Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 apr 2025, 09:15

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
jeg kan fandme ikke lade være med at få en klump i halsen når jeg læser sådan noget....... :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Hej alle...

klokken er 0230 og jeg er ved at køre fra karlslunde...

Jeg vender stille og roligt næsen hjem af mod regstrup, der ligger på vej mod kalundborg, dvs vil sige jeg skal benytte holbæk motervejen for at komme hjem. Jeg kører på motorvejen ved roskilde og triller videre mod regstrup... Jeg er nået et godt stykke op af motorvejen og ligger og triller stille og roligt bag en Volvo 760, da den pludselig bremser hårdt og trækker ind i nødsporet, jeg ser i farten en ung gut stå foroverbøjet inde i rabatten. jeg bremser hårdt og trækker ind i nødsporet, og havner ca 20 meter foran volvoen... Jeg sidder og kigger i mit bakspejl for at se hvad der sker, men kan ikke rigitg se for volvoens forlygter. jeg beslutter mig for at bakke tilbage, men inden da kigger jeg ind til højre og ser lange bremse spor, der fører ind i et stort buskas, og tænker bare Damn der har været smæk på, for jeg kunne ikke se nogen bil, men nogen lange bremse spor og et fladt buskas... Da jeg kommer op til volvoen springer jeg ud, og spørger den forvirrede dame der havde kørt volvoen, om jeg kunne hjælpe, hun står med 2 tlf i hånden, og har kontakt med 112. Hun siger der ligger folk inde på marken, og at hendes mand var løbet ind for at lede. jeg kigger hurtigt på knægtet der stod i vejkanten og så han holdt sig til øjet, og hans ansigt var fuldstændigt smadret, han mumlede "mine vender ligger derude" der efter løb jeg op til manden, der råbte at han ikke kunne se bilen... Jeg siger til ham, at jeg havde set sporene længere nede, hvorefter han svarede jeg skulle gå ned og kigge, imens han hentede en lygte....

Jeg tog min tlf op af lommen og tændte displayet for at få en smule lys, der var meget mørkt, og helt vind stille. Jeg gik langsomt ned mod det sted jeg regnede med bilen lå, men kunne dårligt se, og havde svært ved at bane mig frem i de høje strå, som stak mig igennem mine tynde sko. Det var det værste øjeblik i mit liv, jeg vidste ikke hvad jeg skulle til at se, eller havd der ville ligge længere fremme, jeg regnede bare med det var en bil af en art, men var bange for at se folk lå splittede ad ude på marken.

Da jeg kom længere frem kunne jeg skimte en lang hvid struktur ligge på marken, det så ud som om det var et lille hus eller en container, men jeg havde bare på fornemmelsen at det var en varevogn, da jeg syntes sporene henne ved hækken havde en meget lang aksel afstand. I mellemtiden havde manden med lygten hentet ind på mig, og vi gik sammen frem mod den hvide tingest, mens vi diskuteret hvad fanden det var der lå længere fremme. Til vores skræk opdagde vi det var en hvid AVIS udlegningsbil Merzedes Sprinter med lang kasse der lå der, ca 70 meter inde på marken...

Da vi kom helt tæt på stoppede vi op og kiggede der var bumstille der lugtede af hø og støv, mens det eneste der løb gennem hovedet på mig var de ord knægten i vejkantet havde sagt "mine venner ligger derude". jeg kiggede hurtigt rundt, då lå murevætktøj over det hele, bla en mørtelmaskine der var blevet slynget ud i farten... Kim der havde lygten gik hen til kabinen og råbte "er der nogen???" Der var ingen der svarede, merzeren var rullet flere gange, og landet på siden, side døren ind til kassen var sprunget op, og foruden var godt smadret, men sad stadigvæk i, kim tog fat med sin bare næver og prøvede at hive ruden ud, men uden held, han var en stor rocker type med overarme som mit hoved. Pludselig hørte jeg nogen jamre sig inde bag kassen, og jeg råbte til kim at der var nogen derinde, vi sprang om til bagdørene der stod på klem, men sad fast. Hængslet i den bagdør der lå ned mod græsset var knækket øverst på døren, så det var muligt at vride i den, kim tog fat igen, men havde svært ved at få den brækket tilbage, jeg begyndte at sparke alt havd jeg kunne på døren mens kim hev, og til sidst gav den efter....

Vi lyste ind i kassen, det lignede at der var sprunget en bombe derinde, alt mørtlen, der var i pulver form var spredt som et tykt lag støv rundt i hele kassen, og der var blod alle vegne...

