Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 20:26

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Jeg går lidt med tanken om at peppe en 16v´er op med lidt turbo. Har efterhånden stykket dele sammen, men mangler stadig et alternativ til den originale 16v indsugningsmanifold! Mit spørgsmål er så, om hvor meget luft/ladetryk/hestkræfter den kan følge med til, og hvilke alternativer der findes? Jeg har kigget lidt på eiptuning, men deres ligger på 1000 dollars og opefter... Lige i overkanten :(
Men måske kan man bygge en selv?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Lindahl skrev:
Jeg går lidt med tanken om at peppe en 16v´er op med lidt turbo. Har efterhånden stykket dele sammen, men mangler stadig et alternativ til den originale 16v indsugningsmanifold! Mit spørgsmål er så, om hvor meget luft/ladetryk/hestkræfter den kan følge med til, og hvilke alternativer der findes? Jeg har kigget lidt på eiptuning, men deres ligger på 1000 dollars og opefter... Lige i overkanten :(
Men måske kan man bygge en selv?

hvor mange HK regner du med at din bil skal have, siden du tænker på anden indsugning????
har set en Golf 2 gti 16v med tryk og 310HK uden problemer.

Titel:
Motoren er en 2,1 liters med TDi krumtap, smedede stempler og forstærkede plejlstænger m.m. Regnede med at der skulle masser af tryk på... Gerne OVER halvanden bar :D
Er også lidt i tvivl med hensyn til motorstyringen. Gems har en jo fin en, men den koster også knaster. Megasquirt har et saml-selv-kit, hvor man selv skal finde dyser, benzinpumpe, tænding m.m., men den understøtter max. 20 lbs. Så et eller andet sted, at der var én der brugte motorstyringen fra en RS Cosworth. Lækker Weber Marelli, og den burde vel uden problemer kunne fodre 2 bar, hvis man optimerer map sensor med mere?!?

Titel:
Du kan bruge de orginale dyser til G60'eren..
Men henhold til insugningsmanifolden der ligger rørførnigen lidt i vejen da spjældet det starter ved udstrødning siden og ned over ventildækslet og så ned til topppen..

Den største insugningsmanifold du kan få er 51mm fra en passat.
Men.. toppen ser meget identisk ud med den som der bliver brugt på 1,8T og hvis man ser godt på hgp-turboi.de så kan man se laver et turbo kit til 16V og størrelsen, udføring af insugningen ser meget meget meget ud som den der sidder på VAG 1,8T'erne..

Men du kan også lave dit eget pleum (mener jeg nok det hedder), du har jo kigget på eip's hjemmeside så du har vel en en ide om hvordan det skal se ud.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time