Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:39

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Er der nogle veteran bil klubber hvor bilerne ikke SKAL være standart.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Hvorfor? Medlemskab pga. forsikringen? Hvad for en bil er der tale om?

Lidt flere oplysninger tak. Så kunne det jo være at nogen havde et godt bud. :)

Titel:
Det er for at få den forsikret som classisk kørertøj.
kadett c

Titel:
Nu er det ikke lige den letteste bil at finde en "forsikrings-godkendt" klub til. Det eneste jeg lige kan komme på er www.historisk-opelklub.dk .

Har du prøvet at spørge ved forsikringen om hvor stive de er i deres regle, med hensyn til klub medlemsskab, hvis ellers du opfylder deres andre regler. Når du nu har svært ved at finde en klub til din bil, kunne det jo være... Men hvis den er så ombygget at der ikke er nogle klubber som vil have den, så er det jo muligvis også tvivlsomt om de vil forsikre den som classisk-bil.

Der er jo flere selvskaber som har veteran/classisk forsikring. De er i ikke lige hårde omkring det her med original stand. Jeg har hørt om at nogle af dem, hvis hjulene f.eks er alt for store,bare skriver dem i policen som ikke dækket.
Det kan man vel også leve med, hvis de ellers dækker resten af bilen til en fornuftig pris.

Men lad være at fuske dig til en forsikring. Hvis du nu skulle få brug for den, får du kun ballade ud af det, hvis de opdager at den bil du har sagt til dem er pinlig original, i virkeligheden har både V8 motor, turbo og meget andet. :)

Det eneste man får ud af det, er at ødelægge ordningen for alle de andre.

Titel:
Tja, nu ved jeg jo ikke om du har kikket nærmere på historisk-opel. Men siden er oppe at køre igen. Mit foreslag var ikke helt ved siden af, de har ind til flere Kadett C i klubben og samtidig et samarbejde med en veteranforsikring.

Jeg fandt da også biler med alu fælge og spoiler mellem klubbilerne. Så helt originalt behøves det ikke at være. :)

Titel:
Junior Medlem

gf forsikring

Titel:

Jeg er klar over denne tråd er nogle år gammel, men netop derfor håber jeg at der er nogen som kan kaste lidt lys på denne sag. Jeg stort set i samme situation som personen, der startede denne tråd...

Har læst mig frem til at Nordisk Veteran skulle være et fint forsikringsselskab. http://www.omforsikring.dk/veteranbil-forsikring/

Er der nogen, som har erfaring med det?

Titel:
Admin
Admin

De fleste veteranforsikringsselskaber er meget opmærksomme på om bilen er i "forholdsvis" standard udforming. Det afgøres typisk på en serie billeder der fremsendes. Dvs. de ydre omgivelser er typisk det der vurderes på. Kigger du på forummer for mærkebestemte veteranbiler, finder du mange ejere med udformninger som ligger sig op af det originale. Under huden kan der være lavet visse ændringer for at bilen "holder sig bedre kørende mv". Alle veteranforsikret og "forholdsvis" som original.

Jeg tror ikke der den store forskel mellem veteranforsikringer. Det der er ulemberne er at de ofte definere hvornår du må køre i bilen, alstå om en lørdagstur til bageren er ok eller om det kun må være til træf og udstillinger. Den del er den vigtigste.

Hvad er det for en bil?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time