Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 21:52

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 18 aug 2004, 17:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Er der nogle af de kraftige k jet pumper der ikke behøver en føde pumpe.
Jeg tænker på en 0 580 254 984 / gfp 216 som sælges som erstatning til saab turbo, ford 2.8 og diverse porche og giver 200-200 l min


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2004, 19:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
De færreste biler med denne pumpe kørte med føde pumpe.
Feks SAAB kørte med pumpen neddykket i tanken, og kum eltilslutningerne stak op over tanken.
VOLVO brugte en føde pumpe, men det var ap konstuktions mæssige årsager.
Alle indsprøjtnings pumper suger elendigt, og det bliver ikke bedre af at de kan levere mere i volumen.
I sidste ende er det et tankudformnings problem.
Hvis man kan få placeret en studs i bunden af tanken med passende skvulp plader, og en returledning der føder dette kammer, så er forpumpen overflødig.
Husk en grundig damprensning af tanken inden svejseren tages i brug.
Hvis man ikke vil modeficere sin tank så hedder det.
Forpumpe buffer tank 1-2 l hovedpumpe dysebro buffer tank hovedtank, som et løsnings forslag.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2004, 20:12 
Min tank er hjemmelavet rustfri med 2 liters sump siddende i bagagerummet + 2 udtag med 11.5 hul. Så benzinen rinder ud af sig selv da pumpen er under sumpen


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2004, 20:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Så burde du være dækket ind til to pumper, og rigtig mange Hk :)
Bare sørg for at pumpen sidder under udløbet, og så tæt på som muligt

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2004, 18:22 
Har lige været inde på pierburgs benzinpumpe side deres erstaningspumper giver kun 100-110 l/time så vær på vagt med uoriginale pumper de har kun 6 pumper der dækker alle modellerne. Til gengæld har de denne 4 bar benzin/diesel pumpe som kan klare op til 280 l/time http://www.msi-motor-service.com/ximages/3390.pdf Den bliver brugt til erstatning for bmw diesel. Men ind og udgangene ser mistænkeligt små ud. Valeo har slet ingen info. Til gengæld sælger walbro 255 l/hr pumper til rimelige priser. Jeg er blevet tilbudt en sx 361 l/time pumpe er der nogen der ved om de er noget værd og hvilke pris man skal give for en ubrugt pumpe


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 66 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team