Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 21:07

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior Medlem

Geografisk sted: roskilde
Hejsa allesammen - har nu fået monteret en par 40mm DLRA DellOrto karburatorer på min alfa-motor - da de har været skilt 100 % ad og alt er renset og ordnet har de naturligvis for noget af en grundindstilling og en del justering !

Der er monteret en lille 12 volt benzinpumpe (skulle være beregnet til karburator !) og der sidder et lille Bosch tændingsmondul på strømfordeleren - hvid ledninger til tændspole - og grøn til tændspole + og en stel !!!! Benzinpumpen for som tændspolen ligeledes strøm over tændingslåsen !!!!

Jeg fik den rent faktisk startet op med blød gas og efter ca 30 sekunder ku den næsten gå i tomgang !

Jeg kan se at ikke alle accelrationsdysserne sprøjter når man vrider i speedertrækket

NU efterlyser jeg en karburatorekspert der har lyst til at kigge forbi min garage i Roskilde og foretage den nødvendige justering mm. så jeg kan komme ud og køre

mvh kitcarlasse
23 310 310

Vedhæftede filer:
dellorto lille.jpg
dellorto lille.jpg [ 30.32 KiB | Vist 570 gange ]
Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

jeg fik mine justeret af en gut i vallø, kan ikke huske hvad han hed men han havde en rx7 med weber, måske det ringer for en eller anden herinde?

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Roskilde
Prøv at snak med Per! Ellers er Kim Bonde mester til karb., men han vil nok gerne ha den op på hans værskted, for så justere han den nok ind på hans rullefelt!

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh
Dyser på rullefelt...ja, men synkro med vakummanometer eller på gehørelse...og det kan lade sig gøre..:-) -

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time