Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 21:40

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Top pakning
Indlæg: 11 aug 2004, 13:01 
Rover 216 årgang 1999 med top pakning gået (køle vædsken drivler ud).

Hvad kan foråsage det ?

Hvad kan man gøre for at forhindre at det sker igen ?

Hvad r en rimelig pris for at få det ordnet ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 13 aug 2004, 17:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Rover har ikke ændret på topakningerne siden K motorens konstruktion, de har skiftet to plastic styr med to af metal. Der er intet du kan gøre for at den kan holde længere, ikke med original pakningen. da det er en gummi ring der er vulkaniseret fast på en metalpakning, og den bliver løs når motoren arbejder pga. varmen.
Lyspunktet er at toppakningen kan skiftes på 2.5 timer, af en der har prøvet det før.
Men prisen for dette kan jeg ikke huske.

MVH
MORTEN

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 aug 2004, 18:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
kan han ikke bruge parknings lim til at "holde" den llidt.... ??..

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 aug 2004, 21:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Lim eller cement, eller alt andet det virker ikke. Husk på at det er en lagkage motor med en 1/2 meter lange topbolte, der har fat i overfaldene til krumtappen. Da hele konstruktionen er i alu arbejler den meget, og en stålpakning med gummilæber kan ikke følge med. Des uden er det i min bog en dødssynd at prøve at lime noget noget gummi materiale fast på noget metal, det giver kun problemer siden hen.
Skifter vel en toppakning om måneden på oven nævnte motor.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 aug 2004, 16:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 aug 2004, 21:11
Indlæg: 8
Geografisk sted: Århus
Man kan få fremstillet toppakninger i kobber - kunne det ikke tænkes at sådan en fætter kunne holde??

Mvh. Rododendon

_________________
Det koster bønder at spille skak...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2004, 00:55 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
fyld et brev kommen i det søger ud og lukker sprækker tro ,ig vi bruger det tit i 4x4 kluben mvh casper

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2004, 01:31 
C.Sørensen skrev:
fyld et brev kommen i det søger ud og lukker sprækker tro ,ig vi bruger det tit i 4x4 kluben mvh casper


:lol:


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 86 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team