Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 22:11

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Wastegate
Medlem

Hej et spørgsmål hvis jeg laver en wastegate der ser ud som på billedet hvor der er forskellige fjederhårdhed(blå) vil det så virke...
Billedet er bare et udkast hvis der nogen der vil have acaad tegningen så bare skriv. jeg regner med at få støbt huset og dreje resten hvis der er nogen der er interseret i et exemplar eller flere så skriv... Ok dette er på forsøgsbasis så det

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö
Mener du at du vil bruge en progressiv fjeder..?

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Titel:
hvad skulle den så koste

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vallensbæk strand
Er det noget du skal have i produktion, eller hvad??

Det er da rimeligt dyrt at få lavet sådan et værktøj til alu-støb??!!!

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557

Titel:
er det ikke også nemmere at for den drejet?

Titel:
Medlem

Schmedegaard skrev:
Er det noget du skal have i produktion, eller hvad??

Det er da rimeligt dyrt at få lavet sådan et værktøj til alu-støb??!!!

Toppen med stemplet bliver drejet resten støbt og ja man kan få lavet meget for en kasse pils..

Titel:
Mester Medlem

har ikke lyst til at være lyseslukker.... men prøv at lave en stykliste. membran, ventil, fjeder og støbearbejde plus MEGET andet koster! hvis jeg troede det var muligt at sælge 1000stk for 2000kr pr. stk ville jeg ikke turde gå igang! det er i sidste ende nok begrænset hvor meget arbejde der kan laves få en kasse viborg øl uden pant........ priserne starter ved 150 us dollars for noget der virker! bevar mig, har du lyst til at lave dit eget er der da iorden. men tror ikke det er retabelt at gøre det. mvh. søren

Titel:
Medlem

lqs skrev:
har ikke lyst til at være lyseslukker.... men prøv at lave en stykliste. membran, ventil, fjeder og støbearbejde plus MEGET andet koster! hvis jeg troede det var muligt at sælge 1000stk for 2000kr pr. stk ville jeg ikke turde gå igang! det er i sidste ende nok begrænset hvor meget arbejde der kan laves få en kasse viborg øl uden pant........ priserne starter ved 150 us dollars for noget der virker! bevar mig, har du lyst til at lave dit eget er der da iorden. men tror ikke det er retabelt at gøre det. mvh. søren

Nu er det støbningerne jeg fpr lavet for en kasse øl resten laver jeg selv :D

Titel:
Moderator

lqs skrev:

Jeg vil ikke betvivle din påstand om priser og hvad der virker, men kunne du ikke give et eksempel, evt et link til en hjemmeside der sælger WG er virker for 150$?

Det er afgjort ikke rentabelt i mindre styktal, men tror nu også at det mest er for oplevelsens skyld.

En WG er jo feks ikke lavet i almindeligt støbejern, men en helt speciel legering der kan tåle de ekstreme belastninger som der her er tale om. Jeg tænker ikke tryk, men _TEMPERATUR_. Selv kvalitetsstøbejern kunne ikke holde til trykladning midt i firserne, så medmindre du kender een der støber manifolds, med de legeringer der er tale om, så tror jeg du spilder din tid. Skal det bare holde nogle få 10xtusinde km, så drej een ud af massiv AISI316, eller lign. Det vil sandsynligvist være bedre end en almindelig støbejern, som feks man laver topstykker af. Der er jo rimeligt stor forskel på arbejdstemperaturen på en WG og et topstykke. :shock:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

EBAY..... mange forskellige firmaer og private. men pas på, ikke alle er lige ærlige! har selv sendt 18500kr til ENGLAND, fik bare aldrig varen jeg hade betalt! de wastegate jeg selv bruger koster ca 4000kr men så kan man også få reservedele til dem. til et projekt som det agent P7 har gang i hade det måske været nemmere og billigere at bruge turboer med indbygget wastegate. MVH. søren

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time