Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 21:17

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
kan det lade sig gøre da jeg er blivet tilbud en hel gsi nemlig det er nu godt nu en opel kadett 2.0 8v Gsi men det er en helt bil jo så tænkte på om man bare kunne rykke motor + gearkasse + ledningsnet + tank + trækaksler osv så burde det da spille rimelig ikke eller hvad det burde da være lidt sjovere end de 55hk den har nu jo :(

håber der er nogen som har en ide om det da det ville være rart at kunne få lavet jo

Vh Katja

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:

Ja altså det kan godt lade sig gøre... der er en del D.I.Y selv guides på engelsk på nettet, jeg har desværre ikke linkende liggende mere men prøv www.google.co.uk og søg "vauxhall+nova+mods", det eneste der er et problem er trækakslerne de passer hverken fra den ene eller den anden bil, så der kan det godt være du skal ud og invenstere i et par specielt bygget trækaksler se http://www.courtenaysport.co.uk/default.htm?page=31
jeg har dog engang lavet nogle selv, ud af nogle trækaksler fra en corsa 13/16sv og skiftet de inderste led ud med, de inderste led fra en 16sh. Men jeg nåede aldrig at få testet hvor holdebar de var...

mvh kaas

Titel:

p.s
hvis det går galt, så går det rigtig galt hvis du ikke har "husket" bremser og afgift... det er ikke det vær tro mig, har prøvet det på egen krop...

Titel: min corsa
også når der ikke stor motor størrelse på min reg-attest men gør jeg det skal der betales afgift så den er lovlig

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Calibra Turbo motor ned i den Corsa... Det er sku det egneste der dur. :D ... Du vil jo aligevel skulle skifte motorstyring, bremser osv som du selv skriver .. så hvorfor ikke smide en ordentlig motor i med det samme. Alle de halve non turbo løsninger dur sku ikke i længten.

Titel:

narko:
Calibra Turbo motor ned i den Corsa... Det er sku det egneste der dur. ... Du vil jo aligevel skulle skifte motorstyring, bremser osv som du selv skriver .. så hvorfor ikke smide en ordentlig motor i med det samme. Alle de halve non turbo løsninger dur sku ikke i længten.

helt enig, helt enig men det er en lidt dyre løsning!

okey hvad ville i sådan ca tro det ville løbe op i da evt ??? er nemlig vild efter det eller bliver det sku en 2.0 8v tror jeg

Titel:
Nyt Medlem

Geografisk sted: Sjælland
http://www.mathijssentechnics.nl/?taal=2 har det du skal bruge.

ja det har jeg set men er det ikke nogen som har lavet en model sådan og evt betalt afgift af den :)

Titel:
hvem sagde corsa lotus RWD 3,6 biturbo???? bare gå igang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time