jeg kan fandme ikke lade være med at få en klump i halsen når jeg læser sådan noget.......
Hej alle...
klokken er 0230 og jeg er ved at køre fra karlslunde...
Jeg vender stille og roligt næsen hjem af mod regstrup, der ligger på vej mod kalundborg, dvs vil sige jeg skal benytte holbæk motervejen for at komme hjem. Jeg kører på motorvejen ved roskilde og triller videre mod regstrup... Jeg er nået et godt stykke op af motorvejen og ligger og triller stille og roligt bag en Volvo 760, da den pludselig bremser hårdt og trækker ind i nødsporet, jeg ser i farten en ung gut stå foroverbøjet inde i rabatten. jeg bremser hårdt og trækker ind i nødsporet, og havner ca 20 meter foran volvoen... Jeg sidder og kigger i mit bakspejl for at se hvad der sker, men kan ikke rigitg se for volvoens forlygter. jeg beslutter mig for at bakke tilbage, men inden da kigger jeg ind til højre og ser lange bremse spor, der fører ind i et stort buskas, og tænker bare Damn der har været smæk på, for jeg kunne ikke se nogen bil, men nogen lange bremse spor og et fladt buskas... Da jeg kommer op til volvoen springer jeg ud, og spørger den forvirrede dame der havde kørt volvoen, om jeg kunne hjælpe, hun står med 2 tlf i hånden, og har kontakt med 112. Hun siger der ligger folk inde på marken, og at hendes mand var løbet ind for at lede. jeg kigger hurtigt på knægtet der stod i vejkanten og så han holdt sig til øjet, og hans ansigt var fuldstændigt smadret, han mumlede "mine vender ligger derude" der efter løb jeg op til manden, der råbte at han ikke kunne se bilen... Jeg siger til ham, at jeg havde set sporene længere nede, hvorefter han svarede jeg skulle gå ned og kigge, imens han hentede en lygte....
Jeg tog min tlf op af lommen og tændte displayet for at få en smule lys, der var meget mørkt, og helt vind stille. Jeg gik langsomt ned mod det sted jeg regnede med bilen lå, men kunne dårligt se, og havde svært ved at bane mig frem i de høje strå, som stak mig igennem mine tynde sko. Det var det værste øjeblik i mit liv, jeg vidste ikke hvad jeg skulle til at se, eller havd der ville ligge længere fremme, jeg regnede bare med det var en bil af en art, men var bange for at se folk lå splittede ad ude på marken.
Da jeg kom længere frem kunne jeg skimte en lang hvid struktur ligge på marken, det så ud som om det var et lille hus eller en container, men jeg havde bare på fornemmelsen at det var en varevogn, da jeg syntes sporene henne ved hækken havde en meget lang aksel afstand. I mellemtiden havde manden med lygten hentet ind på mig, og vi gik sammen frem mod den hvide tingest, mens vi diskuteret hvad fanden det var der lå længere fremme. Til vores skræk opdagde vi det var en hvid AVIS udlegningsbil Merzedes Sprinter med lang kasse der lå der, ca 70 meter inde på marken...
Da vi kom helt tæt på stoppede vi op og kiggede der var bumstille der lugtede af hø og støv, mens det eneste der løb gennem hovedet på mig var de ord knægten i vejkantet havde sagt "mine venner ligger derude". jeg kiggede hurtigt rundt, då lå murevætktøj over det hele, bla en mørtelmaskine der var blevet slynget ud i farten... Kim der havde lygten gik hen til kabinen og råbte "er der nogen???" Der var ingen der svarede, merzeren var rullet flere gange, og landet på siden, side døren ind til kassen var sprunget op, og foruden var godt smadret, men sad stadigvæk i, kim tog fat med sin bare næver og prøvede at hive ruden ud, men uden held, han var en stor rocker type med overarme som mit hoved. Pludselig hørte jeg nogen jamre sig inde bag kassen, og jeg råbte til kim at der var nogen derinde, vi sprang om til bagdørene der stod på klem, men sad fast. Hængslet i den bagdør der lå ned mod græsset var knækket øverst på døren, så det var muligt at vride i den, kim tog fat igen, men havde svært ved at få den brækket tilbage, jeg begyndte at sparke alt havd jeg kunne på døren mens kim hev, og til sidst gav den efter....
Vi lyste ind i kassen, det lignede at der var sprunget en bombe derinde, alt mørtlen, der var i pulver form var spredt som et tykt lag støv rundt i hele kassen, og der var blod alle vegne...
Lyskeglen ramte hovedet på en knægt på en 16-17 år der kiggede op på os. Hans hud og ansigt var helt gråt, men blodet trængte igennem støvet på hans ansigt. Vi stod begge og råbte om de var ok, og fik svar for 3 personer, to drenge og en pige, kim sagde de skulle komme ud, og drengen der lå tættest kravlede ud til os. Kim stak hovedet ind og råbte "Se så at komme ud" Den sidste drenge sagde bare "Jeg kan ikke jeg har forstuvet min fod, du må hjælpe!" pigen råbte samtidig "jeg kan ikke mærke mine ben!" Jeg kiggede ind, hendes ansigt var fuldstændigt smadret og dækket af blod, drengen sad ved siden af hende og kiggede ned i jorden, de to var også helt grå over det hele...