Lyskeglen ramte hovedet på en knægt på en 16-17 år der kiggede op på os. Hans hud og ansigt var helt gråt, men blodet trængte igennem støvet på hans ansigt. Vi stod begge og råbte om de var ok, og fik svar for 3 personer, to drenge og en pige, kim sagde de skulle komme ud, og drengen der lå tættest kravlede ud til os. Kim stak hovedet ind og råbte "Se så at komme ud" Den sidste drenge sagde bare "Jeg kan ikke jeg har forstuvet min fod, du må hjælpe!" pigen råbte samtidig "jeg kan ikke mærke mine ben!" Jeg kiggede ind, hendes ansigt var fuldstændigt smadret og dækket af blod, drengen sad ved siden af hende og kiggede ned i jorden, de to var også helt grå over det hele...

Vi spurgte dem hvor mange de var alt i alt, men de havde svært ved at koncentrere sig om det, men kom til sidst frem til 5... Pigen råbte pludselig med skræk i stemmen "Hvor er Danni!!!" Hmm vi havde chaufføren ved rabatten, og 3 mennsker i kassen, Vi manglede en! Jeg kiggede op på sidedøren ind til kassen der stod åben, og kiggede derefter over mod buskaset, hvor merzeren var rullet igennem. Det løb mig koldt ned af ryggen og andrenelinen pumpede for fulde tryk, han kunne kun ligge derinde i buskene, kim og jeg gik stille hen mod hegnet der skilte marken og buskaset, kim sagde han ikke havde lyst til at finde nogen som helst, og det gav jeg ham ret i, jeg var samtidig ved at styrte i flere af alle de ting der var spredt efter bilen. Da vi kom hen til hegnet, kom to betjente løbne ned mod os med deres lygter tændt, de var helt oppe og kører og bad os gå længere op og blive stående, de var ved at løbe forbi os mens kim prøvede at forklare hvad vi vidste, de hørte ikke efter, end til kim råbte den ene betjent direkte ind i hoved "Så hør dog efter!!!" Begge betjente stivnede, og lyttede, kim førte ordet, men jeg nåede lige at sige at jeg var sikker på den sidste lå inde i buskaset, i mens havde den dreng der selv kunne rejse sig forvildede sig op til til mig og kim og den ene betjent bad os blive på stedet hvor vi nu stod, sammen med knægten, som var mega fortumlede, og ikke mindst stank af sprit. Han var træt og udmattede og lagde sig ned i marken mellem mig og kim som stod og kiggede på de blå blink der efterhånden strømmede til. Knægtet lå og frøs, så jeg tog mine hvide bluse af og lagde den over ham. Kim kiggede på mig, og sagde "Det er sgu stort gjort af dig" jeg tænkte jo bare at jeg havde to bluser på, da jeg havde lånt en ekstra bluse af min kammi, men knægten havde tydligvis mere brug for den end jeg. En hunde patrulje kom halsene, jeg stoppede ham og sagde også til ham at den sidste måtte ligge i buskaset, han nåede lige at sige ja ok, inden hans hund flåede ham videre igennem marken. Efter vi havde stået der i 10 min. blev vi enige om at gå ned til vejen, så jeg hjalp knægten op... Da vi kom ned til vejen tog en betjent drengen med sig, og vi gik hen til volvoen, og kims kone, som var faldet lidt ned igen. Ham der havde kørt bilen stod stadig ved volvoen, og holdt sig for øjet, hvis han da stadig havde det, hans læber var hævet helt op, og han havde rifter over hele hovedet, der gik kun kort tid før han blev taget af en betjent, og det var det sidste vi så til ham og de andre. Efter kim, hans kone, og jeg havde stået og snakket i 20 min, kom en flink betjent hen til os for at spørge lidt til uheldet, han fik vores adresser og vores forklaring, vi havde ikke set det ske, så der var ikke set store i det. Kim spurgte om de havde fundet den sidste, betjenet svarede ja han var inde i buskaset, kim spurgte så om han klarede det, og betjenten svarede og sagde "det ser ikke så godt ud..." Kim kiggede spørgene på betjenten, og betjenten sagde bare stille "ja, han er død"....

Alle der var i den Varevogn havde drukket tæt, også chaufføren der stank af sprit!!!

Jeg er selv kun 21 år gammel, og mener ikke jeg overhovedet var moden nok til at opleve sådan et mareridt, jeg føler mig på en eller anden måde en del ældre, det var en erfaring jeg helst gerne ville have været foruden, men på den anden side, er jeg glad for at kunne være i stand til at hjælpe....

For lige og gøre det hele ekstra skrækeligt, så var drengen der døde kun 13 år gammel!!! Altså kun et barn, og jeg var kun 5 meter fra ham, da jeg holdt i Honda'en og kiggede ind i buskaset, og anede ikke at han lå derinde før 25min efter!!!

