Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 23:28

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 17 aug 2004, 21:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 aug 2004, 21:11
Indlæg: 8
Geografisk sted: Århus
Hej alle! Jeg er ny i dette forum, men mon ikke det er det rette sted at spørge...Jeg så jo en masse viden om love og tilladelser angående modificeringer af biler og motorer..

NÅ!: Mit spørgsmål er angående min model '78 Ford Granada 2.8 Aut. Min Granada har originalt en 2.8 Cologne V6 motor med 151 HK og uden indsprøjtning..

Kan jeg få synet den hvis jeg lægger en Scorpio 2.9i motor i den?

ELLER kan jeg montere en 2.8i fra en nyere granada?

Det jeg var ude på var at finde en nyere motor (efter 1986 tror jeg nok) der har hærdede ventilsæder således at jeg kan køre på 95 Blyfri uden at skulle hælde alle mulige dyre additiver i tanken. Det skal lige siges at jeg fået sat andre topstykker på blokken allerede - af den slags med hærdede ventilsæder, men et af sæderne faldt ud under kørsel :cry: så motoren skal nok have en større omgang - og derfor undersøger jeg mulighederne for en anden kværn..

Håber nogen kan hjælpe og på forhånd tak!

_________________
Det koster bønder at spille skak...


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 aug 2004, 22:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Hvis din motor er med karburator, så har den ikke 150Hk, men en del mindre.
Jeg kan desværre ikke huske hvor meget karburatormotorerne havde, men det var kun indsprøjtningsmaskinerne som lå på 148 - 151 Hk.
Men under alle omstændigheder skulle den kunne synes, uanset hvilken motor (2,8í eller 2,9i).
Det var nok sjovere at finde en Scorpio 2,9 Cosworth som donorbil.... :wink: .
Bremser og undervogn burde kunne flyttes over, således at bilen kan synes, og afgiften til toldskat bliver garanteret minimal.... :wink: .

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2004, 00:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 aug 2004, 21:11
Indlæg: 8
Geografisk sted: Århus
Hov - ja, min fejl...135 HK standard...

Men du mener altså at jeg uden problemer (med syns-far) kan sætte en Scorpio 2.9i i den - Det ville jo være træls hvis den blev afvist??.. Og kommer der ingen afgift oveni, hvis jeg sætter en sådan motor i??

Mvh. Rododendon

_________________
Det koster bønder at spille skak...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2004, 01:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Tjaa...
135 + 20% giver 162 lovlige Jyske heste.
Som sagt skal du op i en Scorpio 24V Cosworth for at finde noget, som yder mere end en alm. 2,9i på ~150 Hk.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2004, 07:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
TRANSFAR gamle FORDmand....kender du noget til at nogle af de første xr4i skulle have haft 160 heste? har en FORD kammerat der hårdnakket påstår dette! håber du kender svaret! MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2004, 08:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 aug 2004, 21:11
Indlæg: 8
Geografisk sted: Århus
Tak for de gode hurtige svar Transitfar!

Jeg skal på Scorpio jagt.. :twisted:

Mvh. Rododendon

_________________
Det koster bønder at spille skak...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2004, 10:46 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
lqs skrev:
TRANSFAR gamle FORDmand....kender du noget til at nogle af de første xr4i skulle have haft 160 heste? har en FORD kammerat der hårdnakket påstår dette! håber du kender svaret! MVH. søren

Næh, det har jeg ikke hørt før, jeg har kun set tal fra 148 til 151 Hk, det afhang vist af udstyret (aut.gear, klima, servostyring osv).
Det undrer mig faktisk stadig, at Ford gik fra 2,8MFI til 2,9EFI uden at hæve effekten.
Men hvis jeg husker det, kan jeg da prøve at slå de der gamle Forder op i mit Autodata-program :D .
Måske går der et par dage, for jeg har glemt, hvor jeg har sat mine piller mod... øhhhh, æv, nu har jeg også glemt hvorfor jeg fik pillerne... :? :wink: .

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2004, 16:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Transfar... Fås Cosworh udgaven kun med automatgear?
+ hvor meget kan man udsætte sådan en 24v'er for, er den stabil for modifikationer..
Bare hvis du lige ved det.. :D
De koster ikke så meget i tyskland...

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2004, 20:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Mener da bestemt, at den også kunne vælges med manuelt gear, men kan ikke sige det med sikkerhed.
Og tuningspotentialet kender jeg ikke, men blokken er jo stærk nok.
Du skal nok til Engelske sider for at finde relevant læsestof.
Jeg mener, at det engelske politi havde nogle 4x4 Scorpio Cosworth som testmodeller...

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Senest rettet af Transitfar 18 aug 2004, 23:15, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2004, 22:01 
Jeg mener at 2.8 -> 2.9 var samtidigt med skift til kat.

Jeg mener kun at 2.9 Cosworth blev solgt med automatgear i DK
(bilen henvendte sig jo til et lidt om ikke ældre så ihverfald
højere indkomst lag - den var ret dyr - at den var så grim at den
ikke kunne sælges overhovedet er en anden sag).

Kolstrup lavede et turbo kit til den, så den må kunne holde til
en del.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team