Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 20:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 12 okt 2004, 00:27 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Well, du kunne evt blokere aktuatoren i lukket tilstand, altså selve armen.

Så åbner den ikke, og du kan konstatere om turboen vil lade eller ej.

PAS PÅ! Du har _KUN_ speederen at regulere trykket med, så pas på!!!


Man kan blokere armen ved simpelthen at pille aktuatoren af, og binde armen fast med ståltråd.det skal selvf. være i lukket tilstand.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: !!!!
Indlæg: 12 okt 2004, 17:00 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 229
Geografisk sted: Glostrup
hmm!!! :roll:

Det vil jeg så lige gå ned og prøve!!!!!

Håber fandme det er min actuator der er Tot!!!


Top
 Profil  
 
 Titel: !!!
Indlæg: 12 okt 2004, 18:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 229
Geografisk sted: Glostrup
Har lige prøvet det du sagde!!! Vi er enige om at den er lukket når armen sidder ligesom når actuatoren er lukket ???

Hvis det er rigtigt!!! Så skete der ikke en skid!!!! Turboen hvæser ikke længere!!! Men om man kan mærke den!!! Nej slet ikke!!! Føles som en 2tons tank med 50heste!!!

Prøvede også at pille min vakum slange af ved manometret der var næsten intet vakumm!!!!

Nogle forslag til hva der ellers er galt????

Jeg er blank!!! :?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 okt 2004, 19:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Er der frie luftveje.. Der gælder jo samme regler for mennesker som med biler på det område..
Ingen luft, ingen liv...

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
 Titel: !!!
Indlæg: 12 okt 2004, 19:27 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 229
Geografisk sted: Glostrup
Hun får alt den luft hun kan klare!!! :wink:

Har netop opgraderet luftfilterkassen!!! Så den får noget ordenlig luft!!!


Top
 Profil  
 
 Titel: !!!
Indlæg: 13 okt 2004, 20:37 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 229
Geografisk sted: Glostrup
Juhuuuu!!
Min Turbo er brændt af!!!!! :evil:
Skal bruge en ny brugt!!!!! Helst en T3 eller måske lidt størrer!!!
Nogle der kan hjælpe??

Ronnie


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2004, 23:04 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
Jeg var så ved at blive skaldet i frustration over at min fatters 9-3 gik i stå efter ca 3-4 km kørsel. Hakkede, havde en knaldhår bremsepedal og så snart motoren lukkede var der nul servo. Slukkede for radioen og trillede hjemad og vupti var alt som det skulle være. Nok bare batteriet. Troede nemlig et kort øjeblik at den havde slugt noget... :shock:

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 okt 2004, 21:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2004, 22:41
Indlæg: 160
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
jeg ville mene at du skulle tjekke dinne intercoolerrør.. hvis du kan høre turboen arbejde, skyder den da sikkert luft ud et forkert sted!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2004, 16:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
En fejl 40 ved timing af knast eller et totalt forkert tændingstidspunkt. da toppen har været afmonteret, så prøv at undersøge de ting der sidst har været rørt ved.
Rt gl. mekaniker trick.: :lol:
Når man står med håret i postkassen efter en større operation, hvad har jeg glemt, eller fejlmonteret. :oops:

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2004, 17:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Morten VJ skrev:
Når man står med håret i postkassen efter en større operation, hvad har jeg glemt, eller fejlmonteret. :oops:

Altså lidt som når lærlingen bukker ventilerne på en zetec-se (ny fiesta) efter tandremsskift... :?
Krumtapremskiven er uden not (altså flydende monteret) og holdes kun på plads af den RETTE tilspænding af krumtapremskivebolten....
Learning-by-doing..... :P :P .

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team