Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 22:25

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 31 aug 2004, 12:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
Ja, som subj.
Kom til at sidde og fundere over det, der er tale om et O2 Meter. Ville det feks. virke på en knallert eller lign. motorer?

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2004, 14:01 
ja selfølgelig :wink:


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2004, 14:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
kay, havde bare tit undret mig over det. Måske også fordi en totakter smider en del uforbrændt benzin ud i røret..

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2004, 17:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
ja den vil sandsynligvis virke. men nok ikke ret lang tid! måske en EGT måler ville være mere bevendt? MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2004, 23:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
lqs skrev:
ja den vil sandsynligvis virke. men nok ikke ret lang tid! måske en EGT måler ville være mere bevendt? MVH. søren


Hvorfor ikke ret lang tid?
EGT = Exhaust Gas Temp? Det fortæller vel kun udst. temperaturen?

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 sep 2004, 00:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Olie resterne fra benzinen blokerer for sensoren, således at den vil reagere for langsomt, og til sidst slet ikke reagere.
At måle udstødnings tempen, vil give nogle bedre indikationer om man er ved at brænde stempler, eller div andre motordele af.
En to takter er meget følsom overfor modtryk i udstødningen, forkert modtryk, og dermed en for høj temp = brændte stempler.

Spørg bare alle de der har tunet SAABs totakts motorer.

MVH

Morteb

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 sep 2004, 06:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
Ahh på den måde med den EGT måler. Tak for udredningen.

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team