JAKE skrev:
lqs skrev:
tror V-POWER benzinen har samme oktan tal her i DK. som i TYSKLAND =100!! det LASSE skriver om hurtigere spoll op tid og hurtig forbrænding modsiger i mine øjne hinanden! MVH. søren
Nå men så må du jo lige forklare hvorfor de to ting nødvendigvis modsiger hinanden...?
Så skulle den danske v-power 95 være en 100 oktan?
V-power = 100 oktan forklaring udbedes, da det har jeg ikke oplevet
Det burde være rimeligt simpelt. En hurtig forbrænding er overstået noget før at udstødnings ventilen åbner, end en langsom.
Dermed har motoren mere tid til at optage varmen fra forbrændingen, og dette betyder mindre volumen af udstødnings gasser til at drive turboen, og derfor burde turboen reagere langsommere.
Hvis man leder efter en hurtig forbrænding sa skal man prøve 92 oktan, istedet for 98 oktan, da 92 oktan er lettere at selvantænde (tændingsbanken)
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html