Vi spurgte dem hvor mange de var alt i alt, men de havde svært ved at koncentrere sig om det, men kom til sidst frem til 5... Pigen råbte pludselig med skræk i stemmen "Hvor er Danni!!!" Hmm vi havde chaufføren ved rabatten, og 3 mennsker i kassen, Vi manglede en! Jeg kiggede op på sidedøren ind til kassen der stod åben, og kiggede derefter over mod buskaset, hvor merzeren var rullet igennem. Det løb mig koldt ned af ryggen og andrenelinen pumpede for fulde tryk, han kunne kun ligge derinde i buskene, kim og jeg gik stille hen mod hegnet der skilte marken og buskaset, kim sagde han ikke havde lyst til at finde nogen som helst, og det gav jeg ham ret i, jeg var samtidig ved at styrte i flere af alle de ting der var spredt efter bilen. Da vi kom hen til hegnet, kom to betjente løbne ned mod os med deres lygter tændt, de var helt oppe og kører og bad os gå længere op og blive stående, de var ved at løbe forbi os mens kim prøvede at forklare hvad vi vidste, de hørte ikke efter, end til kim råbte den ene betjent direkte ind i hoved "Så hør dog efter!!!" Begge betjente stivnede, og lyttede, kim førte ordet, men jeg nåede lige at sige at jeg var sikker på den sidste lå inde i buskaset, i mens havde den dreng der selv kunne rejse sig forvildede sig op til til mig og kim og den ene betjent bad os blive på stedet hvor vi nu stod, sammen med knægten, som var mega fortumlede, og ikke mindst stank af sprit. Han var træt og udmattede og lagde sig ned i marken mellem mig og kim som stod og kiggede på de blå blink der efterhånden strømmede til. Knægtet lå og frøs, så jeg tog mine hvide bluse af og lagde den over ham. Kim kiggede på mig, og sagde "Det er sgu stort gjort af dig" jeg tænkte jo bare at jeg havde to bluser på, da jeg havde lånt en ekstra bluse af min kammi, men knægten havde tydligvis mere brug for den end jeg. En hunde patrulje kom halsene, jeg stoppede ham og sagde også til ham at den sidste måtte ligge i buskaset, han nåede lige at sige ja ok, inden hans hund flåede ham videre igennem marken. Efter vi havde stået der i 10 min. blev vi enige om at gå ned til vejen, så jeg hjalp knægten op... Da vi kom ned til vejen tog en betjent drengen med sig, og vi gik hen til volvoen, og kims kone, som var faldet lidt ned igen. Ham der havde kørt bilen stod stadig ved volvoen, og holdt sig for øjet, hvis han da stadig havde det, hans læber var hævet helt op, og han havde rifter over hele hovedet, der gik kun kort tid før han blev taget af en betjent, og det var det sidste vi så til ham og de andre. Efter kim, hans kone, og jeg havde stået og snakket i 20 min, kom en flink betjent hen til os for at spørge lidt til uheldet, han fik vores adresser og vores forklaring, vi havde ikke set det ske, så der var ikke set store i det. Kim spurgte om de havde fundet den sidste, betjenet svarede ja han var inde i buskaset, kim spurgte så om han klarede det, og betjenten svarede og sagde "det ser ikke så godt ud..." Kim kiggede spørgene på betjenten, og betjenten sagde bare stille "ja, han er død"....
Alle der var i den Varevogn havde drukket tæt, også chaufføren der stank af sprit!!!
Jeg er selv kun 21 år gammel, og mener ikke jeg overhovedet var moden nok til at opleve sådan et mareridt, jeg føler mig på en eller anden måde en del ældre, det var en erfaring jeg helst gerne ville have været foruden, men på den anden side, er jeg glad for at kunne være i stand til at hjælpe....
For lige og gøre det hele ekstra skrækeligt, så var drengen der døde kun 13 år gammel!!! Altså kun et barn, og jeg var kun 5 meter fra ham, da jeg holdt i Honda'en og kiggede ind i buskaset, og anede ikke at han lå derinde før 25min efter!!!
Formålet med dette indlæg gir vel sig selv???
Men for en god ordens skyld skulle ALLE jer der har, eller kører spritkørsel have så mange slag at i skulle leve resten af jeres liv som grøntsager!!!!!
Her er lige en lille artikel....
13-årig dræbt på Holbæk-motorvejen
Tre personer sad i lastrummet på en varebil, der natten til søndag forulykkede på Holbæk-motorvejen ved Kirke Sonnerup. Den ene af dem, en 13-årig dreng fra Hørve, døde, da føreren af bilen mistede kontrollen og ramte autoværnet med stor fart.
Varebilen, som også var fyldt med værktøj, røg ud på marken og trillede rundt flere gange, oplyser Roskilde Politi.
Der var i alt fem personer i varevognen. De blev alle kørt på sygehuset i Holbæk. Den 13-årige var død ved ankomsten.
Ritzau
/Jesper
http://www.honda-klub.dk/moduler/forum/ ... p?id=34334
lad for fanden bilen stå især nu her når vi nærmer os juleknas tiden husk det er ikke kun dem du rammer der tager skade det gør dem der skal finde dig også phsykisk.......