Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 apr 2025, 09:32

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel: Re: !!!
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Glostrup
Minilars skrev:
Ronnie skrev:
Elsker fart men udover det helst når jeg er alene i min bil!!! Og hvis det så går galt er de kun mig selv der kommer til skade!!!!

og så lige dem i den bil du rammer...

jeg har selv haft den holdning...

Ja det må du sørme undskylde Morfar med 80år i traffikken!!!!

Det jeg skrev var at det er et spørgsmål om at tænke sig om!!!!
Kigge frem og holde øje med hva der sker længere fremme!!!
Men vi kan alle køre galt!!! Har kørt bil i 5år og har aldrig lavet en skade!!!

Når jeg kører bil bruger jeg det jeg nu har tilbage i toppen. Nogle vil kalde det en hjerne...

Ligger aldrig og kører meget over 200kmt.
For mig er det et spørgsmål om at mærke svinet når turboen siger Røvhul...
Men vi har alle forskellige meninger!!!

Kører aldrig mere end jeg må ´hvor der er børn eller på villaveje!!!
Steder hvor man må køre 80 kan jeg da sagtens finde på at ligge med 120!!!!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Ronnie....

jeg er 23.. ikke 80

har skadet 9 forskellige biler, nogle af dem flere gange.. og totalt skadet 2.

så jeg ved hvordan jeg man kører galt.. deraf min sure erfaring.. og hvis du læser min tekst IGEN

så er vi 2 HELT enige..

jeg tuner min bil for at mærke rykket når den trampes helt i bund.. men har STOR respekt for stille veje... ( skoler og div. villaveje med børn) tror ikke jeg kunne leve med et liv på somvittigheden...

og ser med afsky på folk der har taget liv, og som stadig kører som om de havde stjålet bilen.. og bliver SÅ RASENDENE når de i deres brandert fortæller om at de bare tør køre SÅ stærkt på "runden" ( tværs igennem min by fra den lokale bodega til en p plads i den anden ende i byen og tilbage igen..) den har efterhånden kostet en del biler..
Det er der problemet ligger tror jeg..

når folk drikker bliver de som regl overmodige..

og kører over evne... altså at man ikke kan se hvor farligt det kan være... ligesom når man lækker op til en tøs i sin brandert og hendes rocker fyr jonny står ved siden af..

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk

Titel: !!!
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Glostrup
Ved godt du ikke er 80!!!

Det var bare for at sætte det i perspektiv!!!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
hYe skrev:
Citat:
[Det eneste sikre er slet ikke at bevæge sig uden for sin dør.

Ifølge div. statistikker sker de fleste ulykker i hjemmet.... :)

Faktisk sker de fleste ulykker i køkkenet, trafikuheld kommer på andenpladsen.
Derfor skal man være EKSTREMT forsigtig, hvis man beslutter sig for at køre i bil gennem et køkken.... :wink: .

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Transitfar skrev:
Derfor skal man være EKSTREMT forsigtig, hvis man beslutter sig for at køre i bil gennem et køkken.... :wink: .

ikke for at tage seriøsiteten fra mit eget indlæg selvom jeg stort set tror vi alle er enige om at det er noget lort når der sker uheld af den ene eller anden slags sprit eller ikke sprit..... men transit-pappa gælder det også hvis man kører på tanken efter noget til køkkenet :lol: :lol:

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Medlem

Når man har kørt motorcykel i et par år og overlever det lærer man at læse trafikken bedere end når man kører bil for der er sgu mange der ikke ser mcer. Ergo må man være klar til at undvige hele tiden jeg kørte ca 140-150 på almindelig vej og 180-200 på motorvej og overlevede men det er også 10 år siden, og har fået min del af bøderne. de farligste var dem man overhalede der bare trak ud i en uden at se i spejlet, har banket i taget flere gange og så vågner folk sgu.
Ja jeg kørte som en gal og har ikke mc nu det ville være det samme som at aflevere mit pap. Men jeg var altid opmærksom på hvilken vej jeg skulle undvige for ikke at ramme nogen.
Motorcykellister de bliver sgu dræbt i trafikken.
1/3 af uheld står de gamle over 65 for. et 'eksempel vi fik motorvej fra sæby til frederikshavn det første år var der 18 spøgelsesbilister de 17 var over 65år og de er ikke sjove at møde har prøvet det og det er ikke det man forventer.
og 1/3 af uheld står dem mellem 18 og 25 for men hvem stemmer mest???

Dem der bliver taget for sprit er omkring 40 og gengangere i hvertfald i nordjylland. Et eksempel politiet holdt sprit razzia i en lille by og tog den samme mand 4 gange på en dag før de låste ham inde er det ikke for åndsvagt.

Senest rettet af ford p7 biturbo 12 okt 2004, 23:39, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö
Citat:
Når man har kørt motorcykel i et par år og overlever det lærer man at læse trafikken bedere end når man kører bil for der er sgu mange der ikke ser mcer. Ergo må man være klar til at undvige hele tiden

Jeg køre stadig, og jeg tror seriøst ikke at folk er blevet klogere..
De beregner altid farten forkert, mærkeligt...
Køre jeg 110 kører bilisterne som jeg kørte 90...
De ser mig ikke og deres kongedømme skulle nødig vige for en motorcykel....
Men specielt gidder bilisterne ikke holde tilbage hvis de er ved at komme til at lægge sig bag en lastbil...

PS: 7, 9, 13,.... er stadig hel :D

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Ford P7 Biturbo skrev:
Et eksempel politiet holdt sprit razzia i en lille by og tog den samme mand 4 gange på en dag før de låste ham inde er det ikke for åndsvagt.

Og hvor mange fotovogne kan han ha passeret, der ikke har fotograferet ham fordi han kørte "pænt"!!!!!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

sorry for at genoplive en gammel tråd men den er stadig relevant
thumbs up til FordP7 for at komme med den forklaring

motorcyklister dør ikke de bliver slået ihjel!!!!

har haft mcpap 10 år før jeg fik bilpap og kan kun nikke genkendende til det med at blive overset/hastighed_vuderet_som_knallert _eller_cykel og det sutter bred pæl , så MCpap gjort obligatorisk som 17årig ville sikkert give nogle bedre billister
dette er ikke et surt opstød da de fleste brugere her er fornuftige og ansvarlige bilister

Titel:
Medlem

Geografisk sted: syd på djævle øen
jeg syntes der er rigtig meget klap mig selv på skulderen her,jeg kører ikke nå jeg er stiv/skæv,jeg kører ikke over 200km/t,det har vi alle prøvet,da vi var unge,jeg 40år nu og den gang kunne mcèren heltigvis ikke kører så hurtig(da alt vobbelet under dig)og man har været RIGTIG heldig.men den klump jeg får i halsen nå jeg læser den historie,er som far,hvis jeg bliver banket op klokken lort om natten af to panser som siger at min datter/søn er blevet slådet ihjel,og specielt hvis der er blevet køret ned af en spritter eller en 18årie brian(bare en tale måde)det ville jeg ikke kunne klare.jeg er selv MC mekker og serer MANGE MCèr som er rigtig krøllet,og når er er blod på dem så hænter jeg lærlingen/den 16årie fejedreng,og gogger dem oven i hovdet og siger TÆNK dig om.
det her er ikke for at jokke nogle over tærene,
og ang:DHB 06 så syntes jeg også det var helt ude i hampen,at selv kommentatoren var sprit stiv om lørdagen,også kan han komme med at han har kronisk hikke.....ja ja skål. that all about race...hik-----jep skål :oops:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time