Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 jun 2025, 16:23

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 jun 2004, 20:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg et meget tit stødt på spørgsmålende Hvor stor .... kan jeg bruge til min motor.
Og forslagende er i 99 % af tilfældende jo større jo bedre.
Hvilket er helt forkert !!!!
Man kan ikke sætte noget større på sin standart motor bare fordi at den lokale helt har sat det samme på sin tunede motor, og tro at man får en forbedring.
Det hele ligger i kombinationen på motorens opbygning.
Hvis den er bygget til at kunne hive merle luft ind, og komme af med det igen, så er der der en tankegang bag opgraderingen, men bare at smække xx mm spjældhuse på en motor eller stor hvadsomhelst på en standart motor, er ikke en optimal løsning.
Hvorfor en 4`` afgangsrør nar en 2** er nok, hvorfor en 120 db bov, når en standart virker bedre. Hvorfor 20** når 16 er mere behageligt, og giver bedre køreegenskaber.

et kan godt være at jeg er ved at blive gammel, Men hvorfor overdimsionere sine modefikationer til ingen verdens nytte, udover forringet kørbarhed?

Dette er kun en tanke hvis andre tænker anderledes så er kritik velkommen.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2004, 02:12 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
Er så en af mange grunde (bl.a økonomiske) at jeg holder igen med at smække en større udstødning på... skal først fingere en løsning til bedre indsugning...
Udover det så er der måske noget drengerøv over disse ting. Om det aftager med alderen skal jeg lade være usagt. :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2004, 12:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Kørbarhed ofres jo tit for ydelse og netop en forøgelse af ydelse ligger jo oftest til grund for motor modifikationer. Mange gange er stort (læs større end standart) jo bedre for ydelsen. Snakker vi benzin system gælder nogle andre ting da det jo er kritisk at det passer sammen, så der skal man være mere forsigtig (støre dyser f.eks). Men ingen tvivl - tingene skal da være dimentioneret så de passer sammen, men definationen på denne dimentionering ligger jo i målet med modificeringen!!!

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2004, 13:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Tjaaa... Med hensyn på størelsen af fælge og hvor meget en bil sænkes er der jo nogen der syntes det ser godt ud...
Om det er behageligt eller effektivt for køreegenskaber ser folk stort på..
Lidt lige som hvorfor tøser går i lårkort når det er - grader..
Der ser godt ud..... Og så tænker folk vel i modebaner...

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team