Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 apr 2025, 14:57

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hvis du køre en kat ned så gør det nemt for dig selv
1. bliv siddende i bilen
2.set den i baggear og køre den over igen
3. blev ved med det indtil du er sikker på at den ikke lever eller er lige så flad som en karklud..

joke!! men i kan tag det :lol:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
ja nu må jeg nok sige at aflivning af dyr jo nok mere er min hverdag. det er aldrig rart men til tider en nødvendighed. men hvis da bare folk kunne gøre sig den ulejlighed at finde dyret og aflive det hurtigst mugligt, der er sjældent noget at gøre når de har været under bilen. så frem med hjulnøglen og ram rigtigt 1. gang, tjek derefter hjertet. det stopper oftest efter ca 1-2 min og bliv lige ved dyret yderligere 5-10 min for at sikre sig at det er ordenteligt død, og er der id eller tato så er det bare at kontakte en dyrelæge eller politiet. jeg skriver ikke for at være ondskabsfuld men man har som billist og alt andet pligt til at aflive dyr der lider så hurtigt så muligt.og er det et større dyr der stikker af så har man swejser hunde til at ta sig af det. så der skal man bare kontakte falck

Titel:
Moderator

møffe skrev:
ja nu må jeg nok sige at aflivning af dyr jo nok mere er min hverdag. det er aldrig rart men til tider en nødvendighed. men hvis da bare folk kunne gøre sig den ulejlighed at finde dyret og aflive det hurtigst mugligt, der er sjældent noget at gøre når de har været under bilen. så frem med hjulnøglen og ram rigtigt 1. gang, tjek derefter hjertet. det stopper oftest efter ca 1-2 min og bliv lige ved dyret yderligere 5-10 min for at sikre sig at det er ordenteligt død, og er der id eller tato så er det bare at kontakte en dyrelæge eller politiet. jeg skriver ikke for at være ondskabsfuld men man har som billist og alt andet pligt til at aflive dyr der lider så hurtigt så muligt.og er det et større dyr der stikker af så har man swejser hunde til at ta sig af det. så der skal man bare kontakte falck

Enig i det meste, husk bare det er strafbart at aflive et dyr med kendt ID mærkning uden først at kontakte ejeren. Du bliver stillet overfor erstatningskrav hvis du bruger donkraften til at aflive den dyre racehund med. Bare lige for infoens skyld inden nogen brænder snuden.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

Jeg vendte jo rundt... Den slæbte sig rundt henne på vejen. Jeg skulle nok have gået ud og kigget nærmere på den, men det gjorde jeg ikke. Jeg kørte den over igen, men ramte den først inde i grøften. Rabatten var halvblød, IKKE optimalt! Kørte frem og tilbage hend over den nok 15 gange og steg så ud for at chekke... Den var AFGJORDT død. Stakkels kræ. Jeg håber ikke det gjorde ondt (utvivlsomt det gjordt)! Den havde HELDIGVIS ikke noget halsbånd på så det lettede dog mit hjerte en anelse! Men stadig ØV :( ...

Tror jeg kører ned til falk en af de nærmeste dage og snakker med dem... Næste gang jeg rammer et dyr af en slags vil jeg sku være lidt mere afklaret med hvad der er bedst og mest korrekt!

Har i øvrigt opdaget at den har brækket min bagkofanger (jo bagkofanger)... Det fik godt nok også en ordentlig tur!

v/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Tjaa, life sucks...

Tænk på, at det er helt i orden at aflive en hest, hvis den har brækket benet.

Men os mennesker, vi skal sgu ligge i coma i årevis, og endda have livet kunstigt forlænget, inden vi kan få lov til at lide en anonym og uværdig død....

Når den tid kommer til mig, så vil mine sidste tanker være misundelse på en tilfældig kat, som blev kørt over af en gammel udkneppet golf :wink: !!!

Som Møffe siger: Frem med hjulnøglen, rest in peace, og så hjem og reparere bilen.... :evil:

Og lige i den situation er jeg ligeglad med, hvor mange indopererede chips, tatoveringer eller halsbånd kræet er udstyret med.
Hvis dyret lider, og JEG vurderer at det ikke kan reddes, så er det altså bare frem med hjulnøglen.... :(

Alt andet er jo dyremishandling, og det er NOGET mere strafbart end at skyde naboens præmiekat.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Senest rettet af Transitfar 28 jun 2004, 22:29, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem

Ja... Katten døde dog med stil og værdighed :roll:

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Naahh, den døde jo bare efter omstændighederne...

Bliv nu ikke sentimental 8) .

Min mor havde en hane, som forsvarede hans høner overfor ræven i 1½ time forleden morgen.
3 ud af 7 høner måtte lade livet for ræven, og hanen selv var så tilredt, at vi måtte hugge hovedet af ham.... :cry:

Men han døde med æren i behold, dog er der ikke megen værdighed i en halshugning.....

Skammeligt, at vi ikke fik nogle kyllinger efter ham, så ville her snart være rævefrit område.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Moderator

Transitfar skrev:
Og lige i den situation er jeg ligeglad med, hvor mange indopererede chips, tatoveringer eller halsbånd kræet er udstyret med.
Hvis dyret lider, og JEG vurderer at det ikke kan reddes, så er det altså bare frem med hjulnøglen.... :(

Alt andet er jo dyremishandling, og det er NOGET mere strafbart end at skyde naboens præmiekat.

Jeg er skam enig med dig, men det er absolut mere strafbart at DU vurderer om naboens præmiekat skal have med hjulnøglen, eller om du kontakter ejeren først.

Som regel går det jo rimeligt til, men SER naboen at du tæver livet ud af hans kat/hund/kæledyr med et dækjern eller lign, så har du en YDERST tynd sag hvis naboen vurderede dyret anderledes end du gjorde, så pas på med blot at fare ud og tæske et påkørt dyr ihjel, hvis der er indikering af ejerforhold som du bør se. Du taber sagen mod ejeren hvis det kommer dertil.

Den med at sige: "det var for dyrets bedste" holder ikke hvis der kan såes den mindste tvivl om hvorvidt dyret kunne reddes. En kat kan blive en dyr fornøjelse at køre over hvis hjulnøglen kommer i sving bagefter. Reparationen på bilen kan let blive en bagatel.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time