Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 23:52

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 27 jul 2004, 13:07 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
Har for nylig skiftet mine støddæmpere ud med koni's gul serie. Havde i forvejen et par b&g (hedder det vist) 40mm sænkningsfjedre i. Sammen med de nye dæmpere havde jeg indkøbt et nyt sæt fjedre der formentlig er lidt hårdere men til gengæld kun er 35mm. Det sjove er at jeg kan ikke få de nye fjedre til at gå i spænd i mellem skålene. Jeg kan flytte rundt på dem med hænderne. Hvorimod de gamle 40 mm går fint i. Så lige nu kører den rundt med de gamle fjedre men vil gerne have et råd til hvad jeg kan gøre for at få de nye i...

Marc

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2004, 13:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
kunne godt lyde som om den ridder på dæmper pinden... kender ikke lige koni's gule serie men hvis du skal have så lave fjedre på skal du også have nogle RIGTIGE sænknings dæmpere hvor pinden ikke er lige så lang.....

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2004, 14:55 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
Når det er 35 mm sænkning skulle det jo næsten være omvendt. De gør ikke bilen så lav som hidtil... Men tingene er købt sammen så det burde kunne lade sig gøre.

Marc

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2004, 20:54 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 jun 2004, 17:37
Indlæg: 26
Geografisk sted: Køge
Hvis dine 35 mm fjedre er hårdere en dine 40 mm, er sikket heller ikke samme højde ubelastet. har prøvet at gå fra 50 til 40 mm, og dito hårdere. men 40 mm var lavere, da de ikke synker så meget som de andre!

_________________
Der Noget Om Snakken
Der Skal Stå /F/I/A/T/ På Klappen

www.fiatpanda.dk

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17477


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2004, 23:25 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
Okay men er det så muligt at anskaffe nogle tykkere skåle, indlæg etc... På æsken står at de kan bruges til almindelige støddæmpere og at man skal ned i 60mm før benet skal være forkortet.

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jul 2004, 12:13 
Offline

Tilmeldt: 13 jul 2004, 12:13
Indlæg: 4
Geografisk sted: Ringe
Hej Hej

Da jeg for nogle år siden skiftede undervogn på min UNO Turbo:
Fra: Jamex 60/40 og
Til: Koni GUL 40/40

Oplevede jeg det samme.. Men det er ikke noget problem, hvis du kun lige kan dreje dem rundt med magt. De må selvfølgelig ikke falde helt af..

Problemet opstår selvfølgelig fordi fjedrene er noget hårdere. Og jeg kan kun sige at det var som at få en ny bil, at få det satans Jamex af. På med Koni, og du bliver glad..

PS. Havde dog problemer en gang til syn, da FAR SYNINGSMAND syntes han kunne chikanere mig der.. Måtte sætte de orginale "ben" på igen.

Hej Hej

Thomas


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jul 2004, 16:17 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
Tænkte jeg faktisk også lidt på da bilens vægt og det faktum at benene aldrig er strakt helt ud jo presser det sammen... Var det selve dæmperne du ikke kunne få godkendt eller var det fjedrene? Har nemlig TÜV godkendelse på begge sæt fjedre men intet på dæmperne. Og de gamle var NØDT til at ryge over højre skulder (slør i stemplet og nul olie i lortet). Nu vi er ved hvad der kan godkendes er der så nogen der ved om det vil blive betragtet som id skifte når man sætter Hörmann kofangeren på en anden end uno turbo? Jeg kunne ikke forestille mig det men det ville da være dumt hvis nu...

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team