Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 21:48

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 12 aug 2004, 16:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 931
Geografisk sted: Vestsjælland
De vil kræve skindet på din ryg for den ombygning, det "smarte" ville være at skille begge motore ad og ligge hele lortet over i den motor som sidder fra fabrikken af, så bruger du jo samme blok og det skulle være fuldt lovligt så, sådan er det ihvertfald hvis du tager en xr3i motor og skiller ad og ligger RST stumperne over i den, så er der ingen afgift der skal betales overhovedet, også selvom man smider mølle på den, det var det de sagde til mig ihvertfald, så på med vanten og skild begge motore ad ;-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 aug 2004, 18:09 
Danny Salling skrev:
De vil kræve skindet på din ryg for den ombygning, det "smarte" ville være at skille begge motore ad og ligge hele lortet over i den motor som sidder fra fabrikken af, så bruger du jo samme blok og det skulle være fuldt lovligt så, sådan er det ihvertfald hvis du tager en xr3i motor og skiller ad og ligger RST stumperne over i den, så er der ingen afgift der skal betales overhovedet, også selvom man smider mølle på den, det var det de sagde til mig ihvertfald, så på med vanten og skild begge motore ad ;-)


den har skiftet id= afgiftpligtig :!:


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 12 aug 2004, 19:18 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Afgør det nu på den rigtige måde:

Beskriv, på skrift hvad du vil, og få T&S vurdering af dit projekt. Så ved du hvad du har at forholde dig til. Dette her er nær spild af tid for dig. :?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 aug 2004, 20:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
HenrikGM skrev:
Afgør det nu på den rigtige måde:

Beskriv, på skrift hvad du vil, og få T&S vurdering af dit projekt. Så ved du hvad du har at forholde dig til. Dette her er nær spild af tid for dig. :?

Nemmerlig....!!!
Vi herinde er kun lægmænd. Det er dommernes afgørelse, som gælder, og dommerne er told/skat. Og der kan ikke ankes.
Venlig hilsen Lars.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 aug 2004, 21:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 931
Geografisk sted: Vestsjælland
Anonymous skrev:
Danny Salling skrev:
De vil kræve skindet på din ryg for den ombygning, det "smarte" ville være at skille begge motore ad og ligge hele lortet over i den motor som sidder fra fabrikken af, så bruger du jo samme blok og det skulle være fuldt lovligt så, sådan er det ihvertfald hvis du tager en xr3i motor og skiller ad og ligger RST stumperne over i den, så er der ingen afgift der skal betales overhovedet, også selvom man smider mølle på den, det var det de sagde til mig ihvertfald, så på med vanten og skild begge motore ad ;-)


den har skiftet id= afgiftpligtig :!:


Ikke ifølge den person jeg talte med, faktisk er det identitetsafgift jeg skulle betale pga. det 20% effekts forrøgelse da det var den måde de ville regne det ud på, ergo må de være skæve af at ryge for meget fed derinde fpr man skal sku da ikke betale ID afgift når det har noget med heste at gøre efter min mening, men det skulle man. Jeg spurgte om der skulle betales ID afgift hvis jeg smed hele møllen overi min egen blok, og der fik jeg et nej, for så var det jo den originale blok. Det skulle også være billigere ifølge dem at betale ID afgift fremfor HK afgift i mit tilfælde(xr3i om til RST) og det ville ikke kunne blive HK afgift heller jeg skulle betale selvom de ville få mere ind på den måde. Må indrømme at jeg ikke fattede en skid af regler og love bagefter den samtale, så min konklusion er: hvis du kan bruge din originale blok, jamen så lav da pisset om til en 3.0 R4 med biturbo og 4WD gearkasse, for det var sådan set hvad jeg forstod på det hele. Spurgte også om jeg måtte tune på min originale blok med RST stumperne i så den ville lande på 200hk og det var der ikke noget i vejen for, er de bare sådan når man taler med dem eller har jeg bare fået fat i en praktikant fra dumme skolen af? :?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 aug 2004, 01:00 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
Håber på det er den med dummeskolen :lol:

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 80 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team