Cossie skrev:
Det er skam ikke kun i tomgang den gør det, lige meget hvilken omdr. jeg holder den på, så laver den det men dog ikke når jeg accel.
Og jeg målte at trigger angle skulle være 71 grader, efter den "installations procedure" som han havede lavet men så er helt oppe på 130 lige nu

så enten har jeg lavet noget forkert eller også er det "Timeing Wheel" jeg brugt er rent sagt noget lort.!
Men det hele er godt nok målt på knastakslen, så det skulle ikke undre mig at den skal op på 142 gader, syntes bare at det er lidt vildt.
Så den får lige lov til at stå til weekenden, og så må jeg prøve at måle op igen samt at får at fat i et andet grade hjul.
Det kan gøres meget enkelt uden grad skive.
Mål diameteren på din remskive,og udregn omkredsen, divider denne med 360 og gang med 71. dette resultar overføres til en stump stiv ledning. Brug ledningen til at måle fra ot mærket på remskiven og sæt dit eget mærke på remskiven 71 grader før. juster sensor, og kontroller med tændingspistol bagefter.
At måle på knasten giver ingen mening, da den meget nemt kan stå op til +-6 grader forkert, hvilket bliver fordoblet på krumtappen.
Ellers lyder 142 grader på knasten meget rigtigt, da det svarer til 71 grader på krumtappen.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html