Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 13:29

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2004, 19:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 okt 2004, 20:37
Indlæg: 110
Hmm,
Jeg har her til aften igen målt kompression og nu er den nede på cylinder 3 og 4,på cylinder 3 ligger den på 7bar og 9bar på cylinder fire ,nummer et og to ligger på 12 bar??

Da jeg målte den for 14dg siden var den 11bar på alle fire,så imorgen afmonterer jeg toppen for at se om det er toppakningen der er gået ,eller det måske er stempel ringene.....?


Skassa


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2004, 20:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
kunne godt lyde som det eller en ring der ikke har været mont. rigtigt så den har revet cylindren.... :cry:

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2004, 20:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Lyder umiddelbart som at toppakningen er gået mellem cylinder 3 og 4, men somme tider kræver det erfaring at se at toppakningen har været defekt.
Venlig hilsen Lars.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2004, 20:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Transitfar skrev:
somme tider kræver det erfaring at se at toppakningen har været defekt.


jeg havde et problem til svendeprøven kan jeg huske dem i skolepraktiken der skulle indlægge fejl på motorene havde klippet topparkningen over mellem 2 cylindre til gutten der havde trukket topparknings opgaven og der var det gjort så der stod vand op i en stråle fra tændrørs hullet da han kørte med starteren....... så da jeg fik den dagen efter havde de også klippet topparkningen over men denne gang havde de gjort det på skrå af parkningen så når de spændte toppen ned så blev den tæt :? lidt ufedt at stå foran en motor til svendeprøven og ikke kunne lave det man skulle fordi fejlen ikke var plantet korrekt :cry: :cry: så jeg skulle bare skifte topparkningen selv om jeg ikke kunne bevise at den fejlede noget... :(

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2004, 21:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
prøv at måle den både våd og tør. så kan du se om fejlen er i toppen eller ved stempler. MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2004, 09:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
tinasmartin skrev:
....så jeg skulle bare skifte topparkningen selv om jeg ikke kunne bevise at den fejlede noget... :(

Jeg slås for tiden med en Sierra DOHC, som ikke rigtig vil tage gassen, før den er varm. 2 andre værksteder har opgivet bilen, men jeg har da i det mindste konstateret, at toppakningen (eller topstykket) er defekt.
Jeg kunne høre, at det rislede i varmeapparatet, men da bilen har selvudluftning af kølersystemet, er det svært at få syn for sagen :? :? .
Kunden havde dog ganske rigtig oplevet, at bilen brugte "lidt vand somme tider, men ikke ret tit..." 8)

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2004, 12:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Transitfar skrev:
Jeg slås for tiden med en Sierra DOHC, som ikke rigtig vil tage gassen, før den er varm. 2 andre værksteder har opgivet bilen, men jeg har da i det mindste konstateret, at toppakningen (eller topstykket) er defekt.
Jeg kunne høre, at det rislede i varmeapparatet, men da bilen har selvudluftning af kølersystemet, er det svært at få syn for sagen :? :? .
Kunden havde dog ganske rigtig oplevet, at bilen brugte "lidt vand somme tider, men ikke ret tit..." 8)


jeg kiggede engang på sådan en hvor toppen var så skæv så der løb vand ud mellem blok og toppen MENS DEN VAR SPÆNDT FAST :shock: :shock: den VAR også skæv da den kom af..... HEHE

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2004, 16:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 okt 2004, 20:37
Indlæg: 110
Hmm,

Jeg har nu taget toppen af og hverken topstykket eller toppakningen ser ud til at fejle noget,

Men når jeg har stemplerne på cylinder 3 og 4 i top og prøver at trykke dem frem og tilbage er det som om ringene sidder fast(man kan høre at ringene giver sig på cyl. 1 og 2.

Den fik godt nok noget fed blanding i starten,så jeg tror faktisk at det er sod,jeg har fyldt cylinderene op med petrolium,og har rykket noget i stemplerne og kan mærke at ringene kommer løs...

Jeg kan bare ikke forstå at de er sodet til så hurtig,måske jeg ikke skal køre med de tændrør fra Impreza´en ,men vælge nogen et nummer varmere...

Nu må den stå til imorgen,så må jeg se om det hjælper noget..

Er der nogen som ved om man kan genbruge en HKS toppakning?,det er sådan en med 2 stålplader med en alu skive imellem...

Dem der er på Impreza´en hvor det er 5-6 lags stål har jeg brugt 3-4 gange uden problemer..

Skassa


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2004, 19:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2004, 01:13
Indlæg: 10
Geografisk sted: Østjylland
Jeg er sikker på at toppakningen sagtens kan genbruges, da den er af stål typen.. TRD topp. kan nemlig sagtens genbruges..

Hvor meget olie brugte den på ca. 500km.?

Ang. olie oven på stemplerne, var det dem alle der var tilsølet med olie..?

Jacob. :roll:

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=60435


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2004, 19:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 okt 2004, 20:37
Indlæg: 110
Hmm,på 500km,jeg ved det faktisk ikke helt da det kun er deromkring den har kørt..,men det er meget,på 60km var det vel omkring 0,3-0,4 ltr.


Det var alle stempler der havde olie på,men jeg tror at de 2 cylindre der er fin kompression på kan jo godt få skudt olie op fra bunden,hvis der er underkompression på de andre cylindre....


Nu prøver jeg det her ,montere toppen igen,og virker det ikke ja så skiller jeg den bare ad igen,det tager alligevel kun omkring en time at afmontere toppen :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 50 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team