Formålet med dette indlæg gir vel sig selv???

Men for en god ordens skyld skulle ALLE jer der har, eller kører spritkørsel have så mange slag at i skulle leve resten af jeres liv som grøntsager!!!!!

Her er lige en lille artikel....

13-årig dræbt på Holbæk-motorvejen

Tre personer sad i lastrummet på en varebil, der natten til søndag forulykkede på Holbæk-motorvejen ved Kirke Sonnerup. Den ene af dem, en 13-årig dreng fra Hørve, døde, da føreren af bilen mistede kontrollen og ramte autoværnet med stor fart.

Varebilen, som også var fyldt med værktøj, røg ud på marken og trillede rundt flere gange, oplyser Roskilde Politi.

Der var i alt fem personer i varevognen. De blev alle kørt på sygehuset i Holbæk. Den 13-årige var død ved ankomsten.

Ritzau

/Jesper

http://www.honda-klub.dk/moduler/forum/ ... p?id=34334

lad for fanden bilen stå især nu her når vi nærmer os juleknas tiden husk det er ikke kun dem du rammer der tager skade det gør dem der skal finde dig også phsykisk.......

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Jeg er inderligt enig med dig.

Men alligevel en smule stof til eftertanke:

Næsten alle kan blive ih og åh så enig om at spritkørsel er fuldstændigt sindssygt. Fint nok, er ret enig.

Man mister reaktionsevnen, og kan derfor ikke håndtere en uheldig situation så effektivt.

Men næsten alle(incl mig selv, jeg er ingen helgen) vil gerne køre stærkt, trods det ligeså ofte medfører samme situation, som i den sørgelige historie.

Det er lidt besynderligt, hvis man nu tænker nærmere over det;

det er dybt forkasteligt at køre bil med 0,6promille i blodet(man bliver nærmest hængt,skudt og halshugget af alle, incl nærmeste familie)

Det er fedt nok hvis man har testet en bil/mc/whatevers topfart og fundet den er ca. så høj at ens reaktionstid nok ville svare til at køre en gigantbrandert hjem med 60km/t.

Kører man sindssygt for stærkt er det rimeligt ok hvis det går godt. Er der smuttet bare en kvart pilsner for meget ind(for meget ifht hvad?) er det totalt uansvarligt uanset om det går godt eller ej.

Der er sgu lidt dobbeltmoral her...

Indlægget her er skrevet lidt for provokationens skyld. Jeg er som sagt ingen helgen, og har både prøvet at køre en sniger hjem(400m grusvej, men ulovligt,det gik) og har også prøvet at køre tåbeligt meget for stærkt.

begge dele er gået, og derfor ingen katastrofe, men stadigt meget forkasteligt. Der er bare en tendens til at det er mere legalt at køre meget for stærkt i ædru tilstand end lidt for langsomt i "spirituspåvirket tilstand", selvom førstnævnte næsten altid vil medføre en voldsomt højere risiko for ikke at kunne nå at reagere.

Jeg ved jeg provokerer folk med dette, det er også meningen. Det er blot stof til eftertanke. :?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel: !!!
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Glostrup
Man kan blive så sur når høre læser om sådan en spasser!!!!

Det værste er sku næsten at det næsten altid går ud over andre mennesker!!!! Hvis det så bare kun var dem selv der blev dræbt!!!

Mange af dem der kører bil påvirket gør det jo igen og igen og igen!!!

Men vil ikke helt sammeligne at køre for stærkt og køre bil i spiritus påvirket tilstand sammen!!!

Kan også godt li at køre stærkt!! Er ikke en engel!!
Men gør det kun hvis jeg er alene i bilen vil ikke ha det skal gå ud over andre end mig selv!!!!

Men når man læser det personen har skrevet gir det lidt at tænke over!!! Kunne aldrig finde på at køre selvom jeg kun havde fået en øl!!!

Men vi sætter jo alle vores egen grænse for hvornår det r forsvarligt!!!!

Men hvis jeg lavede reglen!!! Hed det 0,000 promille!!

Men vi har alle vores egen mening!!! Sådan er det bare!!!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö
Jeg er rørende enig, både med ham der har fundet ofrene og Henrik GM.
Der er mange ting man gør galt i trafikken.
Man kan jo starte en rundspørge i dette forum angående hvor mange der bryder færdsels loven på daglig basis. Ikke kun med at køre for stærkt, man også overhale inden om, samt andre sindsyge manøvre.
Har selv taget en del verbale tæv herinde, da jeg skrev et indlæg omkring det at køre med bundgas(jeg kan ikke selv sige mig fri for dobbelt moral på det punkt).
MEN, når jeg sætter mig op på kværnen, har jeg ALDRIG, drukket, røget hash eller været på andre euforiserende midler.

