Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 21:48

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator

Jeg søger med lys og lygte efter testmateriale.

Jeg mangler nogle lydfiler af bankesensorer in action, og gerne af så mange forskellige motorer som det nu kan lade sig gøre at skaffe.

Lydfilerne kan optages på feks en gammel båndoptager, med en std bankesensor som mikrofon.

Jeg roder med at integrere bankesensor i Megasquirt, og skal derfor bruge nogle testfiler, aka nogle lydspor jeg kan fodre Megasquirt med, der indeholder tændingsbanken.

Så: hvis du har en bankesensor, en bil der har en smule tændingsbanken, og en måde du kan optage signalet som en waw.fil så lytter jeg gerne.

Har du det testmateriale jeg skal bruge, og er int. i et system til overvågning, og måske styring udfra bankesensoren så kan det være vi skal hjælpe hinanden?

Lydspor fra biler der kører uden tændingsbanken er også int.

Målet er at bygge noget man, ud fra lydspektret kan justere til ens egen motor, så man får præcis indikation af tændingsbanken, og hvor voldsomt bankeniveauet er på det aktuelle tidspunkt.

Som nogen ved, så er der gang i en code version til megasquirt, der understøtter bankesensor,bensintryksovervågning og EGT måling, og det er primært hertil jeg skal bruge lydsporerne, men kredsløbene skal kunne køre stand-alone så man ikke absolut SKAL have megasquirt for at få gavn af bankesensor interfacet.

Har du sådan et lydspor, eller har muligheden for at smide et jackstik på en bankesensor og optage signalet som waw.fil, så lytter jeg gerne.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg
Jeg kan ikke selv finde ud af og optage det. Men det kan du selv få lov til at gøre der når dig og halv får bilen over her snart.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Hej henrik jeg ved ikke om dette kan hjælpe

citat
Jag har labbat lite med Multisim EWB det senaste.. Om resultaten stämmer så är det starkt rekommenderat att använda APC-boxar för T8 på T8-bilar och T16-boxar på T16 bilar.
Motstånden R04 och R08 på knacksensorns ingång skiljer mellan T8 och T16 boxar:
T8 = 13,3kOhm
T16 = 10,7kOhm

Detta gör enligt EWB att frekvensen där APC:s knackavkänning har högst föärstärkning skiljer markant:
T8 = 12,6kHz
T16 = 16,6kHz
citat sludt.

Dette citat er fra en svensker der har studeret APC systemet meget grundigt.
Et komplet diagram ligger på denne side.
http://www.900aero.com

gå ind på tech og APC teori diagrammerne findes nederst på siden.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Hej Henrik.
Hvis det har interesse kan du optage lyden fra min bankesensor... Jeg har ikke selv udstyr til det, men hvis du har, så er jeg jo ikke længere end 15 km herfra...
Daniel.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time