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 okt 2004, 16:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 jan 2004, 18:21
Indlæg: 211
Geografisk sted: Nordjylland
migatronic laver nu også et udmærket 100% spær :lol: :lol:

_________________
Der er intet der ikke kan klares med et stykke ståltråd!!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 okt 2004, 17:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Bror Fusk skrev:
migatronic laver nu også et udmærket 100% spær :lol: :lol:


I gamle dage hed denne type spær et ESAB spær. da det var svejsemaskinen at eje.

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 okt 2004, 19:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Ja den type spær er pissegod, men svær at slå fra :lol:

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 okt 2004, 22:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
nogen der har erfaringer med quiafe i england?

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2004, 08:35 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2004, 13:02
Indlæg: 23
Geografisk sted: Horsens
Det eneste jeg har hørt om quafe, er at de virker så længe det vare!! Levetiden er vist ikke voldsom god

Hvilken bil er det til??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2004, 13:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Quaife er ikke et LSD (limited slip differential) - men et ATB diff (automatic torque biasing differential) - forskellen er at ATB differ overfører kræfterne mellem siderne hele tiden, så længe der er forskel i friktion.
Det fungerer ganske glimrende på asfalt, og holdbarheden er god da det ikke baserer sig på friktionsplader, men simpelthen på tandhjul.

De er tilgengæld mindre heldige til grus, for der er for store forskelle i friktionen, der ændrer sig for tit - det medfører for mange stød osv.

Dertil kommer at hvis du knækker en/et trækaksel(led), så står du med 0WD på et ATB - har du derimod et rigtigt LSD, så kan du i princippet køre afsted med 1WD.

LSD'er er typisk udformet som "pladespær" som de populært kaldes - det er en stak friktionsplader, meget som en kobling på en motorcykel, som sørger for at der skal være stor forskel i friktionen før der slippes.
Disse plader bliver imidlertid slidt, og renovering er relativt ofte på en gadebil der må forventes at køre mange km.

Så til daglig brug er ATB ikke så skidt endda - faktisk nok at foretrække.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2004, 15:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Citat:
nogen der har erfaringer med quiafe i england?


Så vidt jeg kan se levere de ikke til fiat biler...
Kun alfas v6'ere, hvis man kigger inden for fiat koncernen...
Går ud fra at du søger til uno'en....
Og så må de siges at være dyre.. min. pris var 395£

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 69 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team