Jeg har desværre selv fundet et offer med sin grædende søn ved siden af i totalt panik.
Og jeg glemmer aldrig det syn af hendes afrevede kød i hovedet med fri udsigt til en del af kraniet.....

Bare lige min mening...

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
At køre med sprit på er idiodisk ingen tvivl om det, men jeg kan ikke frasige mig at have gjort det.
At køre for stærkt er lige så idiodisk, og her gælder ingen undskyldninger om fri vej, og oversigt. Siger det bang siger det bang, og hvis der er personskader til følge er det totalt idiodisk, og strafbart.
Jeg er ingen jelgen mht. fart eller spritkørsel.
Men prøver at tænke mig om, og har ennu ikke haft nogle uheld pgaf disse omstændigheder.
Jeg er grundlæggende enig sprit bag et rat er noget lort, men det er fart også, de to ting kombineret er en katastrofe.
Men hvor mange herinde kan udråbe os som helgener, har alle ikke overtrådt netop disse 2 love bare en gang.

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
Skræmte mig selv på et tidspunkt. I forbindelse med at jeg fik hue på for et par år siden var jeg ude at køre fra en fest til en anden. Havde egentlig ikke fået meget at drikke men stadig lidt for meget. Choket kom da et dyr løb ud foran bilen og jeg nær havde ramt dyret og revet bilen ud på en mark... Siden har højst drukket en genstand hvis jeg skulle køre men i de fleste tilfælde slet intet. Nej, ingen er perfekt.

Titel: !!!
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Glostrup
Nej og hvis vi var perfekte ville der da være noget galt!!!!

Har også kørt bil en gang hvor jeg havde fået en drink for meget!!!
Der havde jeg godt nok dårlig samvittighed!!!
Men sprut og fart hører så absolut ikke sammen!!!

Kan godt være man
laver nogle dumme ting i trafikken, men eneste årsag er at de fleste danske billister simpelthen ikke har lært at gøre sig i trafikken!!!
Hermed ikke sagt at jeg er verdensstjerne!!!! Overhaler da nogle gange folk inden om på motorvejen!!! men det også for at få dem til at rykke røven ind i inderste spor!!!

Men motorvejen er som regel det enste sted jeg kører stærkt og så måske striben når man skal køre ræs!!! Eller jagte banan plukkere!?!

Men sjovt at være vidne til en ulykke er sku aldrig sjovt!!!! slet ikke når der er nogle der dør!!! Var det så bare ham der kører bilen det går ud over!!! ville det være lidt noget andet!!! Men moral moral moral!!!
Og den værste Dobbelt Moral det har vi alle sammen!!

Ronnie

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
det skulle ALLE unge tvinges til at læsre inden se kan få pappet.

MVH Bruno

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Kbh
Det er virkelig en skrækkelig historie, men desværre næsten en hverdags ting...

Men hvor kan jeg blive gal i skrællen over folks slatne holdning til spritkørsel.. Et eksempel er DHB i år... Hvor var det vildt at se hvor mange der kørte pattesitve rundt inde på område mellem 1000ér mennesker. For ikke at snakke om alle dem der er kørt fra arrangementet. Specielt i dette tilfælde er det jo også ekstra oplagt, Biler, fart og fest. Det duer bare ikke med sådan en slatten holdning til sprit... Ærgeligt. Promillegrænsen burde 0,000.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
skal langtfra sige at jeg ikke kører for hurtigt og nok på dagligt basis, men der er dog langt fra at have sprit i blodet til at kører for stærkt.... fordi: hvis der skulle ske noget har man ud over forsinket reaktion evne også tendens til at "overreagere" i påvirket tilstand, det vil sige man får hevet mere i rattet end det kan lade sig gøre så bilen ryger i svingninger og dermed af vejen. hvorimod man stadigt har sine reaktionsevner når man "kun" kører for stærkt og som jeg altid siger så skal man ikke sammenligne de to ting for meget, for det er totalt ligegyldigt hvordan man reagere man kan altid time tingene så det går galt, det er ikke noget problem det er kun et spørgsmål om timing af de indblandede parter. Men man har dog sin forholdsvis sunde fornuft med sig når man kører for stærkt (ikke at det retfærdiggører hastighedsoverskidelsen) set imod ens totalt blottet idioti når man har fået nogle under frakken (indenbords) og bare kan klare hele verden med en hånd på rykken....

drikker per definition aldrigt alkohol.

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time