Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 22:08

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Nogen som kan komme med lidt fif ang Kompressor fra rotrex på Bmw E36.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
???? tror at du skal skrive om hvilke fif du ønsker... flere hk. at den bruger mindre benz. etc.... vær mere tydlig i dine ønsker

Titel:
møffe skrev:
???? tror at du skal skrive om hvilke fif du ønsker... flere hk. at den bruger mindre benz. etc.... vær mere tydlig i dine ønsker

jeg overvejer at sætte en rotrex på min m50 motor, og ville lige forhøre mig om faldgrubber ved sådan en montering. :)

Titel:
det er en ok motor men den med vanos er dog bedre. men hvor mange km har din motor kørt???

skal den være lidt vild sååååå er der jo lidt mugligheder... en 2,0 kan bores og strokes til 3,0 liter og en 2,5 til 3,2L og sæt en banan manifold på for at få et højt moment... det virker også godt på kompressormotore. og selvfølgelig også en god stor uds... og som landet ligger idag med priser så køb for gudsskyld en rustfri. de koster under det dobbelte af en stål. men holder næsten evigt. så er der selvfølgelig gearkasse. hvis du er heldig så finder du en fra en M3 3,2 gearkasse med 6 gear sammen med et M3 bagtøj og undervogn og bremser. krængningsstabilisatore kan også fås ved de fleste store BMW tunere. deriblandt nogle justerbare.

men bare slå dig løs. der er mange mugligheder med den motor. men der er mindst lige så mange faldgruber, da motoren ikke er fejlfri.

Titel:
Hej

Jeg må lige starte med at skuffe møffe en smule, men vanos motorerne er sku lidt noget bras. Er ked af at sige sådan noget om mit eget mærke, men sådan er det nu altså :wink:
Jeg vil anbefale at du smækker kompressoren på, en lille intercooler(selvom der ikke er meget plads til sådan en på en e36'er), får sat nogle større dyser i, og evt en rustfri bananmanifold og tilhørende udstødning(mest for lydens skyld). M50 motoren er en temmelig stærk motor, så denne opsætning skulle gerne kunne holde en hel del km ved blandet kørsel...

Titel:
den uden vanos er noget stærkere. Den er nyrenoveret i en 3.3 L udgave. og der er komplet sebring på. Samt m3 dyser, komplet M3 3.2 undervogn, med 6 trins gearkasse og M3 3.2 bagtøj.
Det er mere selve Rotrex kompressor sættet, jeg mangler oplysninger på. Ang montering og bøvl..

Titel:
jeg kan jo ikke ha ret hver gang ;-) men vanosen har dog en meget bedre moment kurve std... men tunet vil jeg godt tro at den gamle er bedre...

Titel:
Hej

Du skal jo ha lavet et ophæng til kompressoren...ved ikke om det findes et færdiglavet et til den kompressor på m50 motoren...spørg evt hos viborg autoteknik...den anden lidt bøvlede ting er jo at få sat en ny remstrammer på og få remmen til at passe på de hjul du har nu, eller osse skal du måske lave nogle af dine hjul om så de passer til størrelsen af den rem der skal drive kompressoren...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
hovsa...jeg var da vist ik logget ind /\
l
l

Nyt Medlem

Anonymous skrev:
Nogen som kan komme med lidt fif ang Kompressor fra rotrex på Bmw E36.

Hvorfor lige en rotrex ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time