Mads RR skrev:
Næææ Jimmy, det er faktisk ikke noget pladder. Metoden med at bygge en kasse om hele karburatoren var en meget brugt metode førhen. Hvis du har tryk om hele karburatoren, har du jo ikke den trykforskel som en normal karburator ikke kan finde ud af. Og det kan også komme til at køre ganske fornuftigt.
Enig! Det princip er brugt de sidste 50 år. Bl.a af det amerikanske kompressor-firma Paxton. Som bl.a de berømte Shelby-biler kunne fåes med. De bruger en ganske almindelig karburator.
Kompressoren blæser ind i en aluminiumskasse som sidder uden om karburatoren. Kik på billederne af motorummet på den her Shelby:
www.classicdreamcars.com/66SHELBYGT350COMP.html
Jeg var for ikke så længe siden tæt på en Kadett C med turbo og omkring 120Hk. Nu kikkede jeg ikke så grundigt på maskineriet, men det var lavet MEGET simpelt og trykkede i karburatoren.
Det var en min bror havde taget i bytte på sit værksted, den blev solgt videre til Fyn.
Han nåede at skifte toppakningen 2 gange før den blev solgt videre. Men det tog han nu ikke så tungt, tog omkring 3 kvarter og pakningen kostede ikke mange kroner.