Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 21:51

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 13 okt 2004, 19:09 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
Ku sgu ikke lige hitte ud af et topic.
Men jeg har nysgerrighedens tjeneste og i jagten på den synder der til stadighed får min bil til at hakke skilt monopoint indsprøjtningsenheden fra manifolden. Det forløb uden problemer. Desværre kan jeg ikke sætte det sammen nu da pakningen imellem manifold og enhed er revnet. Men nysgerrig som jeg jo er kunne jeg ikke stoppe der og skilte derefter og så enheden lidt fra hinanden. Bag ved selve dysen sidder der et kammer som jeg har åbnet op til som foreskrevet i Haynes. Men da jeg skilte den ad sad der en metal kapsel som nærmest klistrede til forsejlingen nedenunder. Når jeg prøver at samle det igen vil den ikke gøre det og da der sidder en fjeder under den har jeg svært ved at fatte hvordan den skulle kunne det. Jeg går ikke ud fra at den må suge luft her da det er det sted benzinen bliver trykket ud i dysen. Jeg kan desværre ikke tage billeder af skidtet.

Marc

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2004, 21:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
det lyder som om det er selve bagsiden af indsprøjtnings dysen du har fingrende i det er her man kan gøre lidt ved effekten på en uno med mono point ved at lægge en lille skive ind imellem fjederen og anglægsfladen (hæver benzintrykket ) så du skal bare samle det og så sørge for at der ikke er noget skidt med overhovedet og så skulle det ellers bare funke igen.... hvis du nu ikke lige har en ny parkning til manifold/indsprøjtningshus så kan du jo give det en lille smule flydende parkning så skal den nok funke igen......

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2004, 23:00 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
Joh det lyder som det men det (stof til eftertanke...) men det der undrede mig var at den klokke som fjederen sidder under faktisk sad helt tæt og fast med den pakning som fladen sidder i. Det kan jeg så ikke få den til igen. Jeg kunne forstill mig at den måse har haft et vakuum? men løser det sig selv eller skal man have fat i en ny "pakning" eller noget helt andet?

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2004, 23:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
kan du ikke tage nogle pics af det. det ville gøre det EN DEL nemmere.....

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2004, 23:10 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
Gid jeg kunne. Måske man skulle overveje det digtal cam igen... :?

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 okt 2004, 14:23 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
Har fundet ud af det og her lidt billeder til forståelse. Det var mig der fik vendt rammen der skulle holde "klokken" på plads forkert. Dermed kunne den bevæge sig. Kanten på rammen skulle vende nedaf så nu skal jeg bare vente på min pakning.


Vedhæftede filer:
PA140005.jpg
PA140005.jpg [ 182.61 KiB | Vist 683 gange ]
PA140006.jpg
PA140006.jpg [ 210.29 KiB | Vist 706 gange ]

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2004, 01:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
rød = din benzintryksregulator
blå = din indsprøjtningsdyse
grøn = der skulle gerne side en lille dims (trådligende) nede i det hul som er din indsugningstemp føler.........

(hvis du skulle være i trvivl) :wink: du kan gøre det at du lægger en lille skive ind under ved fjederen så hæver du benzintrykket en smulle = mere GO især hvis du har et K&N filter eller ligende på..... men husk at kontroller dine benzinslanger :shock: .......

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2004, 10:05 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
Tak for infoen men det havde jeg nu hittet ud af. Men hullet er nu til en skrue, derimod sidder temp. føleren på den side af dysen som vender væk. Hvad mener du med at kontrolere benzinslangerne? At de bliver spændt ordentligt eller evt revnedanelse? Fjederen er jo originalt holdt fast i midten af klokken pga af en forhøjning i denne. Jeg har nu tilpasset en spændeskive (har to men starter med en) men når den er lagt i så kan fjederen jo i teorien flytte på sig. Jeg har ikke noget svejsegrej så mit spørgsmål går på om man kan lade den sidde løst eller evt lodde fjederen fast på de tilpassede skiver.

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 okt 2004, 19:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
grunden til at du skal kontrollere dine benzinslanger er fordi de har været årsag til flere motorbrande efter denne modificering..... du skal bare sørge for at den ikke glider rundt så den laver ballade (skiven altså )..... :wink:

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 okt 2004, 19:50 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
som sagt så er skiven centreret omkring en forhøjning\fordybning i klokken så det der bekymrer mig mest er reelt om fjederen kan holdes på plads ved hjælp af dens egen styrke alene. Nu får jeg se. Skulle have samlet det i dag men fik ikke min pakning med posten som Fiat ellers havde lovet :evil: så nu må det forløbig vente til mandag.

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 75 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team