Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 19:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 29 sep 2004, 23:33 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Well, er der nogen herinde der har denne voldsomme code kørende in real life??

JEg kan jo se at hvis alt dette kan implementeres med succes, i en MS, så er verden gået helt af lave, mildt sagt.

Dem der kender den oprindelige Megatune software vil vide at de underpunkter der er som pulldown menuer er rimeligt overskueligt.

Det er slut nu. Megasquirt er blevet hardcore. Bogstaveligt.

Pulldownmenuen i toppen af megatune indeholder nu intet mindre end 69 underpunkter, der hver leder til et nyt vindue.

Vi snakker om alt fra PWMregulerede ladetryksventiler(hvor man selv sætter regulatoren op!) til dobbelte 12*12 VE tabeller på fuel, til dobbelte spark tabeller, også i 12*12, knocksense corrections med definerbare settings, til dobbelte shiftlights, og jeg skal i den grad komme efter dig.....

Jeg sidder lige nu med en følelse af ikke at kunne komme i tanke om noget jeg mangler......hellerikke hvis jeg tænker mig ret godt om!

Mønter har altid en bagside der er ligeså stor som forsiden.....
For at udnytte dette så kræver det en voldsom ombygning af hardwaren. Der skal hentes minimum(det er et ca.tal) signal ud fra 10-15 ben på CPUen, med tilhørende kredsløb, der omend er simple, hurtigt vil fylde en del plads.

Det er godt man stadigt kan sætte MS op til at køre helt std code, for ellers tror jeg virkeligt publikummet er blevet indskrænket.

Men dette her åbner virkeligt nogle muligheder op. Muligheder som man skal kigge ret langt efter i proff. styringer.

Downside er at der ikke er nogen default code, som den code der oprindeligt kommer fra Bruces vette350".

Så man skal nok ikke lige uploade MSnS-extra som det allerførste forsøg man laver med megasquirt :shock: :shock:

Men det er ihvertfald spændende nok til at jeg skal lege med det, om ikke andet så i "bænken". 8)

Nogen der har det i drift?
MortenVJ??

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2004, 00:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
DU kan få en ZX'er over om en måned tid ;-) Så kan du rode lidt med det nye system på den :-)

Nu har jeg kun set det Morten VJ havde kørende, men det du beskriver virker meget uoverskueligt. Kunne dog godt tænke mig de 12*12 tabeler istedet for 8*8

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2004, 07:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 668
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Henrik GM:

Den code du snakker om, er det ikke den eller en lignene som bliver brugt i Megasquirt 2 og Ultra Megasquirt? Og ved du hvad er forskellen er på de 2?

_________________
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2004, 08:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 617
Geografisk sted: København
Hej Henrik,

Jeg har planer om at snart at skulle afprøve den kode, men jeg har fået et lille problem jeg skal af med først :)

_________________
Mvh
Michael.

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2004, 09:14 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Uha, jeg skal dæleme ikke til at hekse i en anden mands bil med en code jeg ikke kender 110%! Det er den sikre vej til en hulens masse arbejde!
Måske senere når jeg ved lidt mere om coden, og især hvor stabilt den kører.

Den er ellers int. for en bil med gas, da der er en masse features netop til styring af gas. plus en hulens masse andet.

Coden er helt speciel, og afviger meget fra UMS og MS-II. Den Megatune man bruger til at styre det med er dog den samme, men med opsætningsmæssige ændringer(man vælger i en ini fil hvilken s.19 firmware man kører med, og få så de relevante muligheder i megatune)

Har dem der har tænkt sig at køre med det, noget svar på de hardwaremæssige ændringer der uvægerligt skal til?
Jeg sidder og overvejer at lave lidt hardware til det, men der er jo desværre tale om at man skal hente rigtigt mange signaler fra mange forskellige steder på printet.

Der er desuden en masse ubesvarede sprg. Feks om extracoden kører flyback PWM på cpu pin 39 og 40(x1/x2)

Fuldt understøttet i hardware er der ellers alt man kan komme til at tænke sig svjks. Vi mangler dog stadigt CAN-bus understøttelse så man kan montere MS på en AMG600...... :wink:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2004, 09:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Hvor kan man læse om alle de ekstra features du snakker om for jeg er kunne da godt tænke mig at læse om især de nosfeatures. Hvis den kan styre gassen prograssivt så er der INGEN vej uden om en stakkels ZX'er for det system.
Man kunne vel starte med at montere det som et "normalt" MS og først senere snige sig ind på alle de ekstra features

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2004, 09:56 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
NMB1022 skrev:
Hvor kan man læse om alle de ekstra features du snakker om for jeg er kunne da godt tænke mig at læse om især de nosfeatures. Hvis den kan styre gassen prograssivt så er der INGEN vej uden om en stakkels ZX'er for det system.
Man kunne vel starte med at montere det som et "normalt" MS og først senere snige sig ind på alle de ekstra features



Prøv lige at søge i MSEFI på extra coden. Jeg fandt et link i går aftes hvor der var en meget sparsom beskrivelse, se vedhæftning.

Om det er proggressivt ved jeg ikke.

Jeg vil kraftigt anbefale dig at køre det som "normalt"(hvad det så end er idag) indtil du har rimeligt styr på hvad der foregår.

Ved hellerikke om extra coden understøtter EDIS. Måske, det fremgår ikke helt entydigt umiddelbart.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2004, 10:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Citat:
Water Injection Control- including pulsed output at same rate as Inj#bank2

2 x O2 sensor support, one for each bank of injectors

12x12 spark tables, 2 of them that can be switched over on the run.

12x12 fuel tables.

NOS control. Including adding the extra fuel if fuel system up to it.

R Enns Staging Injection System.

D Edge's Target AFR system.

Open loop mode on any TPS setting or MAP setting.

Over Boost protection - Fuel Cut, Spark Cut or both (Spark cut not on Edis)

Rev Limiter - Fuel Cut, Spark Cut or Both (Spark cut not on Edis)

Launch control - Including a variable hard cut rpm - Fuel Cut, spark cut or both (Spark cut not on Edis)

Over run fuel cut

Knock System - Retards ignition when knock detected, all retard degrees can be set. And advance steps. Also has max rpm and MAP for use with Saab system.

IAT and CLT related ignition retard/advance

Fielding's Idle PWM for 2 wired idle valves.

Erics Boost control - not tested yet.

Shift light outputs.

Outputs 1 and 2 can be inverted and they can be set to be on in a window, e.g. between 2000-5000 rpm.

Neon Crank support.

Edis

MSnS

MS - fuel only.

Limits to barometric correction, incase you get a reset during engine run you can set the upper and lower limits of barometric correction KPa.

After start enrichment in seconds or ignition pulses

Ego correction Steps in seconds or ignition pulses.

Accel/ Decel timer in seconds or cycles.

Accel / Decel in MAP dot or TPSdot. Also can have MAPdot cut out accel when in boost.

Monitor and Log EGT and fuel pressure.


Tror godt det kan virke med EDIS dog ikke spark cut.
Selve nos delen er egentlig den del mortenVJ forklarede mig om under hans besøg. Tror ikke at det kan "andet" end at styre et tørsystem lidt ala Venoms nos systemer

Men så må henrik jo bare igang med at bygge mig en prograssiv controller ;-)

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2004, 10:25 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
NMB1022 skrev:
Selve nos delen er egentlig den del mortenVJ forklarede mig om under hans besøg. Tror ikke at det kan "andet" end at styre et tørsystem lidt ala Venoms nos systemer

Men så må henrik jo bare igang med at bygge mig en prograssiv controller ;-)


Hold lie æ hund, mens a henter æ javtgevær.....

:shock:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2004, 12:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Nåhh ja, du kan vel lodde et par komponeter sammen til en prograssiv controller :D Det kan da ikke tage mange splitsekunder for en gammel el-haj som dig :lol:

Tanke: :roll: Det kunne være jeg skulle lære at lave det selv, istedet for at genere andre hele tiden :roll:

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 85 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team